Gjest Gjest Skrevet 30. august 2005 #1 Skrevet 30. august 2005 Hvordan bor du i dag? Hvor stor plass har du? Bor du i ditt drømmehjem, eller hva drømmer du om? Tenkte bare det kunne være kjekt å se de forskjellige svarene, siden noen vil ha leilighet midt i byen, mens andre en stue på landet...
Holly Hobbie Skrevet 30. august 2005 #2 Skrevet 30. august 2005 Naa: 120 kvadrat, tre bad, to soverom, aapen plan med store vinduer ut mot fjorden i femte etasje i blokk. I fremtiden? Helst et roedmalt/hvit trehus, med stor eplehage, like ved vann/sjoe og skog og mark.
hilli Skrevet 30. august 2005 #3 Skrevet 30. august 2005 Jeg bor for tiden i drømmeleiligheten, men når vi trenger mer plass er drømmehuset en sveitservilla med utsikt, gammel frukthage og så få naboer det er mulig å ha i en by
Emma3 Skrevet 30. august 2005 #4 Skrevet 30. august 2005 Tja, vi bur nok meir eller mindre i drømmehuset, iallefall innvendig! Har kjøpt eit hus, istaden for å bygge, så slik blir det så nært opp mot drømmehuset som vi kjem, utan å bygge. Inne har vi 250 nyoppussa kvm, men utanfor ser det kkje så fint ut, men det held vi p å gjere noko med. Har nett byggd ein veranda på ca 50 kvm. Dei om budde her før, har gjort ein kjempe jobb med tanke på farga, interiør og rom deling. Trur ikkje vi hadde klart det så bra. Så no kosa vi oss i drømmehuset vårt, og tenker på dei 54 kvm vi eigde før. Ei leilighet i byen! Jammen har VI det bedre no. Men så har jo tulla litt bedre plass no, når vi har flytta ut av byen. Er svært fornøyd med rommet til , som er stort og delt inn i to, ein leikedel og ein sovedel :icon_razz:
Elodi Skrevet 30. august 2005 #5 Skrevet 30. august 2005 Ja! Vi bor i drømmehuset! Vi har nettopp kjøpt et koselig hus (ca 250 kvadrat) med stor deilig hage. Vi er nesten ferdig med totalrenovering av hele huset og det blir kjempefint! Selv om huset ikke er nybygd er romdeling og størrelse perfekt. Utsikt mot fjord og fjell, hyggelig nabolag. Dette er vårt paradis!!
Edie Skrevet 30. august 2005 #6 Skrevet 30. august 2005 Bor nå i 58 kvm stor (liten..?) 3-roms leilighet. Ikke drømmeboligen. Vet ikke helt hva drømmeboligen min er enda jeg... Som den ekte Oslojente jeg er, drømmer jeg stort sett om en stor 4-roms i byen, men i en av drabantbyene (slik som jeg er oppvokst). Mannen min er oppvokst i stor hus på "landet", og innimellom klarer han å få meg til å ønske meg en flott villa med hage og utsikt...
Gjest *kosejoker* Skrevet 30. august 2005 #8 Skrevet 30. august 2005 Bor evig øde til, og jeg drømmer om et mer sivilisert liv, nærmere en eller annen by..
liv Skrevet 30. august 2005 #9 Skrevet 30. august 2005 kollektiv midt i byen nå, drømmen er et hus, passe stort med 4 soverom og stort kjøkken, og eget aktivitetsrom med plass til pc'er, tv'spill, treningsutstyr og annet hobbyutstyr. Så enten en lofts eller kjellerstue der mine kommende barn kan krype litt vekk fra mor og far
Pauline Skrevet 30. august 2005 #10 Skrevet 30. august 2005 300 kvadrat klassisk villa i stor hage like utenfor en av våre større byer. Sentralt og landlig. Det er nok på mange måter drømmeboligen. Men det er nok å vaske på, mer enn nok plen å klippe osv.
Blueberry Skrevet 30. august 2005 #11 Skrevet 30. august 2005 Akkurat nå bor vi i en nyere trendy leilighet i by-sentrum. Denne er på totalt 64 kvadrat boareal, hvorav grunnplanet er over 32 kvadrat og består av entre, bad, kjøkken og en liten spisestue. Så har vi hems, men med skikkelig trapp (endelig!), der oppe har vi stue med sofa og tv mm, arbeidsbord med pc, soverom og garderobe. Men her er det ikke mulig å bo med småbarn, så om ikke lenge kommer vi til å finne oss noe større, helst enebolig/rekkehus, nedover Jæren, gjerne i Bryne-byen. Den store drømmen er et eget hus.
