Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Når er det for tidlig, syns dere? Enkelte snakker om at de vil ha 20-årene fri, men personlig føler jeg meg gammel i en alder av 25. Hva tenker dere er en grei alder å få barn?

Anonymkode: 3eec0...271

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Mellom 16-45 er perfekt! 

Endret av Sykepleierinnen
  • Liker 21
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ønsker barn som 28-åring. De rundt meg synes det er alt for, alt for tidlig. 

Anonymkode: 5a852...7d7

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Så lenge man er voksen er det noe enhver må vurdere selv, men et barn har større sjanser for et godt liv om foreldrene har god utdannelse og dermed ressurser, og en stabil økonomi. Det er gjerne ikke noe man har når man er 20. Jeg er forøvrig 25 selv og føler meg absolutt ikke gammel. Vi kommer nok til å tenke på barn om et par år. Vi har begge høy utdannelse og stabile jobber. 

Anonymkode: c2175...7c9

• Liker 3
Skrevet

Kvinner: Mellom 19-45 

menn: mellom 19-57

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Man skal kunne ta vare på barnet emosjonelt, fysisk og økonomisk. Få klarer det i tenårene. Håper for guds skyld mine jenter venter til midten av 20-årene før de starter på noe sånt.

Anonymkode: c9141...0dd

• Liker 4
Skrevet

22-35 for første barnet. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Når man er i stand til å gi et barn alt det trenger. Hvorvidt man er 18 eller 45 er uvesentlig. 

Anonymkode: a0d80...504

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Jeg ønsker barn som 28-åring. De rundt meg synes det er alt for, alt for tidlig. 

Anonymkode: 5a852...7d7

Samme her! Har følt at 28 er en perfekt alder for meg. Overrasket over at så mange rundt meg også mener dette er sinnsykt tidlig. "Det er heldigvis leeenge til du trenger å tenke på barn og sånt enda da, du er jo sååå ung!". Jeg er 27 og i et stabilt samboerskap med alt på stell. Hvorfor vente bare for å vente? Eggene varer ikke evig heller akkurat. 

Anonymkode: a2f99...ed6

• Liker 10
Skrevet

Jeg har snart termin med vårt første barn, og blir 31 om noen dager. For oss var det perfekt alder, for andre vil det passe bedre på et annet tidspunkt i livet :)
Var overhodet ikke klar for barn før helt i slutten av 20-årene. 

AnonymBruker
Skrevet

Så lenge man har vært sammen med mannen i over 5 år, har jobb, eier bolig og god økonomi, så har ikke alder noe å si. 

Anonymkode: 07fdc...e20

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Så lenge man har vært sammen med mannen i over 5 år, har jobb, eier bolig og god økonomi, så har ikke alder noe å si. 

Vil heller si at kvaliteten på forholdet er av større betydning enn lengden på det. 

Til tross for at jeg har vært sammen med min nåværende samboer i mye kortere tid enn min eks, kjenner jeg min niværende samboer langt, langt bedre enn eksen min. Jeg er tryggere på ham på en helt annen måte enn jeg var med min ekst, selv om vi hadde vært sammen i nesten 5 år. Bare en digresjon. Jeg er for øvrig helt enig i at man ikke må forhaste noe, og ha bodd lenge nok sammen til å virkelig bli kjent. Om det er 2 år eller 8 år spiller ikke den største rollen (men du kan umulig kjenne et menneske etter bare noen få måneder)

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
10 hours ago, Sykepleierinnen said:

Mellom 16-45 er perfekt! 

16! I alle dager, la da kroppen bli klar først!

For girls between 15 years and 19 years, maternal condition is the top reason for deaths, according to World Health Organization (WHO)'s report 'Coming of age: adolescent health'.

Anonymkode: 412f3...0fc

• Liker 8
Skrevet

Jeg synes at 22-42 er den mest ideelle alderen for kvinner, for menn kanskje 22-50 (siden det er mer "sosialt akseptert" å få barn sent som mann). 

Å bruke 20-årene på å "feste og leve livet" er ikke målet for alle, men jeg synes man bør ha fullført en utdanning (helt greit om det er yrkesfag men da bør man ha fått fast jobb etterpå) samt ha vært samboer med den tiltenkte andre forelderen i minst et par år først. Derav 22 år som nede "ideal-grense". 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

20-35 for første barnet for begge kjønn. Over 40 syns jeg er sykt egoistisk for noe barn samme om hvem at foreldrene som er over 40.

Anonymkode: f3bb7...d4c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

20-35 for første barnet for begge kjønn. Over 40 syns jeg er sykt egoistisk for noe barn samme om hvem at foreldrene som er over 40.

Anonymkode: f3bb7...d4c

Heller en mor på 36 år enn en på 20 år. Unge mødre er dessverre ikke de mest intelligente. Enig i at ingen burde få barn etter fylte 40 år. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

5 år? Det var nå å ta i. Jeg og samboer ble gravide etter to år sammen. Føltes helt riktig. Vi flytta inn etter to måneder som kjæreste for å finne ut om vi fungerte bra sånn. Hvorfor folk skal ta det så sent er uforståelig. Bare kjør på,flytt sammen , test ut hverdagen sammen også finner man rimelig fort ut om man burde fortsette forholdet. Du drar jo motet helt ut av folk hvis du mener de må være sammen med noen i 5 år før de får barn!! Ikke alle har så god tid! 

Anonymkode: 1aa2c...c96

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Vil heller si at kvaliteten på forholdet er av større betydning enn lengden på det. 

Til tross for at jeg har vært sammen med min nåværende samboer i mye kortere tid enn min eks, kjenner jeg min niværende samboer langt, langt bedre enn eksen min. Jeg er tryggere på ham på en helt annen måte enn jeg var med min ekst, selv om vi hadde vært sammen i nesten 5 år. Bare en digresjon. Jeg er for øvrig helt enig i at man ikke må forhaste noe, og ha bodd lenge nok sammen til å virkelig bli kjent. Om det er 2 år eller 8 år spiller ikke den største rollen (men du kan umulig kjenne et menneske etter bare noen få måneder)

Helt enig med deg! Var med eksen i ti år og føltes aldri riktig å starte familie med han. Med min nåværende samboer og store kjærlighet våknet lysten på barn for første gang i mitt liv nesten umiddelbart etter vi hadde møttes. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

5 år? Det var nå å ta i. Jeg og samboer ble gravide etter to år sammen. Føltes helt riktig. Vi flytta inn etter to måneder som kjæreste for å finne ut om vi fungerte bra sånn. Hvorfor folk skal ta det så sent er uforståelig. Bare kjør på,flytt sammen , test ut hverdagen sammen også finner man rimelig fort ut om man burde fortsette forholdet. Du drar jo motet helt ut av folk hvis du mener de må være sammen med noen i 5 år før de får barn!! Ikke alle har så god tid! 

Alder spiller selvfølgelig en rolle. Men å sette et barn til verden som 22 åring, fordi man bare vet at kjæresten er den rette etter ett år, det er dømt til å mislykkes. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Når er det for tidlig, syns dere? Enkelte snakker om at de vil ha 20-årene fri, men personlig føler jeg meg gammel i en alder av 25. Hva tenker dere er en grei alder å få barn?

Anonymkode: 3eec0...271

Vi var 21 og 22 når vi fikk vårt første barn, og 38 & 39 når vi fikk vårt siste barn. Jeg og mannen har laget 4 barn sammen ;) 

Anonymkode: 69ba6...43a

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...