Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Jeg lurte på om noen har erfaring, eller kjenner til det å søke på et helt nytt studie som har akkurat kommet ut? Hvordan er det med poengsummer da? Står ikke poeng/karakter krav siden den er relativ nytt, men velger de søkerne ut ifra den høyeste poengsummen/karakter eller tar de inn, til det er fullt? 

Anonymkode: b6e11...628

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

De velger ut fra karakterer. Altså hvis det er 20 plasser får de 20 personene med høyest snitt/poeng tilbud. Hvis disse takker nei får de med litt lavere snitt tilbud. Osv. Kanskje unntak hvis det er en privatskole.

Anonymkode: 639d4...196

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ts her....: Ahh, takk for svar. Det er i dessverre ikke privatskole. Så det er bare å glemme om ikke har høy karakterer? Ser at denne utdanning andre steder ligger på 47,8 +++ men jeg vil nok kun ha 44,6 i snitt etter se fagene jeg tar nå... 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

De velger ut fra karakterer. Altså hvis det er 20 plasser får de 20 personene med høyest snitt/poeng tilbud. Hvis disse takker nei får de med litt lavere snitt tilbud. Osv. Kanskje unntak hvis det er en privatskole.

Anonymkode: 639d4...196

Ts her....: Ahh, takk for svar. Det er i dessverre ikke privatskole. Så det er bare å glemme om ikke har høy karakterer? Ser at denne utdanning andre steder ligger på 47,8 +++ men jeg vil nok kun ha 44,6 i snitt etter se fagene jeg tar nå... 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Hei. Jeg lurte på om noen har erfaring, eller kjenner til det å søke på et helt nytt studie som har akkurat kommet ut? Hvordan er det med poengsummer da? Står ikke poeng/karakter krav siden den er relativ nytt, men velger de søkerne ut ifra den høyeste poengsummen/karakter eller tar de inn, til det er fullt? 

Hvilket studie er det snakk om?

Anonymkode: 74fd4...d81

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Hvilket studie er det snakk om?

Anonymkode: 74fd4...d81

Vernepleie deltid i Haugesund 

AnonymBruker
Skrevet

Vernepleie finnes i deltid flere steder i landet, og er ikke så populært at jeg tror det blir så høyt snitt. Tror du kommer inn med snittet ditt 🙂

Anonymkode: 8ce89...dee

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Vernepleie finnes i deltid flere steder i landet, og er ikke så populært at jeg tror det blir så høyt snitt. Tror du kommer inn med snittet ditt 🙂

Anonymkode: 8ce89...dee

Så godt å høre 😌 håper det ikke blir så populært på akkurat den plassen jeg vil dra til 😂

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Så godt å høre 😌 håper det ikke blir så populært på akkurat den plassen jeg vil dra til 😂

Hvor høyt snittet er kommer ikke an på hvor populært et studie er, men hvor gode karakterer/mange poeng de som søker har. 

Et studie med få søkere kan få høyt snitt hvis alle som søker har høye karakterer, og et studie med mange søkere trenger ikke å få særlig høyt snitt hvis alle som søker har lave karakterer. 

Anonymkode: b84bb...e8f

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tipper du kommer inn med snittet ditt, deltid er mindre populært og Haugesund er en ikke så populær plass by å studere i (jeg vet for jeg er lokal).

Anonymkode: c6cb3...634

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg tipper du kommer inn med snittet ditt, deltid er mindre populært og Haugesund er en ikke så populær plass by å studere i (jeg vet for jeg er lokal).

Anonymkode: c6cb3...634

Dette hjelper en urolig sjel som har prøvd så godt jeg kan med å ta opp fag 🥺 takk for svar. 

Endret av tritrika
Glemte å trykke anonym
  • Liker 1
Skrevet (endret)

Det er flere nyopprettede deltidsstudier innen vernepleie i år, så jeg tipper du kommer inn fordi det er blitt flere studieplasser :) Det er nyopprettede deltidsstudier både i Sandvika, Bergen og Bodø i tillegg til Haugesund. 

Endret av Ullvott
AnonymBruker
Skrevet
Ullvott skrev (5 timer siden):

Det er flere nyopprettede deltidsstudier innen vernepleie i år, så jeg tipper du kommer inn fordi det er blitt flere studieplasser :) Det er nyopprettede deltidsstudier både i Sandvika, Bergen og Bodø i tillegg til Haugesund. 

Ja det så jeg også. Takk gud, ellers hadde det året hvor jeg har tatt opp fag blitt forgjeves.  Takk for svar ❤️

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...