AnonymBruker Skrevet 14. april 2021 #1 Skrevet 14. april 2021 Har grublet en stund om jeg skal sende melding til mora til bonusbarna mine. Har vært sammen med kjæresten i ett år, uten noe kontakt med barnemor. Har skjønt det på barna etter kommentarer, at hun kanskje er litt sjalu ettersom det var han som slo opp med henne. Jeg har kjempelyst å få en dialog med henne, for å lette på trykket mellom oss for barna sin del, men også for min del da jeg ikke har noe imot henne. Men hvordan hadde dere reagert av en sånn melding? Er redd for å ta for stor plass, om dere skjønner. Anonymkode: d22b8...608
Jessic_a Skrevet 14. april 2021 #2 Skrevet 14. april 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Har grublet en stund om jeg skal sende melding til mora til bonusbarna mine. Har vært sammen med kjæresten i ett år, uten noe kontakt med barnemor. Har skjønt det på barna etter kommentarer, at hun kanskje er litt sjalu ettersom det var han som slo opp med henne. Jeg har kjempelyst å få en dialog med henne, for å lette på trykket mellom oss for barna sin del, men også for min del da jeg ikke har noe imot henne. Men hvordan hadde dere reagert av en sånn melding? Er redd for å ta for stor plass, om dere skjønner. Anonymkode: d22b8...608 Jeg satt pris på at nye kjæresten til min eks kontaktet meg. Men dette var fordi det var jeg som gikk. Eksen til mannen min derimot hadde ikke syns det var noe særlig. Han forlot henne. Du burde la henne styre slikt selv. Ellers virker det som om du prøver å hevde deg selv 3
AnonymBruker Skrevet 14. april 2021 #3 Skrevet 14. april 2021 Jessic_a skrev (2 minutter siden): Ellers virker det som om du prøver å hevde deg selv Det er dette jeg er redd for, selvom det overhodet ikke er sånn jeg vil at det skal oppfattes. Jeg tenker at om hun ønsker å møte meg vil hun skjønne det. Men forstår at en slik melding kan virke fiendtlig om man ikke formulerer seg rett... føler bare det er trist for barna at de merker en distansering mellom oss, og det gjør det begrenset hva barna vil fortelle oss, begge veier. Anonymkode: d22b8...608
AnonymBruker Skrevet 14. april 2021 #4 Skrevet 14. april 2021 Jeg kan nesten love deg at hun ikke er spesielt interessert i det akkurat nå, og i alle fall ikke at hun får direkte melding fra deg. Foreløpig virker det som at det er et OK samarbeid? La det gå litt tid i det minste. Det er en fin gest og tankegang du har, men jeg kan bare se for meg hvilken hjertesorg hun sitter med dersom det var han som gikk, og atpåtil skulle møte den nye kjæresten. Det kan jo selvfølgelig hende hun er en veldig åpen person, og at det hadde vært aktuelt, men jeg kan ikke se for meg at det har noen annen hensikt enn at du skal føle deg lettere til sinns. Hva hadde du selv tenkt og følt rundt det? Anonymkode: fa97e...f3b 3
AnonymBruker Skrevet 14. april 2021 #5 Skrevet 14. april 2021 Tenker du bør la henne få ta det initiativet selv, om hun ønsker kontakt med deg. Å bli forlatt og se den andre parten gå videre med en annen, som får en rolle i dine barns liv som du ikke har valgt, kan være veldig vondt. Det kan ta tid. Anonymkode: 67cc9...384 2
AnonymBruker Skrevet 14. april 2021 #6 Skrevet 14. april 2021 Er du og kjæresten samboere? Tenker at dere i hvert fall bør bli samboere først, så det virker mer seriøst og varig. Og så tenker jeg at du gjør aller best i å snakke med kjæresten din om dette. Han kjenner eksen sin, og har de god kommunikasjon seg imellom, kan det være han kan lufte tanken om å møte deg for henne. Anonymkode: 46e04...839
AnonymBruker Skrevet 14. april 2021 #7 Skrevet 14. april 2021 Jeg hadde ikke vært interessert. Egentlig uansett om jeg var sjalu eller ikke. Anonymkode: a28cc...c1f 1
AnonymBruker Skrevet 14. april 2021 #8 Skrevet 14. april 2021 Jeg hadde ønsket det for barnas skyld, helt uavhengig av mitt forhold til min eks. De voksne må kunne samarbeide så godt som mulig. Anonymkode: afd34...281
AnonymBruker Skrevet 14. april 2021 #9 Skrevet 14. april 2021 Jeg hadde satt pris på det. Det er viktig for meg at fars kjæreste er opptatt av barnets beste og en del av det er jo at vi er på talefot. Det var jeg som gikk, men bruddet var sårt og stygt og det var vanskelig da han fikk en ny, men nå går det veldig fint og jeg samarbeider godt med både han og den nye fruen. Anonymkode: bad70...27e
AnonymBruker Skrevet 14. april 2021 #10 Skrevet 14. april 2021 snakker du med henne når barna blir levert/hentet? Kan du begynne med å spørre i fordi farten om hun vil ha en kaffe eller noe? Det blir kanskje litt voldsomt å begynne med å bare møtes der to Anonymkode: 4fb09...888
Million Skrevet 14. april 2021 #11 Skrevet 14. april 2021 Jeg fikk henvendelse fra den nye samboeren til eksen min om å treffes på kafe (før korona). Hun ville bare treffes og snakkes, "siden hun skulle omgås sønnen min litt" fremover. Jeg har ingen verdens ting i mot henne, men jeg takket nei. Har egentlig ikke behov for å treffe henne. Hun tilhører eksens liv. Etter hva jeg hører av sønnen min, er hun og familien hennes greie og snille, helt ok, og mer trenger jeg ikke vite. Det var jeg som ba om skilsmisse fra eksen, men jeg har en mistanke om at hun tror det var han som gikk... Han er liksom typen til å juge om det. Han i et nøtteskall, liksom. Uansett, jeg har aldri møtt henne, og har det helt fint med det. Håper de to holder sammen resten av livet og at han oppfører seg bedre i det forholdet enn han gjorde med meg. 3
Festlig Skrevet 14. april 2021 #12 Skrevet 14. april 2021 Jeg hadde ikke gått bak ryggen til min samboer/kjæreste for å prøve å komme i kontakt med hans ex . Hvorfor har du behov for det ? Sålenge jeg hadde fått en forståelse av at exens nye hadde et bra forhold til mine barn så det hadde det holdt med det . Å involvere seg i deres forhold for å bli kjent er helt unødvendig . La de være i fred 1
AnonymBruker Skrevet 14. april 2021 #13 Skrevet 14. april 2021 Veldig dårlig ide. Han gikk fra henne, så hun føler seg naturligvis 'liten' på grunn av det. Så kommer nydamen og skal være voksen, ansvarlig og tenke på barnas beste? Da blir hun igjen taperen- den som ikke er god nok. Realiteten er jo noe annet, men det er stor sjanse for at det er dette hun vil føle. Dett er noe barnemor må ta initiativ til. Da vil hun føle at hun er den som tar kontroll og jobber aktivt for barnas beste, og vil derfor føle seg mer likeverdig. Du må gi henne en 'vinn'. Anonymkode: a8cae...087 4
AnonymBruker Skrevet 14. april 2021 #14 Skrevet 14. april 2021 Lurer på hvorfor han slo opp. Anonymkode: 175f9...472
AnonymBruker Skrevet 14. april 2021 #15 Skrevet 14. april 2021 Takk for gode svar. Venter en liten stund til, blir det naturlig å foreslå en prat gjør jeg det Anonymkode: d22b8...608
Gjest Kirsebæra Skrevet 14. april 2021 #16 Skrevet 14. april 2021 (endret) . Endret 15. april 2021 av Kirsebæra Slettet
AnonymBruker Skrevet 14. april 2021 #17 Skrevet 14. april 2021 Den nye dama til min eks er også oppsatt på kontakt, og vil helst at vi skal være venner. Det hun ikke vet, er at eksen min var så stygg og slem da jeg fikk kjæreste, at alt sånn er uaktuelt. Han var sur og bitter (fair enough), men lot det gå ut over ungene. Han sa også at han aldri ville hilse på mannen min (han gjorde det etter en lang stund), og "ikke vil leke big happy family" med oss, vi skulle aldri ha annen kontakt enn logistikk rundt ungene. Jeg ønsker ikke å lage dårlig stemning der borte, så jeg har ingen planer om å fortelle hvilken drittsekk han har vært. Etter hva jeg forstår er han snill og grei med henne, og jeg håper de har det fint sammen. Så det holder jeg på. Selv om både han og damen nå vil at vi skal ha det så hyggelig sammen. Det er for sent, relasjonen er ødelagt. Vi har kontakt ang barna. Punktum. Ungene liker henne, og det er nok for meg. Anonymkode: e292f...8b5
AnonymBruker Skrevet 14. april 2021 #18 Skrevet 14. april 2021 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Du må gi henne en 'vinn'. Enn hvis hun ikke tar kontakt, ei heller på sikt? Føler det er så ubehagelig å ha denne elefanten mellom oss som barna også merker. Det er ikke sikkert hun tørr, eller tenker at jeg ikke vil? Men jeg gir det litt mer tid for å se an☺️ Anonymkode: d22b8...608
AnonymBruker Skrevet 14. april 2021 #19 Skrevet 14. april 2021 Jeg bare forstår ikke helt hvorfor DU og moren til barna skal ha dialog? Er ikke det naturlig at det er faren til barna og moren som har den dialogen? Min eksmann har hatt en tre-fire kjærester og jeg har hilst på dem når vi har møttes selvsagt, men jeg har hatt absolutt null behov for å drikke kaffe med dem alene - hvorfor skulle jeg det? Jeg hadde stusset veldig over en slik invitasjon, som om det er den nye damen som har det daglige ansvaret for barna liksom. Forøvrig har jeg aldri hørt om at mors nye kjæreste inviterer barnefar på kaffe.... Anonymkode: 6ed2d...616 2
AnonymBruker Skrevet 14. april 2021 #20 Skrevet 14. april 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Jeg bare forstår ikke helt hvorfor DU og moren til barna skal ha dialog? Er ikke det naturlig at det er faren til barna og moren som har den dialogen? Min eksmann har hatt en tre-fire kjærester og jeg har hilst på dem når vi har møttes selvsagt, men jeg har hatt absolutt null behov for å drikke kaffe med dem alene - hvorfor skulle jeg det? Jeg hadde stusset veldig over en slik invitasjon, som om det er den nye damen som har det daglige ansvaret for barna liksom. Forøvrig har jeg aldri hørt om at mors nye kjæreste inviterer barnefar på kaffe.... Anonymkode: 6ed2d...616 Tanken kom til meg da jeg synes det var unaturlig at det skulle bli ett slikt «skille» for barna. Har flere eksempler, men litt som at de tenker det er en selvfølge at jeg og mammaen dems ikke skal omgåes, noe jeg synes er trasig at de på en måte tar «ansvar» for å påse at dette ikke skjer. Jeg ønsker bare å vise dem at det er greit at vi kan omgåes, og tenkte da en liten samtale med henne ville hjelpe ballen og rulle☺️ Tar selvsagt høyde for at dette ikke er mottakelig fra hennes side, men for meg virker det naturlig... om det er normalt eller ikke vet jeg ikke da det er første gangen jeg har vært borti bonus/barnemor situasjoner. Men jeg prøver meg fram da jeg ønsker en mest mulig naturlig hjemmesituasjon for barna Anonymkode: d22b8...608 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå