Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har vært sammen med min man i 12 år, samboere i 11 av de. Pga at Sverige er stengt så blir det dyrt for han å kjøpe alkohol og tobakk i Norge. Han har nå brukt 15000 kr av mastercardet til å kjøpe alkohol og røyk for. Jeg snakket med han om at dette var økonomisk veldig dumt å gjøre, da det kan ta tid for han er ajour. Han mente da at jeg snakket til han på en måte som gjorde at han følte seg som om en drittunge. Han svarte meg derfor at Jeg kunne gå å jobbe mens han kunne sitte hjemme å spise seg feit på sjokolade. Jeg er på aap for tiden pga complex ptst og har det veldig vond. Jeg  gjør det jeg kam og får ikke gjort så mye mer akkurat nå Men, er det derfor greit å nedverdige meg på en sånn måte 😥

Anonymkode: ec234...e0e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg forstår deg godt, bare ikke la den stygge språkbruken hans gå inn på deg. La han lære av sine egne feil. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

er det derfor greit å nedverdige meg på en sånn måte 😥

Anonymkode: ec234...e0e

Nei. 

Anonymkode: 7af92...146

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hei jeg har også kompleks ptsd-diagnose. Det du trenger er støtte, forståelse og trygghet/omsorg nå. 

Må si at mannen din virker veldig uempatisk og rett og slett slem. 

Dessuten, en total mangel på økonomisk sans. Ingen kjøper alkohol og røyk på MasterCard. Hadde vært et stort nei for min del. Du vet du ikke MÅ leve med han, sant?

Anonymkode: ac7c9...521

• Liker 11
Skrevet

Nekt ham sex i en mnd, bare idioter snakker sånn og kjøper røyk/ sprit med mastercard. 

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Er det pga mannen din at du har c-ptsd?

Du kan ikke bli ordentlig frisk om du lever midt oppi det som gjør deg syk!

Ja, kommentaren hans var skikkelig stygg, og jeg mistenker at han ikke bare behandler deg med respekt utenom den ene hendelsen her. Ihvertfall ikke med det store alkoholforbruket han har etter beløpet å dømme.

Anonymkode: c144a...26a

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Anonymkode: 4280f...d66

• Liker 1
Skrevet

Syns folk er alt for triggerhappy her. Selvfølgelig ikke lurt å bruke mastercardet på ting man ikke får betalt innen renter/gebyrer påløper og kommentaren var heller ikke noe fin.

Likevel, vi er over 1 år inn i coronatiden. Det at du er på AAP har nok blitt enda mer "synlig" for han det siste året da det er lite å finne på utenfor jobb/hjemmet. Tror at veldig mange har latt seg irritere av en samboer som ikke har jobbet denne tiden til tross for at de forstår hvorfor han/hun ikke jobber. Tipper samboeren din sliter med dette og dere burde tatt en prat. Ville prøvd å gitt han litt alenetid hjemme hver uke, enten at du tar deg en lengre gåtur annenhver kveld eller at du tar en helg i måneden hjemme hos foreldrene dine. 

Er faktisk mulig at han har gått seg lei forholdet det siste året, men er redd for å slå opp med deg i tilfelle det skal forverre psyken din at han aktivt gjør seg uattraktiv med et høyere alkoholforbruk og kortsiktig sløsing i et forsøk på få deg til å gå ut av forholdet selv. 

• Liker 4
Skrevet

15000,- på alkohol og røyk er hinsides mye sløsing med penger! Og når det er på kredittkort, så vil det bli enda mer med høye renter! 

Og nei - du fortjener ikke å få slengt slik etter deg. Det var nok en forsvarsreaksjon fra samboer siden han skjønner at det han har gjort er dumt, men har ikke lyst til å innrømme det. 

• Liker 4
Skrevet
AnyonymBruker skrev (9 timer siden):

Syns folk er alt for triggerhappy her. Selvfølgelig ikke lurt å bruke mastercardet på ting man ikke får betalt innen renter/gebyrer påløper og kommentaren var heller ikke noe fin.

Likevel, vi er over 1 år inn i coronatiden. Det at du er på AAP har nok blitt enda mer "synlig" for han det siste året da det er lite å finne på utenfor jobb/hjemmet. Tror at veldig mange har latt seg irritere av en samboer som ikke har jobbet denne tiden til tross for at de forstår hvorfor han/hun ikke jobber. Tipper samboeren din sliter med dette og dere burde tatt en prat. Ville prøvd å gitt han litt alenetid hjemme hver uke, enten at du tar deg en lengre gåtur annenhver kveld eller at du tar en helg i måneden hjemme hos foreldrene dine. 

Er faktisk mulig at han har gått seg lei forholdet det siste året, men er redd for å slå opp med deg i tilfelle det skal forverre psyken din at han aktivt gjør seg uattraktiv med et høyere alkoholforbruk og kortsiktig sløsing i et forsøk på få deg til å gå ut av forholdet selv. 

Jøss. Er du i samme situasjon som samboeren til Ts? 

• Liker 1
Skrevet

Det var ikke helt innafor det han sa. Men det er jo hans penger som han tydeligvis jobber for. Både alkohol og tobakk er jo hinsides dyrt, så 15000 betyr ikke sjokkerende sånn sett. Selv om det så klart er mye penger. Men de er jo hans da...

AnonymBruker
Skrevet

15000 er det jeg bruker i måneden på huslån,  mat,  klær, strøm internett,  kommunale avgifter,  restaurant og hobbyer tilsammen. 

Anonymkode: c9334...ee0

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
SoWhat? skrev (2 minutter siden):

Det var ikke helt innafor det han sa. Men det er jo hans penger som han tydeligvis jobber for. Både alkohol og tobakk er jo hinsides dyrt, så 15000 betyr ikke sjokkerende sånn sett. Selv om det så klart er mye penger. Men de er jo hans da...

Det er ikke hans penger...

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det er ikke hans penger...

Dine?? 

AnonymBruker
Skrevet
SoWhat? skrev (3 minutter siden):

Dine?? 

Lånte penger

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Lånte penger

Ja, ok. Men han må betale tilbake med sine penger da. Og han bør jo klare det om han jobber. Som sagt, så var det ikke innafor det han sa. Snakk ut. Tror mange sliter litt for tiden, og har lavere toleransegrense enn normalt. Du provoserte han, og han sa noe idiotisk. Det var dumt, men ikke den største krisa. 

AnonymBruker
Skrevet
SoWhat? skrev (11 minutter siden):

Ja, ok. Men han må betale tilbake med sine penger da. Og han bør jo klare det om han jobber. Som sagt, så var det ikke innafor det han sa. Snakk ut. Tror mange sliter litt for tiden, og har lavere toleransegrense enn normalt. Du provoserte han, og han sa noe idiotisk. Det var dumt, men ikke den største krisa. 

Tror ikke en random bruker på KG provoserte han. Du må følge litt med på AB-koder før du svarer. 

Anonymkode: 204ca...d2b

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Tror ikke en random bruker på KG provoserte han. Du må følge litt med på AB-koder før du svarer. 

Anonymkode: 204ca...d2b

Å... javel. Jeg tenker ikke på det... 

AnonymBruker
Skrevet

Det var virkelig slemt av ham ❤️

Noen reagerer sånn, med å angripe, når de blir konfrontert med noe de gjør de vet ikke er så bra.

Han vet nok godt selv at den kredittkortgjelden er jævlig dumt. Kanskje bekymrer han seg for hvordan han skal få betalt den ned. Og tar det ut på deg, trykke deg ned.

Om 15 000 er kun merutgifter fordi han ikke får handlet i Sverige, så må jo forbruket av tobakk og alkohol være vanvittig høyt...? Om han får halv pris i Sverige (?) så er det 30 000 kr i året til vanlig. I underkant av 3000 kr per måned bare i tobakk og alkohol?

Dette må jo gå hardt ut over økonomien deres?

Anonymkode: 94560...005

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...