Gå til innhold

Klarer ikke gå ned de siste 5kg. Råd?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har gått ned 15kg ved kaloriunderskudd. Det gikk veldig jevnt og raskt egentlig fra 85kg til 70kg. Men nå sliter jeg med de siste 5kg. Jeg går gjerne ned 1-1,5kg, men så neste uke er jeg kanskje tilbake igjen. Ligger fremdeles i kaloriunderskudd og har et par uker lagt enda mer under, men føler ikke at jeg kan det over tid for jeg trenger næring også. Skal jo også ha energi til å kunne trene. Jeg begynte også å trene for 3 uker siden. Det har blitt 2-3 styrkeøkter og ellers daglige turer på 45min-1t. 

Noen som har råd? 

Anonymkode: 099be...6c6

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei, har ingen råd. De siste 5 sitter som støpt. Kan gå litt ned så opp alle pluss en (i løpet av en dag eller to). Det er helt fortvilende. Håper noen kan gi noen gode råd. 

Anonymkode: 152fe...7c4

AnonymBruker
Skrevet

Hvor mange kalorier ligger du på?

Anonymkode: c7fb2...4ab

AnonymBruker
Skrevet

Når du er nede på normalvekt så er marginene såpass små, at for å ikke blir sulten må du nok legge deg på en saktere nedgang i vekten.

Anonymkode: fcba2...b63

Skrevet

Ja, det er ikke lett. Jeg har hele tiden hatt ca 7-8 kg å gå ned, og nå er jeg på de 3 siste. Det er ikke lett, og det går sakte for meg.

Jeg er inaktiv pga sykdom, så jeg kan ikke gjøre det som er enklest, å øke aktiviteten. Hadde jeg hatt mulighet til det vet jeg at dette hadde gått fortere. Jeg må derfor virkelig passe på hva jeg spiser, også i helgene. Spiser jeg litt for mye snacks så er det ikke nedgang i det hele tatt uka etter. Nå er jeg med på ingen godteri i april måned i en annen tråd, håper det hjelper enda mer.

I snitt går jeg ned 2-300 gram i uka. 1 kg i mnd om det er en god måned. Men nedover går det, litt i rykk og napp. Jeg spiser etter periodisk faste, og det hjelper meg. Var på et platå i et par mnd før jeg byttet om til det. Jeg passer også på porsjoner, men jeg teller ikke kalorier pr nå. Jeg vet ca hva jeg ligger på, men hodet mitt har ikke godt av det kjenner jeg, så jeg passer heller på at pastamåltid = litt mindre porsjon, grønnsakssuppe = litt større porsjon. Enkelt og greit :)

AnonymBruker
Skrevet

Oj bra jobba! Hvor lang tid brukte du? Jeg har ca samme mål men veier 88 i dag. (Startet på 91,6 😨

jeg har en plan om å trene mer styrke når jeg er der du er nå, gjerne med mer protein for å komme under 70kg, har du prøvd det? :) 

Anonymkode: 9d1c4...137

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har grublet og har et råd å komme med fra tidligere erfaringer. Jeg hadde fantastiske gode resultater med lavkarbo i kombinasjon med aktiv livsstil. Måtte slutte fordi jeg ble for tynn. Det tok mange år, sykdom, skader og medisiner før de kom på igjen :)

Anonymkode: 152fe...7c4

Skrevet

Samlivsbrudd er å anbefale. Ikke sunt, men har gått ned 1,6 kg på to dager. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Tvist skrev (1 minutt siden):

Samlivsbrudd er å anbefale. Ikke sunt, men har gått ned 1,6 kg på to dager. 

Huff. Gikk ned 10 kg på 1 mnd husker jeg.... 

Håper det ordner seg for deg.

Anonymkode: 71892...026

AnonymBruker
Skrevet

Protein pulver kanskje? Om du er redd for å ikke få nok energi i forhold til trening

Anonymkode: 177f7...d75

Skrevet

Jeg mener det er lurt om du øker matinntaket. Det er lavt for et inaktivt liv & det er definitivt lavt siden du er såpass aktiv. 

AnonymBruker
Skrevet

Hvor høy er du?

Anonymkode: c7fb2...4ab

Skrevet (endret)

Kjære trådstarter,

Denne tråden stenges, da den bryter med retningslinjene for dette rommet.

Diskusjoner om daglig inntak under 1500 kcal kan bli ryddet. Kosthåndboken til Helsedirektoratet anbefaler en reduksjon på 500-1000 kcal daglig i forhold til energibehov, for å oppnå vektreduksjon ved overvekt.

* Tråder hvor trådstarter ber om råd til å bli undervektig ifølge BMI-kalkulator vil bli stengt. BMI er ikke likt for alle og man kan gjerne diskutere hvorvidt det er et godt mål for absolutt alle, men vi anser det som en god nok grense for hvor langt man kan gå med å gi råd for å gå ned i vekt.

Vi anbefaler også at du tar kontakt med din fastlege eller annet helsepersonell for å få en profesjonell oppfølging og/eller svar på spørsmålene dine.

Tråden er også ryddet for avsporinger.

- Matas, mod. 

Endret av Matas
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...