AnonymBruker Skrevet 13. april 2021 #1 Del Skrevet 13. april 2021 Jeg skal ned ca 5 kg, og har i første omgang tatt grep på det mest åpenbare; kuttet ut godis på hverdager. Her lå et stort potensiale! I tillegg beveger jeg meg mer. Men grepene videre er mer uklare. Vi bruker mye ost i kostholdet, f.eks. Bør jeg bytte ut vanlig gulost med lettgulost? Eller metter lettprodukter mindre og gjør at jeg uansett spiser mer? Anonymkode: ca302...bee Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. april 2021 #2 Del Skrevet 13. april 2021 Lettprodukter er ikke bra, nei. Som du sier, så er fullfettprodukter mye mer tilfredsstillende og mettende, og dermed veldig mye bedre. Anonymkode: 829ca...ac2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. april 2021 #3 Del Skrevet 13. april 2021 Mindre fett = mindre mett. Bruk fullfettprodukter i moderate mengder. Anonymkode: e980d...c21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. april 2021 #4 Del Skrevet 13. april 2021 Det kommer an på den totale fett prosenten i måltidet og dags inntaket for øvrig. Fett inneholder mye kalorier, så ikke spis mer enn nødvendig. Lettprodukter kan være fint det. Anonymkode: 95281...fbc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. april 2021 #5 Del Skrevet 13. april 2021 Les denne: https://forskning.no/mat-og-helse-overvekt/barn-som-drakk-helmelk-var-tynnere-enn-de-som-drakk-lettmelk/1616631 Selv om dette gjelder for barn, kan det også tenkes at det fungerer på samme måte hos voksne. Jeg ville ikke valgt å gå over til lettprodukter. Du bør heller kutte i generelt kaloriinntak, altså spis mindre til hvert måltid, stek mat i mye mindre olje osv. Anonymkode: 7d6b7...a4b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå