AnonymBruker Skrevet 13. april 2021 #1 Skrevet 13. april 2021 Ønsker forslag (ikke slike poser man heller vann i). Og gjerne noe som ikke tar for mye plass. Anonymkode: 23eaa...588
Camillapb Skrevet 13. april 2021 #2 Skrevet 13. april 2021 Nøtter, potetmos, barer, polarbrød/knekkebrød med smøreost/makrell/leverpostei/ting som holder i vanlig temperatur, rett i koppen supper, havregryn dere blander med rett i koppen kakao, fiskestang
AnonymBruker Skrevet 13. april 2021 #3 Skrevet 13. april 2021 Havregryn, kok vann og dere har grøt. Kan også meddele at nugatti funker på havregrøt😂 Anonymkode: eea29...d4f 1
AnonymBruker Skrevet 14. april 2021 #4 Skrevet 14. april 2021 Pannebrød på primus Ca 150g Hvetemel Ca 150g Sammalt hvetemel 1/2 ss bakepulver Ca 1 1/2 dl vann 1 ss olje 1/2 ts salt Bland alt det tørre i en Zip-lock pose som du har med i tursekken. Vannet og olje tilsettes på turen, og deigen kan eltes i posen. Sånn gjør vi det. Elt deigen og ha på litt olje og mel tilslutt for at deigen ikke skal være for klissete. Ta en håndfull deig og klem flatt til et lite brød. Stek et minutt eller to på hver side i ei tørr stekepanne. Tørka soyamince,pasta og hakket tomater Havregryn,rosiner og nøtter Linser og kikerter Anonymkode: 88088...437
Gnå Skrevet 14. april 2021 #5 Skrevet 14. april 2021 Hvis du trenger energi, kan jeg anbefale morsmelkerstatning/tørrmelk. I sommer lagde jeg ferdige porsjonsposer med kornblanding og tørrmelk, og det funket kjempebra Ellers er jo alt av mellombarer osv. veldig kjekt.
Wenda Skrevet 14. april 2021 #6 Skrevet 14. april 2021 Polarbrød og pålegg til lunsj Egg til frokost (omelett/stekt med bacon etc) Middager - helt avhengig av hvor mye plass du har. Gryteretter og potetmos, taco i wraps, wok etc 1
SoWhat? Skrevet 15. april 2021 #7 Skrevet 15. april 2021 (endret) Nudler veier "ingenting" og er lett å ha med. Lefser og lomper istedenfor brød som tar mye plass, og mel er tungt . Spekemat og posesuppe. Alt i poser er lett og tar lite plass. Ta med sjokolader og tørket frukt Endret 15. april 2021 av SoWhat?
AnonymBruker Skrevet 15. april 2021 #8 Skrevet 15. april 2021 Små pakker med salami. De skal helst ikke være utenom kjøleskap så lenge etter åpning, men ved bruk av små pakker kan du rekke å spise opp før det blir dårlig, og heller åpne en ny pakke senere. Jeg bruker også ha med ferdigskivet ost i en tett boks, så lenge du går tur i nærheten av vann kan du bruke vannet som kjøleskap, og osten kan da holde noen dager. Så venter du med å spise de mer holdbare påleggene til du "må", så slipper du å gå lei. Ser også noen tørker mat selv for å lage posesuppr hjemmelaget, det vil jeg prøve! Ellers fokuserer jeg på at maten er næringsrik og metter lenge. Da trenger man ikke samme mengde som med fine kornprodukter. En pose eller boks med havregryn er super å ha i bakhånd, gjerne med et glass kanel for å strø over når det spises. Jeg går ikke tur uten søtsaker eller snacks, men velger da noe som ikke smelter, og dropper å ta med favoritten. Ved å velge noe jeg liker, men ikke eeeelsker så blir jeg raskere forsynt og kan ha med små mengder 😄 Anonymkode: 8898d...189
AnonymBruker Skrevet 15. april 2021 #9 Skrevet 15. april 2021 Enig med Wenda angående egg! Metter godt, bra for kroppen, god holdbarhet og varierte bruksområder. Det selges lure egg-bokser som gjør det lett å frakte med egg uten at de sprekker. Anonymkode: 8898d...189
Tvist Skrevet 15. april 2021 #10 Skrevet 15. april 2021 Havregryn er godt og næringsrikt, gjerne tilsatt rosiner. Om dere vil lage havregrynsgrøt f. eks på melk, er soyamelk holdbar lenge i romtemperatur. Uåpnet i flere måneder, og åpnet noen dager. Vi hadde det med på sykkeltur i sommer, den sto i kjøleskap om natten og i sykkelveske hele dagen, holdt flere dager.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå