AnonymBruker Skrevet 14. april 2021 #1 Del Skrevet 14. april 2021 Er det greit å nyte filmer laget av menn som er dømt for overgrep? Er det greit å nyte fantastisk musikk selv om komponisten er nazist? Er det greit å hylle en person for musikken sin selv om han er dømt for drap? Skiller du mellom kunsten og personen bak? Anonymkode: 1c0a3...a0a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. april 2021 #2 Del Skrevet 14. april 2021 NEI, fordi da ville jeg bidratt til å finansiere den personens liv hvor det glatt kunne foregå masse dritt i det skjulte. Anonymkode: ecb6c...f24 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. april 2021 #3 Del Skrevet 14. april 2021 Gå til biblioteket, og be dem om å fjerne "Alice fra eventyrland", da Lewis Caroll var glad i å fotografere nakne og lett påkledde småjenter; hadde han gjort dette idag, hadde han sittet bak lås og slå. Og drar du til Oslo, så gå for all del ikke i Frognerparken; Gustav Vigeland giftet seg med betydelig yngre kvinner, og en billedhogger som liker å lage statuer av barn uten en tråd ville neppe vært så populær idag. Du kjenner vel historien bak "Sinnataggen"? Anonymkode: 1ef12...32b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. april 2021 #4 Del Skrevet 14. april 2021 Nei. Ville sett ham innelåst i ei mørk celle, og nøkkelen kastet. Anonymkode: 93ac7...cfd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. april 2021 #5 Del Skrevet 14. april 2021 Ja, jeg har sett flere av Roman Polanskis filmer. Vi må skille mellom kunstner og verk, mener nå jeg. Anonymkode: 2f081...857 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. april 2021 #6 Del Skrevet 14. april 2021 Selvfølgelig. Anonymkode: 85173...03b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. april 2021 #7 Del Skrevet 14. april 2021 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Du kjenner vel historien bak "Sinnataggen"? Anonymkode: 1ef12...32b Hva er historien bak Sinnataggen? Anonymkode: 10f37...a49 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. april 2021 #8 Del Skrevet 14. april 2021 11 minutter siden, AnonymBruker said: Gå til biblioteket, og be dem om å fjerne "Alice fra eventyrland", da Lewis Caroll var glad i å fotografere nakne og lett påkledde småjenter; hadde han gjort dette idag, hadde han sittet bak lås og slå. Og drar du til Oslo, så gå for all del ikke i Frognerparken; Gustav Vigeland giftet seg med betydelig yngre kvinner, og en billedhogger som liker å lage statuer av barn uten en tråd ville neppe vært så populær idag. Du kjenner vel historien bak "Sinnataggen"? Anonymkode: 1ef12...32b Lewis Carroll viste ingen interesse for voksne kvinner, men var altså i småjenter, så du har en stor jobb foran deg dersom du vil få bibliotekene til å kvitte seg med klassikeren "Alice i eventyrland", skrevet av noen som i dagens øyne var pedofil. Fra Wikipedia: Quote Sexual preferences Some late twentieth-century biographers have suggested that Dodgson's interest in children had an erotic element, including Morton N. Cohen in his Lewis Carroll: A Biography (1995),[85] Donald Thomas in his Lewis Carroll: A Portrait with Background (1995), and Michael Bakewell in his Lewis Carroll: A Biography (1996). Cohen, in particular, speculates that Dodgson's "sexual energies sought unconventional outlets", and further writes: We cannot know to what extent sexual urges lay behind Charles's preference for drawing and photographing children in the nude. He contended the preference was entirely aesthetic. But given his emotional attachment to children as well as his aesthetic appreciation of their forms, his assertion that his interest was strictly artistic is naïve. He probably felt more than he dared acknowledge, even to himself.[86] Cohen goes on to note that Dodgson "apparently convinced many of his friends that his attachment to the nude female child form was free of any eroticism", but adds that "later generations look beneath the surface" (p. 229). He argues that Dodgson may have wanted to marry the 11-year-old Alice Liddell and that this was the cause of the unexplained "break" with the family in June 1863,[28] an event for which other explanations are offered. Biographers Derek Hudson and Roger Lancelyn Green stop short of identifying Dodgson as a paedophile (Green also edited Dodgson's diaries and papers), but they concur that he had a passion for small female children and next to no interest in the adult world. Catherine Robson refers to Carroll as "the Victorian era's most famous (or infamous) girl lover". Anonymkode: 1ef12...32b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. april 2021 #9 Del Skrevet 14. april 2021 Nei Anonymkode: 653a4...3d5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. april 2021 #10 Del Skrevet 14. april 2021 15 minutter siden, AnonymBruker said: Ja, jeg har sett flere av Roman Polanskis filmer. Vi må skille mellom kunstner og verk, mener nå jeg. Anonymkode: 2f081...857 Helt enig. The Ninth Gate er en av mine favorittfilmer. Anonymkode: 26f3c...710 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thyra Skrevet 14. april 2021 #11 Del Skrevet 14. april 2021 Tja.. Jeg har jo ikke full oversikt over hva alle filmregissører har drevet med. Og ofte, om jeg ser en tilfeldig ukjent film på TV, får jeg ikke med meg hvem som har lagd den. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 14. april 2021 #12 Del Skrevet 14. april 2021 Ja, vist det var en god film. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. april 2021 #13 Del Skrevet 14. april 2021 Før var det en annen tid med annen kultur så det kan ikke helt sammenlignes med tanke på historien. Anonymkode: 7d005...850 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå