AnonymBruker Skrevet 13. april 2021 #1 Skrevet 13. april 2021 Etter å ha drømt om sommerhytte ved sjøen i mange å gikk endelig drømmen i oppfyllelse i fjor høst. Da vi overtok hytta senhøstes minnet interiøret mer om ei fjellhytte enn ei hytte ved sjøen og da vi delte bilder derfra i sosiale medier rett etter overtakelse var verken venner eller familie spesielt imponerte. Vi har brukt vinteren på å pusse opp og vi er mer eller mindre i mål nå, det mangler litt småtterier her og der, men alle de store tingene er på plass. Jeg delte noen bilder på Facebook i går og kommentarfeltet på innlegget er fullt av "ååå sååå fint, gleder oss til å tilbringe noen dager sammen med dere" og lignende. Mange ser ut til å ta det som en selvfølge at de får låne hytta vår en helg eller mer. Er dette normalt? Jeg synes det er ganske frekt at folk tar som en selvfølge at vi kommer til å invitere dem på besøk i dagevis eller at vi låner bort hytta. Er jeg sær som reagerer sånn? Anonymkode: 331e6...977 12
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 13. april 2021 Populært innlegg #2 Skrevet 13. april 2021 Ja, du er sær. Er ikke det bare hyggelig at venner/ familie vil tilbringe tid med dere? Anonymkode: 1bb9b...cef 73
AnonymBruker Skrevet 13. april 2021 #3 Skrevet 13. april 2021 De er gjerrige snyltere. Dere vil aldri bli betalt, men kun få mat og vin-gaver. Sett standarden fra starten med å si nei. Anonymkode: 4a0e3...458 27
Populært innlegg PallePalle Skrevet 13. april 2021 Populært innlegg #4 Skrevet 13. april 2021 Haha ja du er litt sær og de er kanskje også. Men hallo, det et jo et kompliment at de er engasjert og har lyst til å henge med dere! Slutt å dele ting hvis du ikke vil at de som ser skal involvere seg 65
Ze.Xhx Skrevet 13. april 2021 #5 Skrevet 13. april 2021 Er nok ikke unormalt at folk vil komme på besøk, men å låne hytta er vel litt mindre normalt. 34
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 13. april 2021 Populært innlegg #6 Skrevet 13. april 2021 Haha! Ja du er sær! Dere får kose dere mutters alene på den nye hytten hele sommeren... Anonymkode: 3b62a...ddd 58
visp Skrevet 13. april 2021 #7 Skrevet 13. april 2021 Skjønner deg godt jeg. Vær klar til setningen nei, vi låner ikke ut hytta vår. 22
AnonymBruker Skrevet 13. april 2021 #8 Skrevet 13. april 2021 Det er det samme som å låne hjemmet sitt. Så jeg ville sagt nei. Det er ikke noe sært i det hele tatt. Selv har jeg en venninne som er en omvendt problemstilling enn dere. Jeg har takket nei til overnatting på hytta deres. Anonymkode: 56dba...17d 9
Stargaze Skrevet 13. april 2021 #9 Skrevet 13. april 2021 Ville ikke lånt ut. Men har gjerne venner på besøk en helg. Men et par dager holder.i då fall er det enkleste å avtale varighet i forkant. Likeså fordele hvem som bidrar med hva av mat. Ellers kan du fort bli «hotel» for hytteløse venner. 18
AnonymBruker Skrevet 13. april 2021 #10 Skrevet 13. april 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Ja, du er sær. Er ikke det bare hyggelig at venner/ familie vil tilbringe tid med dere? Anonymkode: 1bb9b...cef Jeg sier ikke det ikke er hyggelig at familie/venner vil tilbringe tid med oss. Vi skal jo be folk på besøk. Det jeg reagerer på er at mange ser ut til å ta det som en selvfølge at de skal få tilbringe helger og uker på hytta vår i sommer. Vi har ikke kjøpt hytte for å være hotell. TS Anonymkode: 331e6...977 36
GammelKaktus Skrevet 13. april 2021 #11 Skrevet 13. april 2021 Og jeg har en venninne som er småfornærmet for vi ikke har spurt om å låne hytta...😅 16
AnonymBruker Skrevet 13. april 2021 #12 Skrevet 13. april 2021 AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Haha! Ja du er sær! Dere får kose dere mutters alene på den nye hytten hele sommeren... Anonymkode: 3b62a...ddd Rene himmelriket. Jeg har gitt beskjed om at jeg er på hytta og dermed ikke tilgjengelig i åresvis:-) Anonymkode: 50f5f...523 12
AnonymBruker Skrevet 13. april 2021 #13 Skrevet 13. april 2021 Folk er frekke som fy! Sett grenser. Snakker av erfaring 😞 Anonymkode: a0dc3...4cd 6
AnonymBruker Skrevet 13. april 2021 #14 Skrevet 13. april 2021 1 hour ago, AnonymBruker said: Haha! Ja du er sær! Dere får kose dere mutters alene på den nye hytten hele sommeren... Anonymkode: 3b62a...ddd ? Så hvis jeg legger ut bilde av den nye bilen min, så er jeg en trist person fordi jeg ikke vil låne den ut til alle som "liker" bilen min? Da hadde jeg ikke fått tid til å bruke den selv, hehe. Hele poenget bortfaller jo. Eller hvis du legger ut om den nye parfymen din, og alle vennene dine liker den og mener de skal få noen spray hver, vipps, tom og ingen parfyme lenger. Bare fordi man ikke skal være en "trist" person. Altså, dette er snylter-mentalitet, og nei, det er IKKE koselig. Men du kan fortsette å dikte opp rare unntak i hodet ditt. Anonymkode: afc00...5f4 26
reiseglad Skrevet 13. april 2021 #15 Skrevet 13. april 2021 Slutt å legg ut bilder da? Så får du ha paradiset for deg selv? 19
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 13. april 2021 Populært innlegg #16 Skrevet 13. april 2021 Det er vel ikke sikkert at de legger så mye i det de sier? Mer bare sånn hyggelig ting å si utover gratulerer og det ser fint ut. Anonymkode: 29a6e...8e9 73
AnonymBruker Skrevet 13. april 2021 #17 Skrevet 13. april 2021 Og hadde alle ignorert hyttebildene hadde du også blitt krenket. Anonymkode: 65c50...dd7 37
SoWhat? Skrevet 13. april 2021 #18 Skrevet 13. april 2021 (endret) AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg sier ikke det ikke er hyggelig at familie/venner vil tilbringe tid med oss. Vi skal jo be folk på besøk. Det jeg reagerer på er at mange ser ut til å ta det som en selvfølge at de skal få tilbringe helger og uker på hytta vår i sommer. Vi har ikke kjøpt hytte for å være hotell. TS Anonymkode: 331e6...977 Tror du overdriver nå. Det er nok ingen som forventer eller i det hele tatt ønsker, å tilbringe uker der! Og de skriver sikkert sånt fordi dere legger ut bilder, og de med å si at det vil være koselig å tilbringe en helg der, mener at det er blitt fint! Og det er jo litt sært å ikke ville ha besøk. Det er jo kjempekoselig å være flere på hytte. Sitte ute på sommerkvelden og høre på hyggelige sommrrlyder mens en drikker vin... Men det kommer jo an på om dere har så gode venner da . Endret 13. april 2021 av SoWhat? 37
Gjest Lunaris Skrevet 13. april 2021 #19 Skrevet 13. april 2021 Jeg tror ikke de mener at de skal låne den, men F eks komme innom på kaffe eller liknende. Ofte noe de bare skriver. Ikke tenk for mye på det, ta det som et kompliment.
AnonymBruker Skrevet 13. april 2021 #20 Skrevet 13. april 2021 AnonymBruker skrev (45 minutter siden): ? Så hvis jeg legger ut bilde av den nye bilen min, så er jeg en trist person fordi jeg ikke vil låne den ut til alle som "liker" bilen min? Da hadde jeg ikke fått tid til å bruke den selv, hehe. Hele poenget bortfaller jo. Eller hvis du legger ut om den nye parfymen din, og alle vennene dine liker den og mener de skal få noen spray hver, vipps, tom og ingen parfyme lenger. Bare fordi man ikke skal være en "trist" person. Altså, dette er snylter-mentalitet, og nei, det er IKKE koselig. Men du kan fortsette å dikte opp rare unntak i hodet ditt. Anonymkode: afc00...5f4 Eksemplene dine er utrolig dårlige. En hytte er kjekkest hvis den brukes i fellesskap med andre, og har også plass til andre. Å sammenligne en hytte med en parfymeflaske blir for dumt. Men folk er vel forskjellige da. Noen liker å sitte på hytten alene. Jeg liker å ha folk rundt meg, venner, familie. Anonymkode: 3b62a...ddd 18
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå