AnonymBruker Skrevet 13. april 2021 #1 Skrevet 13. april 2021 Er du fra en familie hvor alt styres av bursdager og det er helt utenkelig at voksne mennesker ikke kan feire bursdag på selve dagen, eller har din familie en mye slappere innstilling til det? Ikke barnebursdager, det sier seg mer selv at de skal feires. Anonymkode: ffe3a...d58
AnonymBruker Skrevet 14. april 2021 #2 Skrevet 14. april 2021 I min familie feirer vi ikke noe særlig npr voksne har bursdag, ved mindre de vil markere feks jubiléer. Sist jeg hadde bursdagble samboer ekstremt sur fordi jeg ikke ville bli vekket på bursdagen min (det var en av de få tingene jeg ønsket meg), og han mente at det var slemt mot stebarna som var vant til at man gjorde det, og gjerne ville vekke meg. Det varførste gang de var her npr jeg hadde bursdag, og de ervisst vant til at det er sånn man gjør. I min familie er vi mer laid back, og da vi ble tenåringer ble vi spurt om vi ville få gaver på senga eller senere på dagen. Som voksne sender vi melding og gratulerer hverandre, og det er ok for meg, jeg er nok litt sånn avmålt til det selv, og ønsker mer å ha en vanlig dag enn å bli overrasket. Anonymkode: 10e42...713 3
L'Eau D'Issey Skrevet 14. april 2021 #3 Skrevet 14. april 2021 Nei. Det finnes ikke viktig for meg. Jeg gjør meg fullstendig utilgjengelig på bursdagene mine. Liker heller å feire andre enn meg selv. I min familie så er det barn som blir feiret og ikke de voksne. 2
AnonymBruker Skrevet 14. april 2021 #4 Skrevet 14. april 2021 Nei, men det gir meg noen ekstra hindrelapper hvert år. Noe som er kjærkomment når man har for lite. Ellers bryr jeg meg ikke. Samme med jul. Anonymkode: 89bb9...cd2 2
AnonymBruker Skrevet 14. april 2021 #5 Skrevet 14. april 2021 Ikke viktig å feire. Og det blir mindre viktig jo eldre jeg blir. Anonymkode: f8100...9bd 2
AnonymBruker Skrevet 14. april 2021 #6 Skrevet 14. april 2021 Nei. I min familie har vi aldri feiret bursdager. Anonymkode: 3c9dc...ac3 1
AnonymBruker Skrevet 14. april 2021 #7 Skrevet 14. april 2021 Nei det bryr jeg meg ikke om. Men enkelte andre i familien synes visst det er kjempeviktig å feire hvert år så da møter jeg opp med et smil. Anonymkode: c5cdd...c6b 1
AnonymBruker Skrevet 14. april 2021 #8 Skrevet 14. april 2021 For partner og foreldre elsker jeg å gjøre stas på bursdagene, men ordner ikke noe stor feiring på deres vegne. Ordner med fine gaver, god middag og kake eller dessert for bare oss. Min egen er jeg ikke glad i å feire, for jeg er litt (veldig) sånn at jeg får store forventinger og blir skuffet. Noe som høres utrolig barnslig ut i voksen alder - men har alltid vært sånn. I ung alder pga. en bror som var/er svært psykisk syk, i voksen alder fordi jeg tror alltid at foreldrene mine skal prøve å ta igjen de årene som glapp forbi. 🙈 Anonymkode: 50ec8...fc0 1
AnonymBruker Skrevet 14. april 2021 #9 Skrevet 14. april 2021 Vi feirer ikke alltid, men vi markerer dagen, og det synes jeg er viktig. Innenfor kjernefamilien har vi det slik at den som har bursdag får velge middag, det blir gitt en liten gave, og så lager vi vafler eller kake til nærmeste helg. Utenfor kjernefamilien ringer vi, eller sender en melding, med gratulasjoner og ønsker om en fin dag. Anonymkode: 7f3eb...c71 1
Løken Skrevet 14. april 2021 #10 Skrevet 14. april 2021 Ja, så absolutt. Må feire det som feires kan🙌 Er jo kjempekoselig med bursdag. Året har jo flest hverdager. Vi feirer alle bursdager, trengs ingen invitasjon. Har en i familien bursdag, så vet alle at den dagen kl. 18 er det kake😊 Det blir gjort ekstra stas på runde dager. 1
Millimani Skrevet 14. april 2021 #11 Skrevet 14. april 2021 Nei, ikke for min del. Jeg bor alene, og jeg gjør lite ut av det. Familieselskap blir det, -ett eller to, men aldri noe voldsomt ut av det. Kanskje det ene selskapet bare er rundt et bord på kinarestauranten, og det andre er hjemme med kaker. Har skilte foreldre, men de fungerer godt sammen. Mine små tantebarn synes det er stas med bursdager, og liker å feire meg. Jeg gjør ikke noe stort ut av det, selv om det kan virke sånn ut i fra det jeg skriver her. Nærmer meg 40 år (hjelpes, tida løper)...
