Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan fikk du innvilget keisersnitt, hvor medisinsk årsak ikke var grunn. Ute etter erfaringer rundt søknadsprosessen og begrunnelser. 

Anonymkode: d9865...7de

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Skal du dikte opp noe? 

Anonymkode: ff4fc...508

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Skal du dikte opp noe? 

Anonymkode: ff4fc...508

Nei. Absolutt ikke. Men er intr I å høre andres erfaringer. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Hvordan fikk du innvilget keisersnitt, hvor medisinsk årsak ikke var grunn. Ute etter erfaringer rundt søknadsprosessen og begrunnelser. 

Anonymkode: d9865...7de

Jeg synes det var en skummel tanke å revne under fødsel, så jeg fikk grått meg til keisersnitt

Anonymkode: 035be...5f8

AnonymBruker
Skrevet

Fikk JM til å sende henvisning.

hadde en samtale med sykehus JM, stilte godt forberedt , hadde lest og pugget som fy! Argumenterte selv for og imot begge deler(viktig å ikle bare se sin egen side) , hørte på jordmor, var ydmyk men også veldig klar. Hadde med brev. Fikk gå rett til overlege-innvilget.

Anonymkode: 01add...a31

AnonymBruker
Skrevet

Si at du har mistet nattesøvnen over tanken på vaginal fødsel. At du våkner svett og med hjertebank og har begynt å oppleve panikkanfall når tankene kommer på dagtid på jobb og ellers.

Panikkanfall er veldig typisk tegn på at ting har gått for langt. Si at hvis dette fortsetter faller du nok ut av arbeidslivet  og at du har mistet helt viljen til å ta vare på både deg selv og hus og hjem. Bare fremstill det som at får du ikke keisersnitt så medfører det at samfunnet mister deg som deltaker. Se gjerne ut som du har grått hele natten når du skal ta samtalen. Ikke møt opp topp sminket og fresh. Du må se helt vraka ut .

Lover det ordner seg da. 

Anonymkode: 93d61...e75

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Om du ikke takler en fødsel (keisersnitt er ikke en fødsel) bør du ikke bli gravid. Keisersnitt er ikke til det beste for barnet og barnets beste bør vel telle mer enn din frykt for å ødelegge underlivet? 

Anonymkode: 43044...5a1

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Om du ikke takler en fødsel (keisersnitt er ikke en fødsel) bør du ikke bli gravid. Keisersnitt er ikke til det beste for barnet og barnets beste bør vel telle mer enn din frykt for å ødelegge underlivet? 

Keisersnitt er ikke fødsel? Det skal jeg huske neste gang jeg bli bedt om å oppgi fødselsdato..

»Du, jeg ble forløst med keisersnitt jeg, så jeg ble aldri født skjønner du». 

Noe så dumt....

• Liker 20
AnonymBruker
Skrevet

Sånn helt seriøst, hvorfor blir du gravid hvis du nekter å føde? Det kan sammenlignes med:

- Gå på restaurant og nekte å betale når regningen kommer 

- Gå på fjelltur, men forvente at helikopter henter deg hvis du ikke orker å gå ned igjen

Du koster staten (som det ligger dårlig an med økonomisk i disse dager) veldig mye penger pga. keisersnitt. 

Håper du har en virkelig god grunn. Lykke til uansett.

Anonymkode: b3f53...195

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Si at du har mistet nattesøvnen over tanken på vaginal fødsel. At du våkner svett og med hjertebank og har begynt å oppleve panikkanfall når tankene kommer på dagtid på jobb og ellers.

Panikkanfall er veldig typisk tegn på at ting har gått for langt. Si at hvis dette fortsetter faller du nok ut av arbeidslivet  og at du har mistet helt viljen til å ta vare på både deg selv og hus og hjem. Bare fremstill det som at får du ikke keisersnitt så medfører det at samfunnet mister deg som deltaker. Se gjerne ut som du har grått hele natten når du skal ta samtalen. Ikke møt opp topp sminket og fresh. Du må se helt vraka ut .

Lover det ordner seg da. 

Anonymkode: 93d61...e75

Hadde jeg vært legen eller jordmor da så hadde jeg sendt bekymringsmelding til barnevernet hvis det skal stå lite til for at man skal falle fra hverandre og ikke klarer å ta vare på seg selv eller barnet. Det lover dårlig for din psykiske styrke..

Jeg er blitt seksuelt misbruk som liten og voldtatt som eldre, har hatt store problemer med fysisk nærhet fra fremmende og kroppen min. Men jeg har jobbet meg igjennom det og gått igjennom 2 vanlige fødsler. Det er det man gjør før man får barn, man må styrke seg selv slik at man er best i stand til å ta vare på sine avkom. 

Anonymkode: 795e7...e21

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet

De som jobber med gravide som søker om planlagt keisersnitt er nok trent i å gjennomskue dem som bare skal ha det fordi de tror ks er en lettvint måte å få barn på. Tror ikke de lar seg manipulere så lett.

Jeg har selv hatt planlagt ks med medisinsk grunn, og det er overhodet ingen smertefri affære. De som er livredd for alt og ikke tåler noe smerte vil få seg en overraskelse hvis de tar ks. Det gjør sabla vondt etterpå, og luftsmertene man får sa jordmor er på nivå med smertene man har ved hjerteinfarkt.

Anonymkode: 13c87...04b

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jeg bryr meg ikke om underlivet blir ødelagt. Er ikke derfor jeg ønsker keisersnitt. Har født tidligere, og det var en traumatisk opplevelse. Jeg er også klar over at en vaginal fødsel er barnets beste. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 13.4.2021 den 23.52):

Jeg synes det var en skummel tanke å revne under fødsel, så jeg fikk grått meg til keisersnitt

Dette bekrefter bare myten om at mange griner seg til ks.

Anonymkode: d6154...d72

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Ble utsatt for en «grotesk» voldtekt som tenåring. Ble henvist til samtale med overlegen etter oul, og fikk da tilbud om keisersnitt, i gangsettelse eller hva enn som ville gjøre min opplevelse på føden best mulig. 

Anonymkode: 87309...c5b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Mot91 skrev (På 14.4.2021 den 8.34):

Jeg bryr meg ikke om underlivet blir ødelagt. Er ikke derfor jeg ønsker keisersnitt. Har født tidligere, og det var en traumatisk opplevelse. Jeg er også klar over at en vaginal fødsel er barnets beste. 

Be om henvisning til fødepoliklinikken for forløsningssamtale og vær ærlig .. skriv ned hva du tenker så du ikke glemmer noe 😊

Anonymkode: 94017...719

Skrevet

Ærlig talt! Om man er så pingle at man ikke engang tørr å prøve føde naturlig får man la være få barn! Herregud!

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Ble utsatt for en «grotesk» voldtekt som tenåring. Ble henvist til samtale med overlegen etter oul, og fikk da tilbud om keisersnitt, i gangsettelse eller hva enn som ville gjøre min opplevelse på føden best mulig. 

Anonymkode: 87309...c5b

Da har du en ganske så reel grunn til å ikke ville føde.. leit å høre hva du har opplevd.

Men damer som bare ikke tørr å sutrer seg til KS er lavmål!

Skrevet

Hadde KS med mitt første barn (akutt), og vaginal med nr 2. Var mye verre og vondere med KS enn vaginalt - min erfaring hvertfall.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde en traumatisk opplevelse rundt fødsel med første barn, i tillegg til at første barnet fortsatt var alvorlig sykt ved fødsel av neste.. det gjorde hverdagen svært vanskelig å planlegge. Fikk derfor selv mene noe om hva som skulle til for at opplevelsen med andremann ble så god som mulig. Valgte da planlagt keisersnitt, og forklarte at jeg visste bakdelen med det. Fikk det innvilget etter en samtale med fødselslege. Følte meg både sett og hørt, og er evig takknemlig. 

Anonymkode: ff6cc...20b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har selv vært gjennom flere voldtekter men har likevel født vaginalt. Jeg fårstår ikke hvordan kvinner kan skylde på voldtekt?

En fødsel minner ingenting om en voldtekt, det er ikke i nærheten engang. Det er ett barn som skal ut, ikke en mann som tvinger seg på. 

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...