Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er rett rundt hjørnet ferdig utdannet barnehagelærer og må ha jobb fra høsten igjen. Kjenner jeg har begynt å utvikle så mye redsel for ikke å få jobb at det nesten hemmer meg i skolearbeid og jobbsøk. Fornuften sier jeg får jobb,men likevel kommer de dårlige tankene om hva om jeg aldri får jobb. Jeg har barn og har ikke så mye erfaring fra jobb i barnevernet. Har annen arbeidserfaring da.

Er sannsynligheten stor for å ikke få noe jobb? Jeg har begynt å sende åpne søknader til alle barnehager i området,og det er ikke få av de her. Her vi bor er det ca. 90 barnehager jeg kan kontakte for å høre om vikariat eller ledige vakter.

Bør jeg bekymre meg? Skal sies at jeg er innkalt til tre intervjuer allerede.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Med mindre du bor på en øde øy og nekter å flytte er sannsynligheten for å ikke få jobb som barnehagelærer lik 0. Slapp av.

Anonymkode: 3f7ea...3b0

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Du er kalt inn til 3 jobbintervjuer, men du er redd for å bli arbeidsledig? Javel? Hva tror du selv?

Anonymkode: 89743...e51

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du er kalt inn til 3 jobbintervjuer, men du er redd for å bli arbeidsledig? Javel? Hva tror du selv?

Har vel fått litt angst oppi dette muligens.

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Hmmhmm said:

Har vel fått litt angst oppi dette muligens.

Jeg tror det kommer til å gå helt fint. Jeg bor i en by og jeg vet om mange uten kvalifikasjoner i det hele tatt som har fått vikariater i barnehage.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg tror det kommer til å gå helt fint. Jeg bor i en by og jeg vet om mange uten kvalifikasjoner i det hele tatt som har fått vikariater i barnehage.

Tusen takk for oppløftende ord. Ja ,men som barnehagelærer er jeg redd jeg er overkvalifisert til vikariater som assistent og at jeg er underkvalifisert i rekken med andre søkere med lang erfaring. Jeg har studert kombinert med familielivet og barn,og har jobbet på bolig for funksjonshemmede under studietiden fordi det var mest gunstig mtp. arbeidstid og skoletid.

AnonymBruker
Skrevet

Du får garantert jobb, det er alltid mangel på barnehagelærere. Her hvor jeg bor, rett utenfor Oslo, ansettes det alltid fagarbeidere som ped.ledere på disposisjon, fordi de aldri klarer å finne nok barnehagelærere.

Anonymkode: 6cbd4...251

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Mitt inntrykk er at barnehagelærere/ped. alltid får jobber - i alle fall hvis de bor i noenlunde tettbygde strøk og byer, der det finnes flere barnehager,

En barnehagelærer jeg kjenner jobber i en barnehage der de lønner de ansatte 100 000 mer enn normalnivå for stillingen, rett og slett for å tiltrekke seg og HOLDE PÅ de pedagogiske lederne og barnehagelærerne. Og strategien lykkes. Ingen som vil slutte der.

En annen ped. leder jeg kjenner, flyttet inn i nabolaget vårt der vi bodde før. Hun gikk da en runde til 3 barnehager i gangavstand i distriktet, og bare sa at hun var på utkikk etter fast jobb. Hun fikk jobbtilbud to av tre steder omtrent på flekken.

Anonymkode: a8aab...d2f

AnonymBruker
Skrevet

Pvs 

Anonymkode: d897a...cf0

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Pvs 

Anonymkode: d897a...cf0

Kan man regne med å få såpass med vakter til å leve av?

AnonymBruker
Skrevet

🤞

Anonymkode: 60a8a...b4b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...