Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har blitt anbefalt The Ordinary men skjønner ikke hva de enkelte serumene og kremene gjør. Står at det er så enkelt for man plukker bare de produktene man trenger men hva trenger jeg? 

Moden hud, 50 pluss, overgangsalder og hud uten noe spesielle problemer, litt tørr. 

Anonymkode: 4030b...208

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Merk at the ordinary har blit kjøpt opp, det kan påvirke kvaliteten, da større firma gjerne endrer på ingridiensene til produktene de kjøper opp. 

For de som er imot dyretesting er det verdt å merke seg at de som kjøpte The Odrinary tester på dyr. 

Anonymkode: 9466b...1d3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Merk at the ordinary har blit kjøpt opp, det kan påvirke kvaliteten, da større firma gjerne endrer på ingridiensene til produktene de kjøper opp. 

For de som er imot dyretesting er det verdt å merke seg at de som kjøpte The Odrinary tester på dyr. 

Anonymkode: 9466b...1d3

Da er det uaktuelt å bruke Ordinary,  dyretesting er ikke greit på noen måte. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Har blitt anbefalt The Ordinary men skjønner ikke hva de enkelte serumene og kremene gjør. Står at det er så enkelt for man plukker bare de produktene man trenger men hva trenger jeg? 

Moden hud, 50 pluss, overgangsalder og hud uten noe spesielle problemer, litt tørr. 

TO har en del gode produkter, men jeg synes kanskje ikke at det er den beste hudpleieserien for kvinner i vår alder :) Fordelen er at den er såpass rimelig at du kan prøve den ut og finne de produktene du liker, og så supplere med andre produkter fra andre merker der du ikke er fornøyd. Det kan være greit å være oppmerksom på at du ikke får noe "ekstra" med TO, her er ingen deilige dufter og luksuriøse kremer. 

Hvis jeg skal foreslå en hudpleierutine for deg med produkter fra TO, så blir det følgende:

Morgen: 

Squalane Cleanser (rens/sminkefjerner)

Hyaluronic Acid 2% + B5 (hyaluronsyreserum for ekstra fukt)

Ascorbyl Tetraisopalmitate Solution 20% In Vitamin F (c-vitaminserum (antioksidant))

Natural Moisturizing Factors + HA (fuktighetskrem)

Solkremene til TO selges foreløpig ikke i Norge etter det jeg kan se, så her kan du velge den du foretrekker. Solkrem med høy faktor er det viktigste for å forebygge hudaldring i form av rynker og solskader, så dette bør du ikke droppe. Bruk helst faktor 30, og faktor 50 om sommeren dersom du oppholder deg mye utendørs.

Kveld:

Squalane Cleanser

Lactic Acid 10% + HA (eksfoliering, erstatter "peeling" eller "skrubb" dersom du tidligere har brukt det). Start med èn kveld i uka og øk til maksmalt annen hver kveld. Ofte er det nok å eksfoliere èn til to ganger pr uke.

Granacitve Retinoid 2% Emulsion - et mildt retinoidprodukt. Helst ville jeg foreslå 0.2% Retinol in Squalane fordi retinol er bedre dokumentert enn HPR (Hydroxypinacolone Retinoate) som er den retinoidformen som er brukt i Granactive Emulsion. Den er for tiden litt vanskelig å få tak i, men du kan kjøpe den her. Retinol er det best dokumenterte virkestoffet (med unntak av tretinoin/Airol/Retirides etc. som er reseptbelagt) for å redusere og forebygge fine linjer og rynker. Start med èn kveld i uka og øk gradvis til f.eks. annenhver kveld. Ikke bruk syreeksfoliering og retinol påfølgende dager i begynnelsen, og ikke bruk dem samtidig senere.

Natural Moisturizing Factors + HA (fuktighetskrem)

Hvis du trenger ekstra fukt om kvelden, noe man gjerne gjør når man starter med aktive ingredienser (dvs syrer og retinol) kan du plusse på en ansiktsolje f.eks. 100% Cold-Pressed Virgin Marula Oil eller B-oil. 

Jeg har ikke foreslått egne nattkremer og øyekremer, fordi både fuktighetskremen og hyaluronsyreserumet kan brukes rundt øynene (med mindre du har svært sensitiv hud). Man kan bruke aktive ingredienser på øyepartiet, men da bør man bruke en egen øyekrem med en tilpasset konsentrasjon av disse. Hudpleieprodukter med aktive ingredienser beregnet på resten av ansiktet, blir for "hardt" for den tynne huden rundt øynene. TO har ikke slike øyekremer.

Det som er viktig å huske på når du begynner med aktive ingredienser, er for det første at du tar en test på om du tåler produktene (påfør en liten mengde produkt på et sted med tynn hud, f.eks. under kjevebenet bak øret, eller på innsiden av albuen, vent 24 timer. Er det ingen reaksjon, kan du ta i bruk produktet i ansiktet), at du ikke begynner med alt på èn gang og at du starter å bruke produktene gradvis. 

Håper dette kan være til hjelp, og bare spør hvis du lurer på noe :) 

• Liker 2
Skrevet

Beklager, så nå at du ikke vil bruke TO pga dyretesting. Du kan likevel bruke forslaget til rutine med andre produkter.

• Liker 1
Skrevet

Prøv Dermalogica. Mange apoteker fører dette merket nå. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...