AnonymBruker Skrevet 14. april 2021 #1 Skrevet 14. april 2021 Jeg kan dokumentere dette med en messenger-samtale og Vipps. Både beløp, flere mld med masing om tilbakebetaling, vedkommende later som at h*n har tenkt å betale osv. Kan jeg sende faktura til vedkommende? Kan man kreve inn med inkassoselskap? Er det noen beløpsgrense? Kostnad for meg ved å engasjere et inkassoselskap? Det er ikke snakk om mye penger, men heller en prinsippsak for meg. Setter pris på alle konstruktive innspill i forbindelse med å drive inn pengene. Anonymkode: 1c73a...54c
AnonymBruker Skrevet 14. april 2021 #2 Skrevet 14. april 2021 Hehe, tror jeg dropper det, men i og for seg veldig spesielt å våge å ikke betale tilbake. Anonymkode: 1c73a...54c
AnonymBruker Skrevet 14. april 2021 #3 Skrevet 14. april 2021 Vet generelt lite om dette, men fant dette: https://forklarmeg.com/sende-faktura-som-privatperson/ Anonymkode: 6cff4...977 2
AnonymBruker Skrevet 14. april 2021 #4 Skrevet 14. april 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg kan dokumentere dette med en messenger-samtale og Vipps. Både beløp, flere mld med masing om tilbakebetaling, vedkommende later som at h*n har tenkt å betale osv. Kan jeg sende faktura til vedkommende? Kan man kreve inn med inkassoselskap? Er det noen beløpsgrense? Kostnad for meg ved å engasjere et inkassoselskap? Det er ikke snakk om mye penger, men heller en prinsippsak for meg. Setter pris på alle konstruktive innspill i forbindelse med å drive inn pengene. Anonymkode: 1c73a...54c Hadde banka på døra og sagt du har kommet for hente pengene dine og du trenger de for du er i krise Anonymkode: 57661...d3f
AnonymBruker Skrevet 14. april 2021 #6 Skrevet 14. april 2021 Flere innspill? Anonymkode: 1c73a...54c
AnonymBruker Skrevet 14. april 2021 #7 Skrevet 14. april 2021 Send vipskrav helt til vedkommende går lei. At sånne folk ikke skjemmes Anonymkode: 7dede...188 5
AnonymBruker Skrevet 14. april 2021 #8 Skrevet 14. april 2021 Ta det som en lærepenge - ALDRI lån vekk penger! Anonymkode: efe27...6c2 3
Forundret.. Skrevet 14. april 2021 #9 Skrevet 14. april 2021 kvinneguide skrev (4 timer siden): 😱 Åh herregud! Er det mulig!!
AnonymBruker Skrevet 14. april 2021 #10 Skrevet 14. april 2021 Aldri lån bort mer enn du kan gi bort. Så de pengene kan du nok skyte en hvit pil etter. Anonymkode: b56b3...dee 3
AnonymBruker Skrevet 14. april 2021 #11 Skrevet 14. april 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ta det som en lærepenge - ALDRI lån vekk penger! Anonymkode: efe27...6c2 Jeg låner bare ut mindre summer, så det er ingen krise. Jeg er mest opptatt av at lånte penger skal tilbakebetales. Anonymkode: 1c73a...54c
Million Skrevet 14. april 2021 #12 Skrevet 14. april 2021 Gjør som foreslått lenger opp. Send Vipps forespørsler daglig inntil han eller hun betaler.
AnonymBruker Skrevet 14. april 2021 #13 Skrevet 14. april 2021 Hvis det er et mindre beløp så er det nok ikke verdt å mye å gjøre så med det dessverre (vanskelig selv med større beløp). Det du kan gjøre er å mase daglig, eventuelt offentlig utskjemmelse, der du skriver om at man ikke bør låne penger til personen siden de ikke betaler tilbake på sosiale medier, eller kontakter personens familie og venner og "spør om råd" til hvordan du kan få penger tilbake fra personen. Rett og slett gjøre det offentlig slik at de blir flaue. Anonymkode: f447a...e3c 2
Khadira Skrevet 14. april 2021 #14 Skrevet 14. april 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det du kan gjøre er å mase daglig, eventuelt offentlig utskjemmelse, der du skriver om at man ikke bør låne penger til personen siden de ikke betaler tilbake på sosiale medier, eller kontakter personens familie og venner og "spør om råd" til hvordan du kan få penger tilbake fra personen. Rett og slett gjøre det offentlig slik at de blir flaue. Synes dette blir å gå overboard. Personlig hadde jeg aldri lånt bort mer penger enn jeg tenkte det var ok å tape. Worst case. Prøver som regel kun låne til familiemedlemmer og svært gode venner - folk jeg vet vil betale tilbake. Det er en sjanse å ta uansett, det å låne bort penger til andre. 1
AnonymBruker Skrevet 14. april 2021 #15 Skrevet 14. april 2021 Just now, Lady Elfwood said: Synes dette blir å gå overboard. Personlig hadde jeg aldri lånt bort mer penger enn jeg tenkte det var ok å tape. Worst case. Prøver som regel kun låne til familiemedlemmer og svært gode venner - folk jeg vet vil betale tilbake. Det er en sjanse å ta uansett, det å låne bort penger til andre. Grunnen til at folk låner penger og ikke betaler tilbake er fordi de slipper unna med det, og at andre ikke vet at de holder på slikt. Offentlig utskjemmelse er absolutt ikke å gå for langt, å gå for langt hadde vært å anmeldt dem eller noe slikt. Hvis TS allerede tenker på inkasso som mulighet, så tror jeg ikke at de bryr seg om at svindleren blir sur eller såret. Anonymkode: f447a...e3c 2
AnonymBruker Skrevet 14. april 2021 #16 Skrevet 14. april 2021 På juss24 kan du laste ned eksigibelt gjeldsbrev (da trenger du ikke gå om forliksrådet, kan gå rett til nsmsmannen). Få ham til å signere gjeldsbrevet og en avtale om når beløpet skal være betalt. Deretter ringer du mamsmannen og spør om videre saksgang. Er dette et lite beløp ville jeg droppet saken, men kuttet ut å ha noe med vedkommende å gjøre. Anonymkode: f20e5...656
AnonymBruker Skrevet 14. april 2021 #17 Skrevet 14. april 2021 11 minutter siden, Lady Elfwood said: Synes dette blir å gå overboard. Personlig hadde jeg aldri lånt bort mer penger enn jeg tenkte det var ok å tape. Worst case. Prøver som regel kun låne til familiemedlemmer og svært gode venner - folk jeg vet vil betale tilbake. Det er en sjanse å ta uansett, det å låne bort penger til andre. Nei. Den eneste drittsekken er den som nekter å betale tilbake lånte penger. Det spiller ingen rolle om man har råd til å tape pengene eller ikke. Jeg skjønner ikke at sånne folk ikke eier skam. Det vi snakker om er en form for tyveri og svindel. Anonymkode: bb6e8...160 4
Jytte Skrevet 14. april 2021 #18 Skrevet 14. april 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Nei. Den eneste drittsekken er den som nekter å betale tilbake lånte penger. Det spiller ingen rolle om man har råd til å tape pengene eller ikke. Jeg skjønner ikke at sånne folk ikke eier skam. Det vi snakker om er en form for tyveri og svindel. Anonymkode: bb6e8...160 Problemet er at man ikke får forandret dem. Ville ikke lagt mer energi i saken hvis jeg var ts. Ta det som en liten lærepenge. Jeg fikk tilbake en sum jeg hadde lånt mange år senere. Det var uten mas og uventet, men jeg låner aldri til personen mer.
AnonymBruker Skrevet 14. april 2021 #19 Skrevet 14. april 2021 Noen som vet noe mer? Anonymkode: 1c73a...54c
AnonymBruker Skrevet 14. april 2021 #20 Skrevet 14. april 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Noen som vet noe mer? Anonymkode: 1c73a...54c Du må ta det til forliksrådet for å få tvangsgrunnlag for deretter å kunne gå til namsmyndighetene og få det tvangsinnkrevet. Anonymkode: 30e43...ee8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå