AnonymBruker Skrevet 14. april 2021 #1 Skrevet 14. april 2021 Hei Jeg har veldig god relasjon med min svigersøster. Hun har en datter på 5 år og jeg har en gutt på snart 3. Barna våre liker å leke med hverandre men de krangler også en god del. Ofte vil de ikke dele på noen av lekene og da blir det mye gråting og skriking. Men jeg tenker at dette er normalt i den alderen de er i. De bor ikke så langt unna oss så vi møter hverandre ofte. Saken er det at da sønnen min fylte 2 så fikk han elektrisk bil i gave av en min bror. Den bil pakken har vi ikke åpnet enda. Den har bare stått i rommet til sønnen min i snart et år. Og grunnen for at vi ikke åpnet er dattera til min svigersøster. Hun og gutten min kommer til å krangle masseeeee hver gang de skal leke med den bilen. Jeg vet at gutten min ikke skal la henne røre bilen. Og hun vil være fast bestemt på at hun vil låne bilen. Og jeg vet at de kommer til å krige🤣 Men jeg har veldig lyst til å åpne den bilen nå slik at han får brukt den i sommer. Er jo kjedelig nå pga corona får ikke gått ut så mye spesielt i helgene. Mannen min sier at vi kan åpne bilen og så kan vi gjemme den hver gang de kommer hos oss. Jeg vet ikke om det er en god idè itilfelle de får vite at vi gjemmer lekene før de kommer. Det kan bli dårlig stemning🥲 Hva burde jeg gjøre??🤥 Anonymkode: 96444...a73
AnonymBruker Skrevet 14. april 2021 #2 Skrevet 14. april 2021 Herregud. Kan ikke dem få vær sin tur å bruke den? Lær barna deres å dele... Ikke gjemme leker for andre.... Anonymkode: 855b8...d5d 5
AnonymBruker Skrevet 14. april 2021 #3 Skrevet 14. april 2021 Snakk med mora til det andre barne.. Ha en dialog med henne at dere må lære barna å dele. Anonymkode: 855b8...d5d
AnonymBruker Skrevet 14. april 2021 #4 Skrevet 14. april 2021 Høres ut som det er snakk om to enebarn her? De må jo lære å dele. Anonymkode: 0a4fc...fed 1
AnonymBruker Skrevet 14. april 2021 #5 Skrevet 14. april 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Herregud. Kan ikke dem få vær sin tur å bruke den? Lær barna deres å dele... Ikke gjemme leker for andre.... Anonymkode: 855b8...d5d AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Snakk med mora til det andre barne.. Ha en dialog med henne at dere må lære barna å dele. Anonymkode: 855b8...d5d Jeg har prøvd og prøvd men det går ikke😒 Ts Anonymkode: 96444...a73
AnonymBruker Skrevet 14. april 2021 #6 Skrevet 14. april 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Høres ut som det er snakk om to enebarn her? De må jo lære å dele. Anonymkode: 0a4fc...fed Stemmer. Ts Anonymkode: 96444...a73
AnonymBruker Skrevet 14. april 2021 #7 Skrevet 14. april 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Stemmer. Ts Anonymkode: 96444...a73 Dere må gjøre en liten innsats her. Det er viktig at barn lærer å dele, husk at disse barna skal videre i livet og forhåpentligvis få både venner og partnere. De kan ikke være så egosentriske at de ikke kan la andre få fortrinn noen ganger, da vil de ikke fungere i samfunnet. Anonymkode: 0a4fc...fed 3
AnonymBruker Skrevet 14. april 2021 #8 Skrevet 14. april 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg har prøvd og prøvd men det går ikke😒 Ts Anonymkode: 96444...a73 Høres ikke bra ut. dere har nok ikke jobbet lenge med dette å dele. Bruk tid på barna deres. Dette er jo selfølgelig viktig å lære dem. Vil dere at barna skal bli egenrådig? Anonymkode: 855b8...d5d 1
AnonymBruker Skrevet 14. april 2021 #9 Skrevet 14. april 2021 Kan noen fortelle meg hvordan man skal lære barna å dele? Det eneste jeg gjør er å si til sønnen min at du må oppføre deg pent og dele på alt. Og ikke krangle. Ts Anonymkode: 96444...a73
AnonymBruker Skrevet 14. april 2021 #10 Skrevet 14. april 2021 Lær de å dele de øver på dette i bhg også. Anonymkode: 1e386...f34
AnonymBruker Skrevet 14. april 2021 #11 Skrevet 14. april 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Kan noen fortelle meg hvordan man skal lære barna å dele? Det eneste jeg gjør er å si til sønnen min at du må oppføre deg pent og dele på alt. Og ikke krangle. Ts Anonymkode: 96444...a73 Jeg tror du troller Anonymkode: 855b8...d5d
AnonymBruker Skrevet 14. april 2021 #12 Skrevet 14. april 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg tror du troller Anonymkode: 855b8...d5d Hæ??? Neiii hvorofor skal jeg det?? Man lærer så lenge man lever. Jeg er ikke en 100% perfekt mor. Kanskje du er det men ikke jeg🙂 Ts Anonymkode: 96444...a73
AnonymBruker Skrevet 14. april 2021 #13 Skrevet 14. april 2021 I begynnelsen må dere inn og fordelen. "Dere får leke med denne bilen annenhver gang. Dere får tre minutter hver (dere tar tiden), og så er det den andre sin tur. Vi sier fra. Hvis dere ikke går med på det, så fjerner vi bilen og ingen får leke med den". Anonymkode: 7ea9b...195 5
AnonymBruker Skrevet 14. april 2021 #14 Skrevet 14. april 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hæ??? Neiii hvorofor skal jeg det?? Man lærer så lenge man lever. Jeg er ikke en 100% perfekt mor. Kanskje du er det men ikke jeg🙂 Ts Anonymkode: 96444...a73 Snakker ikke om helt perfekte mødre. Jeg er ikke en perfekt mor heller. Men trodde man skjønte at man må lære mennesker å dele. ( det er en del av den sosiale kompetansen) noe som er viktig for å kunne skaffe seg venner. Jeg har bare 2 barn men de krangler om lekene sine dem også. Men jeg snakker mye om følelser å hvorfor vi deler lekene våre. Jeg lærer dem hvertfall aldri å gjemme lekene for hverandre. Anonymkode: 855b8...d5d
AnonymBruker Skrevet 14. april 2021 #15 Skrevet 14. april 2021 Jeg er enig med din mann, la gutten bruke den og ta den bort etter bruk. Så står den ikke fremme når kusinen kommer på besøk. Ting trenger ikke være så himla komplisert alltid. Anonymkode: 1477c...54b
GammelKaktus Skrevet 14. april 2021 #16 Skrevet 14. april 2021 Herlighet, kan de ikke bare få 5-10 minutter på den hver og så bytter de, er ikke verre enn det. Så lærer de både å vente på sin tur og dele, går de ikke i barnehagen?
AnonymBruker Skrevet 14. april 2021 #17 Skrevet 14. april 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): I begynnelsen må dere inn og fordelen. "Dere får leke med denne bilen annenhver gang. Dere får tre minutter hver (dere tar tiden), og så er det den andre sin tur. Vi sier fra. Hvis dere ikke går med på det, så fjerner vi bilen og ingen får leke med den". Anonymkode: 7ea9b...195 Har god erfaring med denne Anonymkode: 1e386...f34
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå