Gå til innhold

Har dere et tak på beløp til bursdagsgave for samboer/kjæreste?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Kjæresten skal snart ha bursdag (vært sammen 2 år, langdistanse). Planen er å kjøpe en gaming pc til 21 000kr da gaming pcen kjæresten har nå fusker en del. Tidligere har det blitt kjøpt gaver mellom 1500-2000kr så dette er et stort sprang fra "det vanlige". Så jeg lurer på, hadde dere kjøpt gave i denne prisklassen? (dette blir første og siste gang eventuelt). Har dere satt et tak på prisnivå på bursdagsgaver? 

Takker for svar :) 

Anonymkode: 8ee05...8ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Hadde jeg hatt penger til det, hadde jeg gjerne gjort det. Men her i gården holder vi oss mellom 500-1000 kr, da det er det vi har råd til.

vært sammen 2,5 år, samboere 1.

Anonymkode: d26a1...b5b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tror jeg ville ventet noen år før jeg gjorde noe sånt. Vi har ingen grense, men holder oss innenfor 2000kr cirka. 21 000kr er helt sinnsykt

Anonymkode: a89ae...f05

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alterego666

Vi har ingen slike grenser. Våre gaver har variert fra 400,- (en bok) til 8-9000,- (en helgereise). 
De dyre gavene setter ikke presedens for senere gaver. Vi er begge ganske nøkterne mennesker som har alt vi trenger av materielt gods. Vi legger velt på det personlige i en gave.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi har ingen grenser. Men dyrere gaver er gjerne noe felles slik som en tur. Vi kjøper ut fra evne, behov og ønsker :)  Men å bruke 21.000 på en gaming pc til en langdistanse kjæreste etter to år syns jeg er galskap, men det er dine penger og du er den eneste som kan svare på om du har råd til å bruke så mye på en gave :) 

Anonymkode: 9301b...75a

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Vi har ingen grenser. Men dyrere gaver er gjerne noe felles slik som en tur. Vi kjøper ut fra evne, behov og ønsker :)  Men å bruke 21.000 på en gaming pc til en langdistanse kjæreste etter to år syns jeg er galskap, men det er dine penger og du er den eneste som kan svare på om du har råd til å bruke så mye på en gave :) 

Anonymkode: 9301b...75a

Enig! 

Kan du ta kontakt med venner og familie slik at det kan bli en spleisegave fra mange? 
For meg hadde det vært vanskelig å ta imot noe så dyrt fra en person. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ingen grense, men som regel ligger vi på om lag 2000kr. Noen ganger 800-1000, noen få ganger så mye som 9-10 000 (helgetur). De få gangene vi har beveget oss opp i høyere pris har det gjerne vært runde år. Og vi har vært sammen i godt over 10 år. 

21 000 syns jeg er helt hinsides! Men, det er dine penger. Jeg hadde ikke kjøpt gave i den prisklassen. Ikke til nærværende partner gjennom mange år, og definitivt ikke til en jeg hadde hatt langdistanseforhold til i bare to år. Nåværende partner hadde nok dessuten blitt utrolig utilpass for en så dyr gave, og det samme gjelder meg. Men det handler jo om hva slags vaner vi har opparbeidet oss sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Her har vi ingen bestemt grense for hvor mye en gave kan koste, men jeg tror det meste jeg har brukt på en gave til mannen var rundt 16 000,- (en Mac, for mange år siden) Da hadde vi bare vært sammen i få år, slik som dere, men forskjellen var at vi hadde bodd sammen omtrent like lenge som vi hadde vært sammen 🤪

Jeg ville ikke brukt 21 000,- på en gave til en avstandskjæreste, og i alle fall ikke på en gaming-PC. Det er som å si at du vil ha en kjæreste som kaster bort tiden sin på å game i steden for å være med deg 🤪

Anonymkode: 0fd0a...0d3

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt etter hvor mye 21 000,- er for deg. For noen er det myyyye penger, mens andre som tjener mye, syns kanskje ikke dette er så ille. 

Men 2 år i et langdistanse forhold...nei tror ikke jeg hadde gjort det..  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi har ikke avtalt noe beløp til sånt. Blir som regel noe han ønsker seg eller trenger og som ville blitt kjøpt uansett, så beløpet varierer. Men for noen år siden kjøpte jeg han en brukt pick-up til nesten 150 000. Visste at han lenge hadde ønsket seg jakt-/hyttebil. Han ante ingenting. Tror jeg sikret gullbryllupet med den gaven.

Anonymkode: dd60b...7fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest supernova_87

Dette avhenger vel veldig av hvilken økonomi/inntekt du har. 

For meg fremstår det som helt sprøtt å kjøpe en så dyr gave. Men det er jo også fordi min inntekt er helt fjernt fra å bruke den mengde penger på noe som helst. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oi, og jeg som følte at jeg kjøpte dyr gave til samboeren i fjor (1500 kr). Det kan overraske litt, trur jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi har ingen grense, men holder oss som regel billig. Men, er det noe som trengs blir det dyrt, slik du beskriver.

Anonymkode: d4e04...e01

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det meste jeg har brukt på kjæresten er 5000,- og da hadde vi vært sammen i 5 år 😅 Syns en så dyr gave er litt vel mye, men om du har god nok råd må du gjøre det du føler for. Personlig hadde jeg nok gitt gavekort på typ 1/4 av summen.

Anonymkode: 69fba...7d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Kjøper etter lommeboken.

Vi hadde vært sammen i et par uker, da jeg kjøpte et kjede til endel tusen. 

(Vi har kjent hverandre i mange år).

Bruk det du føker for 🙂 

Kan jo evt si at det er å regne som julepresang også...

Anonymkode: bf5a1...4bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi har ingen grenser, og gavene har variert fra 500, til 100 000+.

Men vi er gift, med felles økonomi. Og i øvre prisklasse er vi helt sikre på at det er noe den andre ønsker seg, som en diamantring, eller en spesiell ferie. Ville ikke brukt såpass mye i et ferskt forhold, om man ikke hadde veldig god råd. 

Anonymkode: 4f551...3ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...