Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Første gangen 10 pp, da mistet jeg. Nå siste gangen 4 pp. Før jeg begynte på det så hadde vi prøvd i 3 år etter en sa, så det hjalp veldig på her. Håper det gir full klaff for dere🥰

Anonymkode: d69ac...e25

Takk for svar ❤️ Er på PP14 nå, og startet på metformin for bare en mnd siden. 🙈

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Gått på metformin i snart 1,5 år. Gikk bare ned første mnd😅 

Anonymkode: 18d08...ac0

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er per nå ikke prøver men tenker jeg kan komme med min erfaring med metformin siden jeg har pcos. 

Jeg går på 2x850mg per dag i hovedsak på grunn av diabetes og pcos. Jeg har enda ikke regelmessig syklus, det virker som den hopper over en måned nå og da, men sjeldent mer enn et par mnd i forhold til før da det kunne gå over et halvår mellom hver mens. 

Dere som opplever kvalme og dårlig mage, tar dere tablettene sammen med mat? Jeg var skikkelig dårlig de 2 første ukene på de, men siden så har jeg ikke hatt problemer og jeg tar det i forbindelse med mat . De eneste gangene de siste årene jeg har opplevd problemer er når jeg har tatt dobbel dose på en gang ved en feil. 

Anonymkode: 6d6ed...87f

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg er per nå ikke prøver men tenker jeg kan komme med min erfaring med metformin siden jeg har pcos. 

Jeg går på 2x850mg per dag i hovedsak på grunn av diabetes og pcos. Jeg har enda ikke regelmessig syklus, det virker som den hopper over en måned nå og da, men sjeldent mer enn et par mnd i forhold til før da det kunne gå over et halvår mellom hver mens. 

Dere som opplever kvalme og dårlig mage, tar dere tablettene sammen med mat? Jeg var skikkelig dårlig de 2 første ukene på de, men siden så har jeg ikke hatt problemer og jeg tar det i forbindelse med mat . De eneste gangene de siste årene jeg har opplevd problemer er når jeg har tatt dobbel dose på en gang ved en feil. 

Anonymkode: 6d6ed...87f

Jeg tar den sammen med mat.. men har blitt bedre nå enn i starten. Da brakk jeg meg av alt som luktet/smakte 🙈

Skrevet

Jeg har gått på metformin i over 2 mnd. Den første uka hadde jeg noe vondt i magen, men ikke diaré. Jevnt over har jeg vært mye kvalm, men jeg fikk eggløsning etter en mnd, så jeg tråkler meg gjennom 😅 Er absolutt best å ta det sammen med mat. Jeg tar i tillegg myo-inositol kapsler x 4. Tror det har bidratt til kvalmen. Jeg har også gått ned i vekt, men tror det skyldes mest at jeg har begynt på lavkarbo og trener mer. Har PCOS forresten. 

Skrevet

I dag er jeg på dag sju. Skal trappe opp til 2x500 i morgen. Har hatt et par dager med bittelitt dårlig mage, ingen smerter. I dag er appetitten helt borte. Jeg vet ikke om det er pga tabletten eller dagsform, men det er sjelden jeg ikke har appetitt i det hele tatt. Ellers er også menstruasjon forsinket nå, tre dager. Tok negativ test i dag tidlig. Fikk veldig ømme bryster i går, men tipper det enten er forsinket eggløsning eller menstruasjon på vei. Fikk ikke positiv eggløsningstest da jeg burde fått, og har kun testet innimellom etter det, tror jeg ga litt opp. Men håper Metforminen kan hjelpe. 

AnonymBruker
Skrevet
frk.bie skrev (På 15.4.2021 den 17.05):

Jeg går på 850 x 2, så kanskje ikke så rart at jeg er dårlig?! 😬 

lurer på hvorfor jeg har fått så heftig dose 🙈 

Jeg bruker 6 x 500 som er maksdosen, så du bruker ikke så mye 😁

Anonymkode: 78c86...a25

AnonymBruker
Skrevet

Har aldri merket en dritt til Metformin. Verken dårlig mage eller regelmessig syklus av det. Kuttet det ut til slutt, gikk på 850*2. Ble gravid på letrozol og ovitrelle. 

Anonymkode: df919...dd8

AnonymBruker
Skrevet

Min erfaring er at de fra Weifa gir minst magetrøbbel! Som natt og dag sammenlignet med andre merker. Funker veldig bra. Har brukt 3x500 per dag i flere perioder.

Anonymkode: 09bcc...27a

• Liker 1
Skrevet

Jeg går på 1500mg metformin og har gjort det lenge og flere ganger.

Første gang var etter 1 år som prøver med ustabil syklus. Hormonkrøll med tendens til PCOS. Ble satt på metformin og fikk eggløsning med det samme, som jeg ble gravid på.

Neste gang var jeg litt føre var og begynte på metformin noen få måneder jeg offisielt ble prøver. Det ble suksess syklusmessig, for kom raskt til en relativt normallang syklus. Ble gravid allerede i pp2 da, men mistet dessverre. Ble gravid flere ganger i året som gikk, men mistet - helt til den fjerde graviditeten satt. Metforminen var absolutt til gull hjelp her for få få disse eggløsningene.

I fjor begynte jeg på nytt på metformin, i pp1. Også der ble jeg gravid i pp2, men mistet. Nå er jeg i pp11 og venter stadig. Føler meg avhengig av metforminen og tør ikke slutte i frykt for lange og ustabile sykluser igjen.

Jeg har aldri fått bivirkninger av medisinen, eller hatt vektnedgang. Og jeg har noen kilo på kroppen og har i perioder forsøkt å gå ned, men vanskelig. Metforminen har i alle fall ikke gjort noe enklere på den kanten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...