Gå til innhold

Jeg har råd til så liten leilighet. Kjøpe en enda mindre en og et større hus i et billig land? Hvor bør jeg i såfall kjøpe?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dette er vanskelig, men jeg har bodd trangt hele livet. Jeg orker ikke mer, men må ha noe tilgjengelig nærme Oslo siden jobb, familie og venner bor i Oslo

Anonymkode: 5b114...4fd

Skrevet

Når skal du ha tid og penger til å sitte i ditt utenlandske palass?

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Neket skrev (1 minutt siden):

Når skal du ha tid og penger til å sitte i ditt utenlandske palass?

Jeg vet ikke, men alternativet er å gå på nav. Jeg orker ikke å føle meg så fanget mer. Om jeg bare får brukt det en helg annenhver måned så er det verdt det. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jeg vet ikke, men alternativet er å gå på nav. Jeg orker ikke å føle meg så fanget mer. Om jeg bare får brukt det en helg annenhver måned så er det verdt det. 

På hvilken måte gjør et hus i utlandet at du slipper å gå på NAV?

Anonymkode: a21a8...e07

• Liker 8
Skrevet

Så du har lyst til å bo trangt i nærheten av Oslo og samtidig tid til å reise til et billig land annenhver måned for å ha litt plass? Ellers slutter du i jobben og drar på NAV? Den skjønte jeg ikke... Kan du ikke bruke den tiden du planlegger å reise utenlands på et norsk tog frem og tilbake til Oslo for å besøke familie? 

Flybilletter i helger er også ofte vesentlig dyrere enn i ukedagene, så ser ikke hvordan det skal forsvares økonomisk.  

• Liker 5
Skrevet

Bolig i utlandet er en katastrofalt dårlig ide, for deg. Jeg skjønner ikke at du kom frem til det som et alternativ her.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Men har du penger - bare ikke penger til et hus i Oslo?

Fordi det jeg vet, at mange som bor i Oslo i små leiligheter gjør, er å kjøpe seg en hytte en plass. Da har du på en måte et annet "hus" med litt mer plass rundt deg. Det er flere hyttesteder der man kan kjøpe en hytte, la oss si, for 3,5 mil, og det får man ikke engang toroms for, i Oslo. 

Anonymkode: b58fa...99a

AnonymBruker
Skrevet

En mindre leilighet vil være relativt sett dyrere. Så dette høres ut som en dårlig idé.

Anonymkode: 2c998...d4e

AnonymBruker
Skrevet

I oppveksten delte jeg rom med to søsken og nå som jeg leier bor jeg på 13kvm. Det har jeg gjort de siste ti årene. Jeg har spart 1,5 millioner, men det gir meg ikke en stor nok leilighet. Får jeg ikke et sted med stor plass kommer jeg til å gå på en kraftig psykisk smell og da vet jeg nav ikke er langt unna. Jeg trenger stor plass om det så er en sjelden gang. Jeg må bare vite at jeg eier et sted. Jeg vet det ikke er det beste økonomisk, men jeg vil tape minst mulig på det og derfor spør jeg her

Skrevet
17 hours ago, AnonymBruker said:

I oppveksten delte jeg rom med to søsken og nå som jeg leier bor jeg på 13kvm. Det har jeg gjort de siste ti årene. Jeg har spart 1,5 millioner, men det gir meg ikke en stor nok leilighet. Får jeg ikke et sted med stor plass kommer jeg til å gå på en kraftig psykisk smell og da vet jeg nav ikke er langt unna. Jeg trenger stor plass om det så er en sjelden gang. Jeg må bare vite at jeg eier et sted. Jeg vet det ikke er det beste økonomisk, men jeg vil tape minst mulig på det og derfor spør jeg her

Kjøp enebolig i Grong da... Der kan du få deg en hel enebolig og en flunkende ny elbil for sparepengene dine

(1) Grong sentrum - Enebolig med oppgraderingsbehov. Eiet tomt. | FINN.no

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...