Gå til innhold

Boligdrømmen

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Bor i en leilighet, med masse plass for meg og sambo å boltre oss på. Har deilig terrasse med masse sol.

Men drømmen må være å eie en leilighet lik den vi har - ikke leie- slik at vi kan begynne å betale på vårt eget. Det kommer til å skje innen et par år. Gleder meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bor i en flott (etter at vi pusset den opp :)) 69 kvm stor 3-roms leilighet i Oslo syd. Vi har bra boltreplass per i dag, og leiligheten ligger i det området vi ønsker å bo.

Drømmen er å bygge stort flott hus i lokalområdet, men det blir nok med drømmen etter som vi aldri (?) kommer til å ha de i hvert fall 5 millionene det vil koste. Har lekt med tanke å flytte utenbys, men etter som vi trives og er oppvokst i disse traktene med alle venner og familie her, så er det ikke verdt å flytte for "kun" å få stort hus. Er uansett ikke nødvendig eller aktuelt med (rekke-)hus på mange år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Isabellas

Jeg bor i en toroms-leilighet i blokk i ellevte etasje ca ti minutter med bil fra sentrum i byen. Den er ca 60 kvm stor. (om den ikke er større, er ikke helt sikker)

Drømmer om et stort hus i sør i middelhavsområdet (Nordafrika, Pantelleria, Mauritius el. lign.) like ved stranden med utsikt over havet og med en stor takterasse med basseng. Buede vinduer og terakottafarvet/rosa eller hvite vegger... Store luksuriøse rom, og et stort men koselig kjøkken. mosaikkfliser på badene med boblebad og steam. Hage med appelsin - og sitrontrær og jasminbusker så det dufter nydelig rundt oss... God plass til hele familien og besøk. Noe helt annet enn å bo i kalde norge... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå: 90 kvadrat i en rolig gate, sentralt i byen.

Drøm: Større leilighet i samme strøket, eller hus i hjemtraktene mine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

250 kv.m. stor enebolig like utenfor Tigerstaden. Tomt på 700 kv.m.

Huset er bygd i 1987, men totalt oppusset etter at vi kjøpte det i 1998.

Elsker området og er fornøyd med huset, men skulle gjerne bygd et funkisinspirert hus i samme område, men enda litt nærmere sjøen og med flott utsikt.

Det får bli når ungene blir større. Akkurat nå prioriterer vi barnevennlig område.

Drømmehuset med drømmebeliggenheten koster nok også litt mer enn det vi kan betale i øyeblikket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå bor vi 2 stykk og en hund i en helt ny leilighet på ca 81 kvm.

drømmen er å eie et eget hus med hage.

i realiteten:

trenger ikke å være et stort hus eller nytt hus, det går an å pusse opp og bygge ut

etterhvert. men vil helst ikke bo midt i et boligstrøk, vil ha luft rundt meg.

så det jeg ser etter for tiden er hus med hage i ok stand til ikke altfor høy pris,

og det er ikke en umulighet her så lenge man har bil (som nettopp har vært i kollisjon... :roll: )

i fantasien:

stort hus i engelsk stil (gjerne murhus) med klatreplanter oppover veggene

plass til loftstue, bibliotek, hobbyrom, kontor, stort koselig kjøkken med moderne utstyr og vedovn og stort spisebord.

stor frukthage på ene siden av huset, stor hage med hekker og rosebusker og blomster og et lite lysthus på andre siden av huset.

garasje og åpne staller, brolagt gårdsplass

kort vei til sjø, fjell og by.

og gartner og hushjelp :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Hippopotamus

Vi bor to stykker og en katt i to sammenslåtte studenthybler på tilsammen 43kvm.

Ønsker meg noe annet og eget, med opplegg til vaskemaskin og oppvaskmaskin, og plass til de hjelpemidlene jeg trenger pga sykdom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For ca 1,5 år siden kjøpte vi oss enebolig, ett hus som ikke er maksimalt men som jeg trives veldig godt i og ser for meg at jeg kommer til å bli gammel i. Huset har stort forbedringspotensiale med tanke på at kjelleren er nesten helt uinnredet og den har vi store planer for + at vi skal bygge ny, fin terrasse :)

Huset er bygd i 1961 men det er gjort mye innevendig og utvendig så det ser ganske så nytt og moderne ut. Eneste ulempen er at alle rommene er litt små noe som er typisk for hus bygd på den tiden.

