AnonymBruker Skrevet 14. april 2021 #1 Skrevet 14. april 2021 Vi er litt fortvilet. Pga korona har de vært strenge på å la folk komme i barnehagen med null toleranse over noe symptomer på forkjølelse. Vi har stadig vært forkjølet og mye borte. Jeg blir alltid så bekymret for at barnehagen skal tro vi bruker det som unnskyldning? Kan de bli bekymret? Det har de ikke sagt noe om... Anonymkode: 6c0ae...954
AnonymBruker Skrevet 14. april 2021 #2 Skrevet 14. april 2021 Nei, hvorfor skal de bli bekymret for det? Det å gå i barnehage er jo helt frivillig, man kan velge å holde barnet sitt hjemme 100%. Anonymkode: 13bde...328 9
AnonymBruker Skrevet 14. april 2021 #3 Skrevet 14. april 2021 De er nok meget bekymret, barnevernet er rett rundt hjørnet. Anonymkode: 456f0...cbf
AnonymBruker Skrevet 14. april 2021 #4 Skrevet 14. april 2021 2 minutter siden, AnonymBruker said: De er nok meget bekymret, barnevernet er rett rundt hjørnet. Anonymkode: 456f0...cbf Ironi eller? Anonymkode: 6c0ae...954
AnonymBruker Skrevet 14. april 2021 #5 Skrevet 14. april 2021 Jeg jobber i barnehage, og jeg ville ikke vært bekymret om dette gjaldt et barn i min barnehage. Hvertfall ikke på denne tiden av året hvor det er mange som blir snufsete. Barnehage er også er frivillig tilbud så du bestemmer jo selv om du vil bruke tilbudet eller ei. Men veldig fint for barnehagen at de får beskjed om barnet ikke kommer Anonymkode: 61d99...719
AnonymBruker Skrevet 14. april 2021 #7 Skrevet 14. april 2021 Barnehagen har ansvar for å avdekke omsorgssvikt. Høyt fravær står listet som et av tegnene som barnehagen skal være obs på, så hvis barnet har mer fravær en snittet, kan det hende at barnehagen følger ekstra med. Når det er sagt, så er det forhåpentligvis de færreste barnehager som melder kun på grunnlag av fravær. I teorien så skal det mer til. Men: Om man er så uheldig å bli meldt av andre, så er min erfaring at det i hvert fall ikke teller positivt om fraværet er høyt. Da hjelper det ikke å argumentere overfor barneverntjenesten at barnehagen ikke har obligatorisk oppmøte. Fravær ble brukt mot meg. Mye snørr og feber ved barnehage-start er av bvt tolket som at "mor er usikker og er ikke klar for at barnet skal begynne i barnehage". Jada. 🙄 Jeg tenker altså at det er liten fare for at barnehagen vil reagere på fraværet. Spesielt nå med strenge smittevernregler, som du skriver. 🙂 Anonymkode: 2551c...48f
AnonymBruker Skrevet 14. april 2021 #8 Skrevet 14. april 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Barnehagen har ansvar for å avdekke omsorgssvikt. Høyt fravær står listet som et av tegnene som barnehagen skal være obs på, så hvis barnet har mer fravær en snittet, kan det hende at barnehagen følger ekstra med. Når det er sagt, så er det forhåpentligvis de færreste barnehager som melder kun på grunnlag av fravær. I teorien så skal det mer til. Men: Om man er så uheldig å bli meldt av andre, så er min erfaring at det i hvert fall ikke teller positivt om fraværet er høyt. Da hjelper det ikke å argumentere overfor barneverntjenesten at barnehagen ikke har obligatorisk oppmøte. Fravær ble brukt mot meg. Mye snørr og feber ved barnehage-start er av bvt tolket som at "mor er usikker og er ikke klar for at barnet skal begynne i barnehage". Jada. 🙄 Jeg tenker altså at det er liten fare for at barnehagen vil reagere på fraværet. Spesielt nå med strenge smittevernregler, som du skriver. 🙂 Anonymkode: 2551c...48f Det er så fjernt 😅 Anonymkode: 456f0...cbf
AnonymBruker Skrevet 14. april 2021 #9 Skrevet 14. april 2021 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Vi er litt fortvilet. Pga korona har de vært strenge på å la folk komme i barnehagen med null toleranse over noe symptomer på forkjølelse. Vi har stadig vært forkjølet og mye borte. Jeg blir alltid så bekymret for at barnehagen skal tro vi bruker det som unnskyldning? Kan de bli bekymret? Det har de ikke sagt noe om... Anonymkode: 6c0ae...954 Nei, de er glad dere tar smittevern på alvor. Hilsen barnehage ansatt Anonymkode: 64be1...5f5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå