Gjest Gjest Skrevet 30. august 2005 #1 Del Skrevet 30. august 2005 Etter fødsel har jeg fått en veldig utstående mage, (ser nesten ut som jeg er graivd i 5. måned igjen...) jeg er overvektig og var det da jeg ble gravid. Jeg veier akkurat det samme nå som da jeg ble gravid. Nederst på magen har jeg et slags avlangt "hull" om dere skjønner, det har jeg ikke hatt før, kan det betyr at magemusklene ikke har grodd sammen igjen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madeline Skrevet 30. august 2005 #2 Del Skrevet 30. august 2005 Det er ikke bare magemusklene som har blitt tøyd og er veldig slappe? Det kan trenes opp igjen. Jeg skjønner ikke hva du mener med "grodd sammen igjen". Magemusklene ryker ikke under et svangerskap, men de blir tøyd veldig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Twigi Skrevet 30. august 2005 #3 Del Skrevet 30. august 2005 Etter fødsel har jeg fått en veldig utstående mage, (ser nesten ut som jeg er graivd i 5. måned igjen...) jeg er overvektig og var det da jeg ble gravid. Jeg veier akkurat det samme nå som da jeg ble gravid. Nederst på magen har jeg et slags avlangt "hull" om dere skjønner, det har jeg ikke hatt før, kan det betyr at magemusklene ikke har grodd sammen igjen? ← Selv om du veier det samme som før du ble gravid, er det naturlig at graviditeten har forandret balansen i denne vekta, og at magen er spesielt forandret. Det avlange hullet du snakker om - er det langsgående fra navlen og ned? Helt naturlig, i så fall. Magemusklene går i den retningen, og en graviditet tøyer dem fra hverandre. De vil jo sige sammen igjen, men det er en fordel å bidra aktivt til det. Du sier ikke hvor lenge det er siden fødselen? Det er jo ikke meningen at du skal trene hardt i begynnelsen. Det viktigste du gjør når du begynner å trene, er å knipe bekkenmusklene samtidig som du trener magen. Hvis du ikke gjør det, vil øvelsene bidra til å presse bekkenbunnen nedover, istedenfor at du strammer hele systemet. Det er også viktig at du trekker navelen inn mot ryggsøyla når du trener magen, ellers blir den fort utstående, selv om den er bedre trent. Og ikke vær bekymret for glipa mellom magemusklene. Jeg var på barseltrening med den mest disgusting lekre fysioterapeuten, med DEN flate magen. Jeg lå der og kunne telle ryggvirvler gjennom glipa i magemusklene, og det skjedde absolutt INGENTING når jeg strammet det som skulle vært magen.... Det gikk over, med fornuftig og rolig trening, så blir du så fin igjen, så Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusenfryd Skrevet 30. august 2005 #4 Del Skrevet 30. august 2005 Det stemmer at mavemusklene glir fra hverandre når du er gravid. Dette vil vokse sammen igjen i de fleste tilfeller. Og om det ikke gjør, er det heller ingen fare, altså. Gjør en stund fremover skrå situps, ikke rette. Men skrå "tvinger" du dem litt sammen igjen, rette holder dem fra hverandre. Derfor anbefales det også i graviditet at man unngår rette situps, men tar skrå i stedenfor. mange varianter av dem også. Og man får trent de rette musklene ved å trene de skrå, så det er et fullgodt alternativ. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 31. august 2005 #5 Del Skrevet 31. august 2005 Ok, takk for svar jeg leste et sted at man måtte ha operasjon nemlig om de ikke "grodde" sammen igjen og da ble jeg litt bekymret. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest allium Skrevet 31. august 2005 #6 Del Skrevet 31. august 2005 Gi det litt mer tid. På meg grodde de ikke sammen før 9 måneder etter fødselen da jeg hadde fått nummer tre. I mellomtiden skal du ikke gjøre vanlige situps. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 31. august 2005 #7 Del Skrevet 31. august 2005 Det er faktisk 2 år siden jeg fødte og jeg har tatt mageøvelser ganske mye... Kanskje det hjelper om jeg går ned i vekt? Nå svømmer jeg 3 ganger i uken og trener på helsestudio så det hjelper vel etterhvert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
meta2 Skrevet 31. august 2005 #8 Del Skrevet 31. august 2005 For et år siden festet jeg magemusklene. Det var da gått over tre år siden siste fødsel. Kirurgen fikk litt hakeslipp da han kjente på magen. Det var ingenting som holdt musklene sammen fremme. Så ut som jeg var noen mnd på vei. Nå har jeg helt flat mage og er stor fornøyd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 1. september 2005 #9 Del Skrevet 1. september 2005 For et år siden festet jeg magemusklene. Det var da gått over tre år siden siste fødsel. Kirurgen fikk litt hakeslipp da han kjente på magen. Det var ingenting som holdt musklene sammen fremme. Så ut som jeg var noen mnd på vei. Nå har jeg helt flat mage og er stor fornøyd. ← Du tok en operasjon altså? Var du hos fastlege til vurdering først? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 1. september 2005 #10 Del Skrevet 1. september 2005 Hei.. Jeg måtte gå til fysioterapeut for å få veiledning og trening, for å få magemusklene sammen igjen. Vi trente ikke skrå magemuskler i det hele tatt. Det var helt andre mageøvelser vi trente på, for å få kontakt mellom musklene. Jeg fikk henvendelse fra legen om å gå til fysio, for å slippe operasjon. Betalte bare en liten egenandel. Det var utrolig bra trening. Har nå en sterk mage,som avlaster ryggen mye. De rette musklene har fått god kontakt med hverandre. Jeg begynte hos fysio da datteren min var 14 mnd.. Denne typen behandling krever at du trener riktig, og hver eneste dag hjemme også for at den skal fungere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
meta2 Skrevet 1. september 2005 #11 Del Skrevet 1. september 2005 Du tok en operasjon altså? Var du hos fastlege til vurdering først? ← Ble henvist til sykehus,men han legen kjente ikke på magemusklene engang. Tok det privat, men mannen har fått trekt fra på skatten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå