AnonymBruker Skrevet 13. april 2021 #1 Skrevet 13. april 2021 Hei. Jeg lurte på om noen har erfaring, eller kjenner til det å søke på et helt nytt studie som har akkurat kommet ut? Hvordan er det med poengsummer da? Står ikke poeng/karakter krav siden den er relativ nytt, men velger de søkerne ut ifra den høyeste poengsummen/karakter eller tar de inn, til det er fullt? Anonymkode: b6e11...628
AnonymBruker Skrevet 13. april 2021 #2 Skrevet 13. april 2021 De velger ut fra karakterer. Altså hvis det er 20 plasser får de 20 personene med høyest snitt/poeng tilbud. Hvis disse takker nei får de med litt lavere snitt tilbud. Osv. Kanskje unntak hvis det er en privatskole. Anonymkode: 639d4...196 1
AnonymBruker Skrevet 13. april 2021 #3 Skrevet 13. april 2021 Ts her....: Ahh, takk for svar. Det er i dessverre ikke privatskole. Så det er bare å glemme om ikke har høy karakterer? Ser at denne utdanning andre steder ligger på 47,8 +++ men jeg vil nok kun ha 44,6 i snitt etter se fagene jeg tar nå... Anonymkode: b6e11...628
AnonymBruker Skrevet 13. april 2021 #4 Skrevet 13. april 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): De velger ut fra karakterer. Altså hvis det er 20 plasser får de 20 personene med høyest snitt/poeng tilbud. Hvis disse takker nei får de med litt lavere snitt tilbud. Osv. Kanskje unntak hvis det er en privatskole. Anonymkode: 639d4...196 Ts her....: Ahh, takk for svar. Det er i dessverre ikke privatskole. Så det er bare å glemme om ikke har høy karakterer? Ser at denne utdanning andre steder ligger på 47,8 +++ men jeg vil nok kun ha 44,6 i snitt etter se fagene jeg tar nå... Anonymkode: b6e11...628
AnonymBruker Skrevet 13. april 2021 #5 Skrevet 13. april 2021 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Hei. Jeg lurte på om noen har erfaring, eller kjenner til det å søke på et helt nytt studie som har akkurat kommet ut? Hvordan er det med poengsummer da? Står ikke poeng/karakter krav siden den er relativ nytt, men velger de søkerne ut ifra den høyeste poengsummen/karakter eller tar de inn, til det er fullt? Anonymkode: b6e11...628 Hvilket studie er det snakk om? Anonymkode: 74fd4...d81
AnonymBruker Skrevet 13. april 2021 #6 Skrevet 13. april 2021 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Hvilket studie er det snakk om? Anonymkode: 74fd4...d81 Vernepleie deltid i Haugesund Anonymkode: b6e11...628
AnonymBruker Skrevet 14. april 2021 #7 Skrevet 14. april 2021 Vernepleie finnes i deltid flere steder i landet, og er ikke så populært at jeg tror det blir så høyt snitt. Tror du kommer inn med snittet ditt 🙂 Anonymkode: 8ce89...dee
AnonymBruker Skrevet 14. april 2021 #8 Skrevet 14. april 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Vernepleie finnes i deltid flere steder i landet, og er ikke så populært at jeg tror det blir så høyt snitt. Tror du kommer inn med snittet ditt 🙂 Anonymkode: 8ce89...dee Så godt å høre 😌 håper det ikke blir så populært på akkurat den plassen jeg vil dra til 😂 Anonymkode: b6e11...628
AnonymBruker Skrevet 14. april 2021 #9 Skrevet 14. april 2021 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Så godt å høre 😌 håper det ikke blir så populært på akkurat den plassen jeg vil dra til 😂 Anonymkode: b6e11...628 Hvor høyt snittet er kommer ikke an på hvor populært et studie er, men hvor gode karakterer/mange poeng de som søker har. Et studie med få søkere kan få høyt snitt hvis alle som søker har høye karakterer, og et studie med mange søkere trenger ikke å få særlig høyt snitt hvis alle som søker har lave karakterer. Anonymkode: b84bb...e8f 3
AnonymBruker Skrevet 14. april 2021 #10 Skrevet 14. april 2021 Jeg tipper du kommer inn med snittet ditt, deltid er mindre populært og Haugesund er en ikke så populær plass by å studere i (jeg vet for jeg er lokal). Anonymkode: c6cb3...634
tritrika Skrevet 14. april 2021 #11 Skrevet 14. april 2021 (endret) AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg tipper du kommer inn med snittet ditt, deltid er mindre populært og Haugesund er en ikke så populær plass by å studere i (jeg vet for jeg er lokal). Anonymkode: c6cb3...634 Dette hjelper en urolig sjel som har prøvd så godt jeg kan med å ta opp fag 🥺 takk for svar. Endret 14. april 2021 av tritrika Glemte å trykke anonym 1
Ullvott Skrevet 14. april 2021 #12 Skrevet 14. april 2021 (endret) Det er flere nyopprettede deltidsstudier innen vernepleie i år, så jeg tipper du kommer inn fordi det er blitt flere studieplasser Det er nyopprettede deltidsstudier både i Sandvika, Bergen og Bodø i tillegg til Haugesund. Endret 14. april 2021 av Ullvott
AnonymBruker Skrevet 14. april 2021 #13 Skrevet 14. april 2021 Ullvott skrev (5 timer siden): Det er flere nyopprettede deltidsstudier innen vernepleie i år, så jeg tipper du kommer inn fordi det er blitt flere studieplasser Det er nyopprettede deltidsstudier både i Sandvika, Bergen og Bodø i tillegg til Haugesund. Ja det så jeg også. Takk gud, ellers hadde det året hvor jeg har tatt opp fag blitt forgjeves. Takk for svar ❤️ Anonymkode: b6e11...628
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå