Gå til innhold

Og slike damer får være forstermødre!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

https://www.tv2.no/nyheter/13940260/

Dette er helt sykt! Godt eksmannen hennes står opp for gutten! 

Og hva slags barnevern foreslår samsoving med en sårbar gutt midt i puberteten!?! Jeg synes det blir fler og fler historier om misbruk, mishandling og drap under barnevernets omsorg. Er det dette vi har å tilby de mest sårbare barna våre? Ennå flere traumer? 

Anonymkode: 4f58b...27f

• Liker 8
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kvalmt!

Jeg får vondt av gutten. Forklaringen til kvinnen fins ikke troverdig i det hele tatt. Vi skal om noen år søke om å bli fosterforeldre, men er skeptisk til at de tydeligvis godtar hvemsomhelst til å bli fosterforeldre. 

Anonymkode: 0fe56...481

• Liker 5
Skrevet

Herlighet, det er jo så tragisk som det kan bli. Når det er sagt så er det mange ræva foreldre og så fosterforeldre er ikke akkurat et unikum. Men det finnes ganske mange fosterforeldre som ikke skulle ha blitt "godkjent", skremmende.

Mennesker som misbruker barn fortjener å brenne i helvete, helst noe verre men det kan jeg vel ikke utdype her.

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Ja, det er helt tragisk! Før trodde jeg de som ble godkjent var de beste av de beste. Satt på oppdrag for å hjelpe de mest sårbare barna vi har. Men det svikter jo gang på gang!

Er ikke lenge siden et spedbarn døde av mishandling av sine fosterforeldre i Trondheim.

Vi kan ikke som samfunn godta at slikt skjer! Jeg blir rasende! Disse barna sviktes om og om igjen. 

• Liker 5
Skrevet

Pluss at de får rimelig godt betalt for det også hvis man  sammenligner en alenemor f.eks 

Ikke overrasket er bra slike historier komme frem eneste som hjelper for at det kan få til en god endring i systemet.

Gjest loveli
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Og hva slags barnevern foreslår samsoving med en sårbar gutt midt i puberteten!?! Jeg synes det blir fler og fler historier om misbruk, mishandling og drap under barnevernets omsorg. Er det dette vi har å tilby de mest sårbare barna våre? Ennå flere traumer? 

Dette er noe av det kvalmeste!!!

Jeg velger å tro på eksmannen i huset, når han kjenner ekskona si best av de fleste og når han har sett på video hva som skjedde (av og til synd slik overvåking ikke er gyldig som bevis.)

Kvinnen mener hun ble voldtatt av forstersønnen, men det gir ikke mening at hun skulle ha godtatt dette over tid slik hun gjorde. Selvfølgelig KAN det ha skjedd, men jeg tror virkelig ikke det.

Hvis hun mener barnet har lagt an på henne så har hun alene ansvar for å si "nei" til sex, det er aldri greit å ha sex med barn!

Håper denne gutten får hjelp, ordentlig hjelp.

Endret av loveli
AnonymBruker
Skrevet
Bente1234 skrev (4 minutter siden):

Pluss at de får rimelig godt betalt for det også hvis man  sammenligner en alenemor f.eks 

Ikke overrasket er bra slike historier komme frem eneste som hjelper for at det kan få til en god endring i systemet.

Hvis de ikke klarer å være gode fosterforeldre, så burde det vært slik at de må betale tilbake det de har fått utbetalt. 

Anonymkode: 0fe56...481

Gjest loveli
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Ja, det er helt tragisk! Før trodde jeg de som ble godkjent var de beste av de beste. Satt på oppdrag for å hjelpe de mest sårbare barna vi har. Men det svikter jo gang på gang!

Er ikke lenge siden et spedbarn døde av mishandling av sine fosterforeldre i Trondheim.

Vi kan ikke som samfunn godta at slikt skjer! Jeg blir rasende! Disse barna sviktes om og om igjen. 

Dessverre er det ikke så mange alternativer til fosterforeldreordningen. :(

AnonymBruker
Skrevet
loveli skrev (3 minutter siden):

Dessverre er det ikke så mange alternativer til fosterforeldreordningen. :(

Nei, men da må det jo skjerpes inn på godkjenningsprosessen og oppfølgingen. 
Når i tillegg barnevernet mener det er bra å samsove med en fostersønn midt i puberteten mener jeg noen der må ta hatten sin og gå også! Muligens også straffes for medvirkning til overgrep.

Alle normale folk skjønner jo at det ikke er greit! 

• Liker 3
Skrevet

Fosterforeldre er helt vanlige foreldre med plass til et ekstra barn. De skal ikke være overmennesker og superforeldre, men helt vanlige folk. Beredskap og familiehjem kreves det veldig mye mer av.

Dermed står man i den situasjonen at ønsker man å bli fosterhjem og oppfører seg normalt og har en normal familie og et normalt hjem, da blir man som oftest godkjent. Da kan man, som i andre familier, ha overgripere i familien. Det er ikke noen mulighet for bv å finne ut om fosterhjemmet har en mor eller far eller et søsken som er eller kan bli en overgriper. Ikke noe mer enn for skoler eller bhg eller andre instanser som jobber med barn. Altså en utvidet politiattest. Så dermed vil man alltid kunne komme i en slik situasjon som denne at en fosterforeldre kan bli dømt for overgrep. 

Forøvrig når det gjelder lønnen er ikke den mye å rope hurra for hvis man er kommunalt fosterhjem. 

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Håpe det ikke bare er kvinnen som straffes her, men også den barnevernsansatte som støttet samsoving. Hjelpe meg.

Anonymkode: 0fc0a...12c

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Huff, dette var vond lesning. Så bra at faren stod opp for fostersønnen. Synes dog det er ille hvis samsoving generelt blir sett på som en form for overgrep. Er selv fosterbarn og man trenger en helt annen omsorg enn andre barn med normal oppvekst. Barn som trenger trøst må kunne få trøst uavhengig av alder.

Anonymkode: 8117b...6aa

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Hele den greien med å splitte familier og plassere barna hos fremmede voksne er unaturlig.

Anonymkode: f7f3c...f01

AnonymBruker
Skrevet
21 minutter siden, Ulven said:

Så dermed vil man alltid kunne komme i en slik situasjon som denne...

... og man SKAL alltid komme i slike situasjoner fordi detter er rett og slett den mest naturlige reaksjonen fra friske mennesker: fysisk tiltrekning til en ungdommelig kropp som ikke er i nær slekt.

Skrevet

Tråden er ryddet for forherligelse av brudd på norsk lov.

Chantielle mod.

Skrevet

Er det snart på tide å ruste opp barnevernet kanskje? Det utvises så latterlig lav kompetanse på barn og barns utvikling (spesielt når det kommer til traumatiserte barn) at det grenser til det komiske. Deretter burde det bli slik at barnevernet, på lik linje med øvrig befolkning, faktisk straffes for å hensette barn i hjelpesløs tilstand. 

• Liker 4
Skrevet
loveli skrev (1 time siden):

Dette er noe av det kvalmeste!!!

Jeg velger å tro på eksmannen i huset, når han kjenner ekskona si best av de fleste og når han har sett på video hva som skjedde (av og til synd slik overvåking ikke er gyldig som bevis.)

Kvinnen mener hun ble voldtatt av forstersønnen, men det gir ikke mening at hun skulle ha godtatt dette over tid slik hun gjorde. Selvfølgelig KAN det ha skjedd, men jeg tror virkelig ikke det.

Håper denne gutten får hjelp, ordentlig hjelp.

Hvis gutten var litt pågående, er det jo hennes jobb å si ifra til gutten om at en slik oppførsel er uakseptabel. Hun har null og niks troverdighet. Håper hun får en kraftig straff.

Stakkars gutt.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

For en flott og sterk fosterfar oppi det hele, han tar sønnens side, selv om han ved det mister sin kone - og på tross av at fostersønnen omtaler det hele som frivillig og ønsket. Selvsagt er det ikke frivillig selv om sønnen tror det, han er et mindreårig barn i deres varetekt og de skulle ha beskyttet ham begge to. Istedenfor har fostermoren utnyttet og i realiteten voldtatt ham.

Farens reaksjon er heltemodig og sterk! Han beskytter fostersønnen og står opp for ham, selv om sønnen ennå ikke klarer å se det sånn. Det vil nok hjelpe barnet i det lange løp, når han blir voksen og forstår hva han ble utsatt for.

Anonymkode: b2ddd...fbd

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker said:

For en flott og sterk fosterfar...

Anonymkode: b2ddd...fbd

Bare en sjalu hann 😕 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...