Størrelsen på huset passer oss egentlig helt perfekt, ikke for stort og ikke for lite og beliggenheten kunne ikke vært bedre innenfor denne prisen. Vi ligger rolig til i ett skjermet boligfelt, og spesielt nå på sommeren med løv på alle trær er vi helt skjermet for innsyn fra alle naboer. Det er kun 5 min å gå ned til sjøen og båthavna hvor båten ligger og vi har handelssentrum kun 2 min fra med alt vi trenger av f.eks. dagligvare, bank, post, apotek, jernvare, bakeri, sportsbutikk, klesbutikker, vinmonopol, skobutikk, helsekost, tannleger, leger, narvesen, bokhandel, frisører, gavebutikk etc.

By'n ligger i 20 min gåavstand mens vi bor landlig og rolig til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bor i forsvarsbolig (=hyppige flyttinger, ingen gidder å bry seg om hvordan det ser ut siden det bare er midlertidig bolig), rekkehus på ca 95 boa, og har liten hageflekk.

Ønsker oss større (ca 150 m2) enebolig, med god tumleplass rundt. Sambo vil ha småbruk, men ikke drive som det. Vil ha lekekamerater til de små i nærheten, men ikke bo i fanget på naboen. Selve huset bør ha god planløsning, så det er enklere å pusse opp slik vi vil ha det (har ikke så mange tanker om sånne detaljer enda)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bor i leilighet i byen, men drømmen er et stort hus og stoooor hage. Fremdeles vil vi bo i byen, eller i nærheten, men det kan godt være litt skjermet for naboer og sånnt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bor i leilighet i byen, men drømmen er et stort hus og stoooor hage. Fremdeles vil vi bo i byen, eller i nærheten, men det kan godt være litt skjermet for naboer og sånnt. :)

Har stort hus og stor hage, men drømmer om den dagen vi kan flytte i leillighet :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag: 70 m2 stor leilighet, nyoppusset og flott i byen. Stor nok plass til oss og et barn til når det måtte komme. Men så...

Drømmen: Stort hvitt hus, typen Brekkestø fra Block Watne eller lignende med minst to etasjer og helst også kjeller. Litt unna byen, men samtidig ikke helt bøgda. Vi er på utkikk nå, men det blir fort høy prisklasse hvis vi skal få det vi ønsker oss... I mellomtiden tipper vi Lotto og håper på det beste! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi bor nå i en leilighet ganske sentralt. Drømmen er å kjøpe et gammelt hus med stor tomt 1-3 mål og bygge hus. Har veldig klart for meg hvordan det skal se ut både inni og utpå. Men, jeg orker ikke skrive alt. Har så mange tanker. Mannen min er autorisert til å tegne det slik vi vil, så det kan jo bli spennende. Regner med å få gang på dette om ca 2 år eller noe sånt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LoisLane

Vi bor i drømmehuset. Et gammelt tømmerhus fra 1800-tallet, med god plass og uten en nabo i sikte.

Elsker å komme hjem hit etter en travel dag. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi leier en liten hybelleil. akkurat nå, men om en mnd. flytter vi. Da skal vi leie et hus så da får vi mye bedre plass. Gleder meg!

Drømmen er selvsagt å kjøpe og eie selv, aller helst en enebolig her i byen el. nærområdet rundt. Gjerne med hage og lite trafikk i et barnevennlig strøk. Om noen år så... ;)

Endret av Soul
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpt leilighet. I går!!!!

Fikk det ekstra soverommet vi trenger. Store, gode soverom. Vekk med data i stua. Parkett på alle rom, stue og kjøkken. I blokk, men med en passelig stor hageflekk. Barnevennlig, lekeplass, akebakke og fotballbane ved siden av og bilfri skolevei. Skog rett i nærheten, slalombakke ikke langt unna. Besteforeldre 5 min unna med bil.Sentralt - nær Oslo. Vaktmestertjenester - ingen trappevask eller snømåking, varmtvann inkludert i husleia. Gode lysforhold, store vinduer. Kort vei til jobben for oss begge, vi kan droppe en bil.

Jippi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen min er autorisert til å tegne det slik vi vil, så det kan jo bli spennende.
Hvordan autorisasjon er det da snakk om?

Jeg har aldri hørt om autorisasjon for å få lov til å tegne hus.

....

Ups....kanskje lurt å legge til at jeg kun spør fordi jeg er nysgjerrig.

Endret av sixx
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drømmen er en svæææær gammel leilighet på Frogner, Majorstuen, Homansbyen eller Briskeby, med så mye som mulig av det origianle preget bevart.

Og slikt er jo som kjent grisebillig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...