Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Legen ringte meg i dag etter jeg var der forrige uke med diverse diffuse underlivsplager. Jeg har fått påvist klamydia. Det kan ikke bety noe annet enn at min kjæreste over 10 år har smittet meg. Vi har begge tatt flere tester i starten av forholdet. Hvordan skal jeg legge frem dette? 

Anonymkode: 1ae7f...c7b

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Tja si det. Du kan jo si at du har satt frem kofferten hans, siden han nå skal flytte. Og at han må informere de han ligger med at han har klamydia. 

Så skyver du han ut, låser døra, og blokkerer han over alt. 

Anonymkode: f2d59...f45

• Liker 24
AnonymBruker
Skrevet

Vel det er jo åpenbart at enten du eller ham har ligget med noen andre. Så hvis det ikke er du så er det vel bare å ta det opp med han. 

Anonymkode: b60ef...52f

• Liker 3
Skrevet

Tja, si som det er, også må du tenke på hva du skal gjøre. Utrolig kjipt. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hadde spurt hva slags madrass har pult på for han har gitt meg klamydia og så hadde jeg bedt han om å drite å dra.

Anonymkode: c185f...2cf

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Takk til dere som har svart meg. Jeg vet ikke hva jeg skal si eller gjøre. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Takk til dere som har svart meg. Jeg vet ikke hva jeg skal si eller gjøre. 

Du skal si at du er sint.

Anonymkode: bcd3b...0c9

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Legen ringte meg i dag etter jeg var der forrige uke med diverse diffuse underlivsplager. Jeg har fått påvist klamydia. Det kan ikke bety noe annet enn at min kjæreste over 10 år har smittet meg. Vi har begge tatt flere tester i starten av forholdet. Hvordan skal jeg legge frem dette? 

Uff, den var lei. Synes synd på deg.

Hvordan du skal legge det fram?

Det kommer jo litt an på hva du tenker? Han må jo ha vært utro. Har dere barn? Vil du fortsette å være sammen med han? Har dere vært kjærester kontinuerlig i 10 år, eller har dere hatt pause? Gjør det noen forskjell om han var utro for 9 1/2 år siden, eller om han var det den siste tiden? Hvor stor konflikt vil du gjøre ut av det? Hvis du fremdeles ønsker å være kjæreste med han så sier du det som det er, at du fikk beskjed fra legen, og spør hva han tenker om det. Hvis du ikke vil ha noe mer med han å gjøre, så må du bare gjøre det slutt. Han må i alle fall teste seg, og gi beskjed til hun han har pula om å gjøre det samme!

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
petterm skrev (7 timer siden):

Uff, den var lei. Synes synd på deg.

Hvordan du skal legge det fram?

Det kommer jo litt an på hva du tenker? Han må jo ha vært utro. Har dere barn? Vil du fortsette å være sammen med han? Har dere vært kjærester kontinuerlig i 10 år, eller har dere hatt pause? Gjør det noen forskjell om han var utro for 9 1/2 år siden, eller om han var det den siste tiden? Hvor stor konflikt vil du gjøre ut av det? Hvis du fremdeles ønsker å være kjæreste med han så sier du det som det er, at du fikk beskjed fra legen, og spør hva han tenker om det. Hvis du ikke vil ha noe mer med han å gjøre, så må du bare gjøre det slutt. Han må i alle fall teste seg, og gi beskjed til hun han har pula om å gjøre det samme!

Han har IKKE vært utro for 9 1/2år siden. Klamydia går over av seg selv innen ca 2år om man ikke behandler det, med mindre den fører til betennelser lenger opp i systemet. Ulempen med dette er at det er en stor sjanse for at man blir steril og får andre komplikasjoner i løpet av denne perioden.

Mannen til TS har mest sannsynlig vært utro i løpet av de to siste årene :)

Anonymkode: fedb6...e92

• Liker 9
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Han har IKKE vært utro for 9 1/2år siden. Klamydia går over av seg selv innen ca 2år om man ikke behandler det, med mindre den fører til betennelser lenger opp i systemet. Ulempen med dette er at det er en stor sjanse for at man blir steril og får andre komplikasjoner i løpet av denne perioden.

Den kan vel ligge latent uten å "slå ut", så det kan faktisk ha skjedd for 2-3 år siden. Eneste måten å oppdage det på er om hun har tatt klamydiatest regelmessig - engang i året. 

AnonymBruker
Skrevet
CorvusCorax skrev (8 minutter siden):

Den kan vel ligge latent uten å "slå ut", så det kan faktisk ha skjedd for 2-3 år siden. Eneste måten å oppdage det på er om hun har tatt klamydiatest regelmessig - engang i året. 

NOPE. De har testet seg i starten av forholdet. Kjæreste har vært utro og blitt smittet. 

Anonymkode: bbfe0...b0e

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Klamydia kan vel ikke det? Noen virus kan ligge latent, men klamydia er en bakterie.

Anonymkode: bb0e3...e6c

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
CorvusCorax skrev (11 minutter siden):

Feil

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Fy, så kvalmt med det smilefjeset på slutten der!

Anonymkode: 068f1...9ce

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

NOPE. De har testet seg i starten av forholdet. Kjæreste har vært utro og blitt smittet. 

Det hjelper ikke å teste seg i starten av forholdet om hun ble smittet for to år siden - sier seg selv. Så hun kan ikke vite med sikkerhet om hun ble smittet nå for noen uker siden - eller om det skjedde for to år siden. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Klamydia kan vel ikke det? Noen virus kan ligge latent, men klamydia er en bakterie.

Anonymkode: bb0e3...e6c

Her har du et svar på det fra en lommelege. 

https://www.lommelegen.no/gynekologi/legesvar/latent-klamydia/68999866

Det er bare å google selv. 

"Klamydiamikroben gir symptomer hos kvinner i bare ca. 10-20%, mens menn vil ha plager med utflod og svie i mer enn 50%. Mikroben kan ligge latent i underlivet i måneder - og sannsynligvis flere år."

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Du må bare si det som det er, og få han til å tilstå. Det er alvorlig. Du kan jo bli steril av dette. Ikke la han slippe unna.

Anonymkode: 6fd11...9b1

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Men selv om det har ligget latent i kroppen så ville den vel gitt utslag på testen som ble tatt for 9 år siden? Dersom mannen eller hun hadde det da, mener jeg? Smitten må vel ha skjedd etter at negativ test ble tatt?

Klamydia som går over av seg selv etter 2 år har jeg aldri hørt om, stemmer det?

Anonymkode: 12e41...8b8

AnonymBruker
Skrevet

Her har du et svar på det fra en lommelege. 

https://www.lommelegen.no/gynekologi/legesvar/latent-klamydia/68999866

Det er bare å google selv. 

"Klamydiamikroben gir symptomer hos kvinner i bare ca. 10-20%, mens menn vil ha plager med utflod og svie i mer enn 50%. Mikroben kan ligge latent i underlivet i måneder - og sannsynligvis flere år."

DE HAR TESTET SEG I STARTEN AV FORHOLDET FOR CLAMYDIA. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville spurt han rett ut: Hvem er dama du har knulla? 

Han spør sikkert : Hva faen snakker du om ??

Du sier: Jeg spurte HVEM har du ligget med?? Svar!

Han kommer til å lage drama.

Du sier: Vært hos gynekolog pga mange plager i skrittet, og gjett hva jeg har fått?

Han kommer til å se på deg, kanskje sier han : Nei hva?

Du sier: Klamydia. Så jeg vil vite hvem faen du har pult bak ryggen min. 

Anonymkode: 2d07c...46d

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...