Gå til innhold

Er bursdag viktig for deg?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi feirer ☺️ Jeg liker å gjøre litt ekstra for de jeg er glad i på bursdagen deres, å jeg får litt ekstra oppmerksomhet på min. 

Anonymkode: c485b...27e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hater bursdag og har ordnet på Facebooken min at ingen kan skrive til meg

Har en venninne som får helt angst anfall når jeg hvert år forteller at jeg har for mye angst til å møte opp på hennes bursdagsfest med ørten andre venninner som har adhd. Om en ting går feil på hennes dag, er alt ødelagt og da mener hun at alle vennene hennes ikke bryr seg om henne. Hun gjør BIG DEAL ut av sin bursdag. Og hun har null forståelse på at jeg ikke takler slike sammenkomster. Hun blir knust, selv om jeg tilbyr å spandere resturante på henne (bare hun og meg). Dette skjer hvert sabla år 

Anonymkode: 9104d...7f1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Bursdag er viktig fordi da kan vi treffes og spise bløtkake, bløtkake er aldri feil :) Dvs ; det sosiale er det viktige, samle familien ❤️

Anonymkode: 9f9ed...691

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har tatt vekk bursdagen fra facebooken min og stengt veggen. Jeg har ikke feiret bursdagen på mange år, familien er ikke så nøye på sånt.. Jeg bryr meg ikke, spiser kanskje noe ekstra digg. 

Jeg synes det er kjempe irriterende med det presset om å skulle huske alle mulige sin bursdag og både sende melding og poste både her og der.  Jeg synes også det er dumt at det er forventet at man skal dukke opp i alle sin bursdag. Og så får man høre «ja men det er bursdagen min, bursdagen MIN, bursdagen MIN, nei ikke sitt på mobilen det er bursdagen MIN.» Har man en del venner så blir det litt dager i året der du skal være 100% tilgjengelig for den personen og gjøre akkurat det de vil og ha fullt fokus på de.  

Synes det er litt rart å ha et slikt fokus når man er voksen, det blir liksom forventet istedenfor ønsket og suttet pris på.

Anonymkode: 36014...188

Skrevet

I en side av familien så feires runde tall, i den andre feires de fleste bursdager, begge sider har ganske uhøytidlige feiringer. Innenfor kjernefamilien feirer vi selvsagt barna sine med selskap og vi voksne sine runde tall (som regel) Det beste med min egen bursdag er å bli gjort stas på av de jeg bor med, at ungene laget frokost, har bakt og at de og mannen har vært å kjøpt gave som jeg aldri aner hva er, mannen liker å kjøpe gaver og er flink til det (vært sammen i 23 år og aldri byttet en gave) 

Synes det er hyggelig å finne på noe sammen og bursdager kan være en grei anledning, men personlig liker jeg mest å bruke dagen med de jeg bor med, og i nærheten av bursdagen pleier vi venninner å ta litt vin også. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg har tatt vekk bursdagen fra facebooken min og stengt veggen. Jeg har ikke feiret bursdagen på mange år, familien er ikke så nøye på sånt.. Jeg bryr meg ikke, spiser kanskje noe ekstra digg. 

Jeg synes det er kjempe irriterende med det presset om å skulle huske alle mulige sin bursdag og både sende melding og poste både her og der.  Jeg synes også det er dumt at det er forventet at man skal dukke opp i alle sin bursdag. Og så får man høre «ja men det er bursdagen min, bursdagen MIN, bursdagen MIN, nei ikke sitt på mobilen det er bursdagen MIN.» Har man en del venner så blir det litt dager i året der du skal være 100% tilgjengelig for den personen og gjøre akkurat det de vil og ha fullt fokus på de.  

Synes det er litt rart å ha et slikt fokus når man er voksen, det blir liksom forventet istedenfor ønsket og suttet pris på.

Anonymkode: 36014...188

Jeg føler SÅ med deg!!

Anonymkode: 9104d...7f1

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Bursdag er viktig fordi da kan vi treffes og spise bløtkake, bløtkake er aldri feil :) Dvs ; det sosiale er det viktige, samle familien ❤️

Ikke i denne tiden...

Anonymkode: 4bc7a...5cd

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ikke i denne tiden...

Nå er det ikke meg du siterer men hun som er så her:duskedame: når det er bursdag... svar #17 i denne tråden. Men uansett..

Kanskje nettopp derfor "i denne tiden" at en oppdager hvor glad en er i folk som står oss nærme, at en innser hvor godt det er å samles over en kake, et fødselsår, en dag, et menneske.. 

Jeg husker i begynnelsen av korona da vi nesten kledde oss ut i ballkjole når vi skulle hente posten. Nå er jeg et relativt introvert menneske og i begynnelsen av "denne tiden" elsket jeg Bent Høie, han applaudere jo introverte mennesker.. Og introvert er jeg, men jeg tror kriser, andres eller egne eller samfunnet gir oss et valg til å se at både er andre mennesker viktige for oss og ikke minst "jeg'et" er viktig for andre. Mennesker er ingen øy, og det å samles nettopp for å kunne skinne litt for andre eller selv være i spotlight'en er og gjør oss godt

Og så er vi i fase 1. av gjennåpning i dag🎉🎇

Anonymkode: b9d8d...1de

• Liker 1
Skrevet

Nei, jeg liker ikke oppmerksomheten..

Skrevet

Jeg feirer kun bursdag med nærmeste familie.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ikke i denne tiden...

Jeg har en liten familie så det går fint. Vi er aldri mer enn 4. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...