Windy Skrevet 31. august 2005 #12 Skrevet 31. august 2005 Bor i en 67 kvm leilighet, ikke drømmeboligen - men fornøyd foreløbig Drømmeboligen er nok en sveitservilla - men den skal være nybygd i gammel stil, med all moderne teknologi (vel, det er jo grenser da)!
gaja Skrevet 31. august 2005 #13 Skrevet 31. august 2005 (endret) slettet Endret 12. januar 2006 av gaja
Arkana Skrevet 31. august 2005 #14 Skrevet 31. august 2005 Vi bor i en toroms leilighet i Oslo vest. Her trives vi godt og har den plassen vi trenger når vi bare er to (og en katt). "Drømmen" er en enebolig/rekkehus med hage her på vestkanten, og jeg regner med det er i boks når jeg er ferdig med studiene, om 2 år altså. Størrelsen har jeg ikke tenkt så mye over, bare det er plass til et par barn og det må være grønt og fint og barnevennlig rundt (kunne aldri bodd i sentrum). Barndomshjemmet mitt (som foreldrene mine fremdeles har) er vel tett opp til drømmeboligen (bare at den ligger i feil by ). 250 kvm fordelt på tre etasjer + kjeller. Stor hage med hekk rundt, rips- og bringebærbusker, rabarbra, masse trær å klatre i. I en stille blindvei hvor vi ungene kunne sykle rundt, leke og kose oss uten at foreldrene trengte å bekymre seg for biler.
Gjest Gjest Skrevet 31. august 2005 #15 Skrevet 31. august 2005 Hadde stor ærverdig villa med stor usjenert hage. Denne er solgt til fordel for 70 kvm moderne leiliget midt i byen og vi har det som plommen i egget! Her skal vi bo til junior blir et par år. Da er drømmehuset et rekkehus/liten enebolig på 150-200 kvm rett utenfor byen (skal helst gå trikk eller bane dit)
Gjest Spacegirl Skrevet 31. august 2005 #16 Skrevet 31. august 2005 Nå bor jeg i en 80 kvm leilighet ganske nærme sentrum i bygda. Har gangavstand til butikken o.l.. Drømmeboligen er et småbruk som ligger litt mer avsides til. Grunnen til at jeg ønsker meg et småbruk, er at jeg har veldig lyst til å starte en besøksgård. Og siden boligprisene her i bygda er ganske lave, har jeg tro på at det vil kunne gjennomføres. Med tid og stunder
Gjest Gjest Skrevet 31. august 2005 #17 Skrevet 31. august 2005 Drømmeboligen er et slikt hus vi bor i nå.. Men drømmen er da å eie hele huset, ikke leie ene etagen (slik vi gjør nå). Huset har romslig hage, men ligger samtidig i gangavstand til sentrum i småbyen vi bor i.. Desverre koster et slikt hus ca 3 mill... Og vi kan nok maks få låne det halve..
Pepita Skrevet 31. august 2005 #18 Skrevet 31. august 2005 Før: Ny 80 kvm stor leilighet. Sentralt, men landlig. Nå: Leier et gammelt hus, det ikke er gjort noe med på maaaange år. Drøm: Drømmehus
momo Skrevet 31. august 2005 #19 Skrevet 31. august 2005 Bor nå i hus på 100 m2 på bygda, med 20 mål tomt. Om en måneds tid flytter vi inn i vår helt nye rekkehusleilighet med veldig høy standard i sentrum. Drømmen er vel et nytt hus med høy standard i sentrum, men det blir alt for dyrt og ønsket mitt om og bo sentralt er så stort at da er det rekkehuset ganske nerme drømmen.
Varja Skrevet 2. september 2005 #20 Skrevet 2. september 2005 Har et rekkehus på 100 kvadratmeter med en liten hageflekk i et bra og barnevennlig område. Har mange venner som bor bedre og er vokst opp i litt større forhold selv, men synes for tiden dette er drømmeboligen til vårt behov! Det beste vi kunne få tror jeg med tanke på inntekt, studielån og hvor vi ellers er i livet. Viktigste er vel barnevennligheten her som er viktig for meg. (Og veldig deilig å ha et rom "til overs" som vi har innredet til kontor). Har sett meg ut et område i gangavstand herfra der jeg tror jeg har funnet drømmeboligen for meg selv og familien om 10-12 år.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå