AnonymBruker Skrevet 14. april 2021 #1 Skrevet 14. april 2021 Har ei datter på 10 måneder som har fra fødselen av vært veldig våken, sterk og trengt lite hvile. Hun har alltid hatt 30 minutters dupper - da etter at vi må jobbe skikkelig for det i form av at vi går med henne inntil brystet. Men fra første stund har hun ikke ville ligge inntil, bare opp med hodet for å se seg rundt. Aldri klart å sove i vogn på dagtid, også alltid nektet bæresele. Og alltid sprelt og fiklet ved amming. Vi har tenkt at det går seg til når hun blir eldre. Men det er fortsatt sånn🙈 hun finner aldri roen! Verken i lek, ved søvn, ved måltider.. Når hun leker kan hun pludre og holde på med en ting i 30 sekund, før hun stønner og klager. Søvn på dagtid er umulig, og det ender opp med at hun må sove på meg 30 minutter for å ikke bli overtrøtt. På natta setter hun seg opp og styrer støtt og stadig, "synger" og babler i søvne. Ved måltidene snur hun seg til alle sider, stønner og klager. Når vi er på gulvet, så skal hun helst bare stå inntil meg og dra meg i håret, altså dra ut hårstrå - noe hun helst vil gjøre mange ganger om dagen. Når denne frøkna blir glad eller ivrig, så spenner hun hele kroppen så den rister, folder hendene hardt og kjeven "spenner" seg. Det kan være alt fra at vi finner en bok, katten kommer inn eller far kommer hjem. Det er liksom enten/eller - hun stønner og klager eller spenner kroppen så hun "skjelver" av entusiasme. Vi har vært hos helsesøster, lege og snakket med mange - men de sier alle at hun bare er en klistremerkebaby, og både mage og kropp ikke feiler noe. Og det er selvfølgelig bra, men det er så slitsomt å høre på misnøye hele dagen - uansett hva vi gjør. Hun gråter ikke, men det er irritabel stønning, klenging og hun finner som sagt aldri roen til noe som helst. Noen som har hatt en "sånn" baby? Og hvordan fikk dere det til å løsne? Anonymkode: a8b7c...023
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå