Gå til innhold

Lånte bort penger, virker som vedkommende har null planer om å betale tilbake

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fikk aldri pengene mine av en kollega som hadde lånt penger av meg og han kunne like gjerne ha sagt rett i trynet mitt at hab ikke hadde tenkt å betale meg tilbake.. var veldig respektløs og utrolig fæl..

maste daglig og han bare lo av meg. Siden han knapt var 20 eller noe of fortsatt bodde hjemme så kontaktet jeg faren hans pg sa at sønnen han er er uærlig menneske pluss pluss. Bare noen timer etterpå var pengene på konto.. men dette var etter uker og måneder med mas. 

AnonymBruker
Skrevet
9 hours ago, AnonymBruker said:

Nei. Den eneste drittsekken er den som nekter å betale tilbake lånte penger. Det spiller ingen rolle om man har råd til å tape pengene eller ikke. Jeg skjønner ikke at sånne folk ikke eier skam. Det vi snakker om er en form for tyveri og svindel.

Anonymkode: bb6e8...160

Noen barn vokser dessverre opp i det som kalles transaksjonell eller betinget kjærlighet. At kjærlighet er noe som må være fortjent og betinget av tjenester, motytelser, gaver. Å motta ting og penger, og å utnytte andre, kan for disse oppleves som noe som ligner omsorg/kjærlighet, det er bare den typen de kjenner. Da kan de ende opp med å  gå rundt  å utnytte og å "låne" fra folk også i voksenlivet.

Anonymkode: 4680f...c0e

AnonymBruker
Skrevet

Ok, takk for hjelpen. Kanskje jeg får starte med å "true" med forliksrådet/namsmannen og deretter vurdere å kontakte moren til vedkommende. 

Anonymkode: 1c73a...54c

• Liker 1
Skrevet

Tråden er ryddet for forherligelse av brudd på norsk lov. 

Perelandra, mod. 

AnonymBruker
Skrevet

En jeg lånte penger til betaler nå tilbake via trekk fra namsmannen. Ta kontakt med de, fortell hva bevis du har og hør om det er nok. Da må du isåfall sende vedkommende en faktura, så purring etter 14 dager. Så må du sende noe mer jeg ikke husker hva var.. husk kopi av alt. og om ingenting skjer sender du alt inn til namsmannen.  

Anonymkode: 6b285...d56

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...