AnonymBruker Skrevet 14. april 2021 #12 Skrevet 14. april 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Nei. I min familie har vi aldri feiret bursdager. Anonymkode: 3c9dc...ac3 En liten presisering- som barn fikk vi feire første bursdagen når vi begynte på skolen med et lite barneselskap- pølser og kaker og sånn, men ingenting etterpå. Anonymkode: 3c9dc...ac3
AnonymBruker Skrevet 14. april 2021 #13 Skrevet 14. april 2021 Vi ringer hverandre, gir en gave og de som bor i samme by tar kanskje en søndagsmiddag sammen (trenger ikke være på samme dag). Så det markeres, men det er ikke noe viktig for noen i min familie. Min mor ble 60 i fjor og syntes at akkurat da så var det greit med korona, så slapp hun å gjøre noe stort ut av det. På de andre runde bursdagene hennes har vi faktisk alltid reist bort. Så kan man kalle det for en stor markering, men det er nok heller en flukt fra forventing om stor markering blant venner og slekt hjemme 😛 Anonymkode: 25a79...6ba 1
AnonymBruker Skrevet 14. april 2021 #14 Skrevet 14. april 2021 I familien min er det viktig å feire. Ikke stort akkurat, men at alle samles og tar kaffie og kaker. Siden jeg har flyttet langt bort fra resten av det blir det sjeldent noe som helst på meg. Men jeg liker å feire meg selv ved å kjøpe ett kakestykke alene. Har mann og barn, men i hans familie er ikke bursdag viktig, så får sjeldent noe slags oppmerksomhet fra de. Anonymkode: 62f2a...afd
AnonymBruker Skrevet 14. april 2021 #15 Skrevet 14. april 2021 De som vil feire feirer, de som ikke vil slipper. Ikke noe stress Anonymkode: 7e491...de5 1
GammelKaktus Skrevet 14. april 2021 #16 Skrevet 14. april 2021 L'Eau D'Issey skrev (23 minutter siden): Nei. Det finnes ikke viktig for meg. Jeg gjør meg fullstendig utilgjengelig på bursdagene mine. Liker heller å feire andre enn meg selv. I min familie så er det barn som blir feiret og ikke de voksne. Samme her. 😊
AnonymBruker Skrevet 14. april 2021 #17 Skrevet 14. april 2021 Livet er en fest og feires det som feires kan🎉🎊 Jeg har ikke noe kontakt med søskene mine og foreldrene mine døde begge i tidlig alder så innad i familien er det dødt med tanke på slik feiring. Men i min samboers familie er slikt viktig.. Ikke noe stort nødvendigvis men det er godt å bli husket på, en liten gave og et kaffebesøk. Jeg hadde noen år hvor jeg gravde meg ned på bursdagen, men jeg tar det så desidert igjen nå And I love it Elsker å lage til vennemiddag, pynte og nyte glansen når jeg selv har bursdag og liker godt å gjøre litt stas på folk jeg er glad i når de har bursdag, det er tross alt "knall I padden" at de er født, og igjen en god feiring er ikke vondt Anonymkode: b9d8d...1de 1
AnonymBruker Skrevet 15. april 2021 #18 Skrevet 15. april 2021 AnonymBruker skrev (På 14.4.2021 den 9.30): De som vil feire feirer, de som ikke vil slipper. Ikke noe stress Anonymkode: 7e491...de5 Helt enig med deg. Anonymkode: 4bc7a...5cd
AnonymBruker Skrevet 15. april 2021 #19 Skrevet 15. april 2021 Bursdag er viktig for meg! Jeg har en person i svært nær familie som har prøvd å ta livet av seg flere ganger, og vi har opplevd et dødsfall i familien som skjedde på det viset. Slike hendelser er med på å prege en. Vi kan ikke ta ting for gitt. Det burde ikke du heller. I tillegg til at pandemien med sine sosiale restriksjoner gjør sitt. Blir du invitert i bursdag for en voksen er det ditt valg til å takke nei. Ikke spre eder og galle mot oss andre av den grunn. Anonymkode: a1eed...701 1
AnonymBruker Skrevet 15. april 2021 #20 Skrevet 15. april 2021 Jeg er ikke glad i familiesamlinger på bursdagen min, men det er viktig å gjøre noe jeg selv synes er hyggelig. Ta en ferie, spise ute, enten alene eller sammen med samboer. Forrige bursdag før korona var jeg på ferie alene på Bondi Beach i Australia og gikk noen flotte turer langs kysten og spiste kenguru og så på opera i Sydney Opera House. Det var en flott bursdag. Men å måtte arrangere digre fester for familiemedlemmer gidder jeg virkelig ikke. Anonymkode: ecd05...84b
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå