Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Chicchi
Skrevet

Jeg spiste nettopp et eple og da jeg var halvveis, oppdaget jeg en larve (tror den var død) i midten. Jeg vet ikke om jeg hadde fått i meg noen eller om det var flere enn bare den. Jeg spyttet ut det jeg hadde i munnen og kastet resten, men nå er jeg nervøs for at det kan skade fosteret. Jeg er fire måneder på vei med mitt første barn og finner ingenting på google. 

Hjelp :( 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Tror det skal gå fint! Larver er protein 😉

Anonymkode: d1f52...419

• Liker 4
Gjest Chicchi
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Tror det skal gå fint! Larver er protein 😉

Anonymkode: d1f52...419

Men er ikke larver i mat tegn på råttenhet? Det kan jo ikke være så bra?

Eplet så friskt ut ellers altså, men tankene har begynt å spinne.

AnonymBruker
Skrevet
Chicchi skrev (2 minutter siden):

Men er ikke larver i mat tegn på råttenhet? Det kan jo ikke være så bra?

Eplet så friskt ut ellers altså, men tankene har begynt å spinne.

Nei, larver liker best frisk frukt akkurat som oss.  Eplet begynner å oksidere og råtne i gangene der larven har vært fordi det kommer til bakterier og sopp utenfra.   

Anonymkode: 205f2...a21

• Liker 4
Skrevet

Trekk pusten og slapp av. Det skal MYE til for å gjøre skade på foster!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan skal larven greie plage fosteret liksom?

Anonymkode: 829e9...88c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan skal larven greie plage fosteret liksom?

Anonymkode: 829e9...88c

Kravle seg vei mot baby? 

Anonymkode: de4bb...773

Gjest tranedatter
Skrevet

Kravle seg vei mot baby? 

Anonymkode: de4bb...773

Tror du får ta anatomiklassen igjen. 

Larven havner i magesekken, med masse syre, så var den ikke dau, så dauer den der og blir en del av bæsjen sammen med alt annet vi spiser og drikker.

Teknisk sett er det jo ikke forskjell på spise larve, øster eller snegler. Eller annet fra dyreriket. Visse steder spiser de jo larver, maur og kakelakker...

AnonymBruker
Skrevet

Hvis det er en vanlig larve går det fint. Parasitter og visse bakterier kan skade fosteret, men ikke insekter.

Anonymkode: 7e600...8b2

Gjest Chicchi
Skrevet

Hvis det er en vanlig larve går det fint. Parasitter og visse bakterier kan skade fosteret, men ikke insekter.

Hvordan vet jeg at det er en vanlig larve og ikke en parasitt? Hva slags skade kan det i så fall gjøre?

AnonymBruker
Skrevet

Dette trenger du overhode ikke bekymre deg for. Hadde fosteret blitt skadet av slikt hadde hele menneskeheten vært utryddet for lengst. Og om du virkelig er så bekymret så er helsevesenet riktig instans, ikke kvinneguiden. 

Anonymkode: c5b7d...0f4

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
Chicchi skrev (7 minutter siden):

Hvordan vet jeg at det er en vanlig larve og ikke en parasitt? Hva slags skade kan det i så fall gjøre?

Jeg har egentlig for lite kunnskap om parasitters utseende til å svare på dette. Det eneste jeg vet sikkert, er at insekter ikke er farlige å spise, med mindre de er infisert med noe. Uansett, det er kjempeliten sjans for at dette har skadet barnet. Vi blir litt engstelige og paranoide når vi går gravide (var nylig gravid selv, så jeg har det friskt i minnet). 

AnonymBruker
Skrevet

Tror det er sunnere å spise leverer enn å drikke cola. Syns ikke du skal tenke noe mer over det 😊

Anonymkode: 30f32...5b4

AnonymBruker
Skrevet

Å herregud, snakk om å krisemaksimere........ tenk å havne i samme barselgruppe som deg. Hilsen snart fødeklar 

Anonymkode: 87f7c...6fa

• Liker 2
Gjest Chicchi
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Å herregud, snakk om å krisemaksimere........ tenk å havne i samme barselgruppe som deg. Hilsen snart fødeklar 

Anonymkode: 87f7c...6fa

Takk og lov at jeg ikke er i barselgruppe med en som er så ufølsom og bruker fritiden sin på å svare unødvendig i et forum. Hvis du ikke er interessert i å hjelpe, kan du faktisk holde munn. Ha en fin fødsel, supermamma

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...