Gå til innhold

Bør jeg politianmelde dette barnet?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Sønnen min ble slått og overfalt av en 3 år eldre medelev på vei hjem fra skolen.  Det var så ille at både nesen og ett ribbein var brukket. Hendelsen skjedde påvei hjem fra skolen, min sønn og denne eleven hadde kranglet med hverandre i friminuttet, krangelen  dreide seg om en huske, dette er bekreftet av en ansatt på skolen. Denne eleven skulle gå fysisk løs på min sønn i friminutt også, men da greide to lærere å forhindre dette. Men på skoleveien var sønnen min alene og ett enkelt bytte. 

Han hadde blitt slått, sparket og lugget. Mobilen hans ble knust og barnet forteller at han ble sparket i ribbeina og ansiktet.  Han holdt på helt frem til en annen forelder ved samme skole fikk stoppet han. Denne personen jogget tilfeldig forbi. Det var også han som ringte meg og han valgte å kjøre ungen min umiddelbart til legevakten. Da han ikke så ut. På legevakten oppdaget vi at det var brudd på både nesebein og ribbein.  

Jeg har selvsagt ringt og sendt epost til skolen. Men jeg har veldig lyst til å politianmelde dette også? Jeg synes dette er helt uakseptabelt.  Jeg er redd skolen ikke gir den andre gutten noen konsekvenser,  annet enn en samtale.  

Hva tenker dere? 

Anonymkode: ebe5f...098

• Liker 22
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ville kontaktet hans foreldre og skolen med det samme og gitt beskjed om at det barnet har knekt ribbein og nesen på ditt barn, samt forvoldt materiell skade i form av å ødelegge ditt barns telefon. 

Hadde forlagt møte med alle parter når et barn er så til de grader voldelig at det sparker noen som som ligger nede.

Anonymkode: 22574...e7f

• Liker 35
AnonymBruker
Skrevet

Selvfølgelig!

Anonymkode: c5c46...836

• Liker 22
Skrevet

Synes du bør kontakte politiet, men også foreldrene til den andre. 

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet

Selvsagt skala du politianmelde dette!! 

Anonymkode: 72bd9...1e4

• Liker 25
AnonymBruker
Skrevet

Anmeld! Men kryss av for at saken kan håndteres av konfliktrådet. På den måten kan gutten din få muligheten til å få snakket med den som var voldelig mot han og det kan hjelpe gutten din. Han har nok mange spørsmål som bare den som var voldelig kan svare på. 

Anonymkode: 7ecf4...f31

• Liker 4
Skrevet

Hvor gammelt er barnet du ønsker å politianmelde? Er h*n under 15 år, er ikke politiet rette instans, da barnet er under den kriminelle lavalder. 

• Liker 4
Gjest Smeltemann
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Sønnen min ble slått og overfalt av en 3 år eldre medelev på vei hjem fra skolen.  Det var så ille at både nesen og ett ribbein var brukket. Hendelsen skjedde påvei hjem fra skolen, min sønn og denne eleven hadde kranglet med hverandre i friminuttet, krangelen  dreide seg om en huske, dette er bekreftet av en ansatt på skolen. Denne eleven skulle gå fysisk løs på min sønn i friminutt også, men da greide to lærere å forhindre dette. Men på skoleveien var sønnen min alene og ett enkelt bytte. 

Han hadde blitt slått, sparket og lugget. Mobilen hans ble knust og barnet forteller at han ble sparket i ribbeina og ansiktet.  Han holdt på helt frem til en annen forelder ved samme skole fikk stoppet han. Denne personen jogget tilfeldig forbi. Det var også han som ringte meg og han valgte å kjøre ungen min umiddelbart til legevakten. Da han ikke så ut. På legevakten oppdaget vi at det var brudd på både nesebein og ribbein.  

Jeg har selvsagt ringt og sendt epost til skolen. Men jeg har veldig lyst til å politianmelde dette også? Jeg synes dette er helt uakseptabelt.  Jeg er redd skolen ikke gir den andre gutten noen konsekvenser,  annet enn en samtale.  

Hva tenker dere? 

Anonymkode: ebe5f...098

Her synes jeg du har en plikt til å anmelde denne hendelsen, dette er grov vold. Det er snakk om erstatning i dette tilfelle ikke bare for materielle ting men også for legemsbekadelse. 

Gjest Smeltemann
Skrevet
Chiubi skrev (1 minutt siden):

Hvor gammelt er barnet du ønsker å politianmelde? Er h*n under 15 år, er ikke politiet rette instans, da barnet er under den kriminelle lavalder. 

Politiet hjelper til sånn at rette instans tar grep om dette.

Skrevet

Ja dette synes jeg er så grovt at du bør anmelde ja! Det er ikke normalt at barn denger så løs på andre

• Liker 17
Skrevet

Ja, det bør du. Både for sønnen din sin del, og for barnet som utøvet vold. Når et barn utøver så grov vold tyder det på at det er en alvorlig svikt et eller annet sted. Politiet kobler på barnevernet, som kan gjøre en vurdering av omsorgssituasjon osv, evt også sammen med helsevesenet. 

Her er det ikke bare snakk om en eksplosjon og overreaksjon i affekt (over en huske..!), men et barn som holder sånn på sinnet at det oppsøker din sønn på vei hjem, muligens kalkulert og plalagt, og utøver grov vold. De fleste med impulskontrollproblemer ville ha roet seg ned for lenge siden, og at vedkommende ikke gjør det er bekymringsfullt. 

(Har selv bakgrunn fra psykologi og barnevern)

• Liker 41
AnonymBruker
Skrevet

Nå håper jeg virkelig løvemoren i deg våknet! Hadde laget et rent hælvete for både skolen og den andre guttens foreldre! 
dette er TOTALT uakseptabelt! 
ring politi og barnevern!!! 

og masse god bedring til gutten din ❤️

Anonymkode: 1aa40...8a9

• Liker 28
AnonymBruker
Skrevet

Dette er grov vold. Både for ditt barn, andre fremtidige ofre OG for voldsbarnet, bør dette politianmeldes.

Et barn som utøver så grov vold, bør få skikkelig oppfølging for å forhåpentligvis unngå at dette skjer igjen i fremtiden. Det er også viktig at dette ligger i systemet, i tilfelle oppførselen hans eskalerer.

Ring foreldrene. Fortell hva som skjedde, om skadene, og at du tenker å politianmelde siden dette var såpass alvorlig.

Anonymkode: 00585...a4a

• Liker 20
AnonymBruker
Skrevet

Nå hører vi bare barnet som ble angrepet sin side av saken ikke personen som angreps side. Helt enig at vold er uakseptabelt men barn er eksperter på å fremstille seg i bedre lys enn de er og foreldre tror bestandig 100% på eget barn at de aldri pynter på saken. Jeg var borti en sak der en 12 åring brøt seg inn i uthuset mitt og tok min sønns motorcross sykkel og kjørte av gårde ... jeg fikk da høre at jeg burde anmelde gutten. Jeg vet gutten har adhd og er impulsiv av seg i tillegg ble han fyrt opp av to eldre gutter til å gjøre det. De to gikk selvsagt fri. Det irriterer meg mest. Men han stakkaren med adhd skulle tas når jeg vet hva den gutten slet med. Jeg tok en tlf til politiet og diskuterte saken og sa at den gutten sliter nok fra før. Ja han var ikke gammel nok for motorsykkel og politiet sa til meg at i sånt tilfelle gjorde jeg riktig og trå varsomt selv om noen regler ble brutt. Jeg snakket så med foreldrene til gutten som hadde fått masse pes fra andre foreldre og jeg sa jeg kom ikke til å anmelde noe og lage det enda vanskeligere for han. Foreldrene sa han har fått 1 ukes husarrest mens de to andre fikk ingen konsekvens av sine foreldre d som irriterer meg st hjernene bak bestandig slipper unna. Så anbefaler og snakke med gutten som overfalt og foreldrene og vurder deretter hva man gjør er mitt råd

Anonymkode: 8c991...52e

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
Chiubi skrev (11 minutter siden):

De kan fortsatt møtes i ungdomskonfliktrådet for å snakke om hendelsen og den andre gutten kan få oppfølging der - som en ungdomsstraff

Anonymkode: 46a09...89a

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Du bør anmelde og siden det er på skoleveien skal skolen sende inn skademelding på det. 

Anonymkode: e32c9...ecb

• Liker 9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...