Gå til innhold

Alle barnehager og skoler stengt i morgen

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kort varsel nå i kveld fra Stavanger kommune. Flere som får problemer i forhold til jobb/ andre forpliktelser? Hvordan løser du det? 

Anonymkode: 4c81d...3df

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Dette er jo noe arbeidsgiver også vet.
Man må evt ta ut sykt barn dager, hjemmekontor, få pass av andre eller ene foreldre jobber tidlig og den andre seint, om det er mulighet for det. 

Anonymkode: 13548...53b

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Vi hadde det likt her i Ullensaker 10. mars, men når det gjelder hele kommunen så var det jo likt for alle så ikke noe problem å  få fri eller andre ordninger.

Anonymkode: 85e5a...5e7

AnonymBruker
Skrevet

Du kan jo høre med de andre foreldrene hva de har planlagt, har allerede et par som har spurt om jeg kan ta barna deres så foreløpig har jeg 5 i tilegg til min egen så har jo snart hele klassen. 😅

Anonymkode: c303e...d01

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Det samme skjedde her. Jeg tok sykt barn-dag.

Anonymkode: acd2d...d6f

Skrevet

Du gjør det samme som du gjør om barnet er sykt

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dette må dere nesten forvente nå !!! Da blir det syktbarndager . Plutselig får dere 10 dager karantene å 

Anonymkode: d91e3...787

• Liker 3
Skrevet

Man har vel ikke lov å bruke sykt barn dager til slikt? Barna er ikke syk. 

Hør med familie, venner, klassekamerater (foreldrene) om de kan passe?

Noen kan ikke bare ta fri sånn som enkelte tror. Har man kontorjobb fungerer jo det. Men om mange på sykehus, sykehjem, og andre kritiske yrker kan ikke stå ubemannet.

AnonymBruker
Skrevet
little fairy skrev (1 minutt siden):

Man har vel ikke lov å bruke sykt barn dager til slikt? Barna er ikke syk. 

Hør med familie, venner, klassekamerater (foreldrene) om de kan passe?

Noen kan ikke bare ta fri sånn som enkelte tror. Har man kontorjobb fungerer jo det. Men om mange på sykehus, sykehjem, og andre kritiske yrker kan ikke stå ubemannet.

Jo, sykt barn-dagene kan brukes til dette. Er vel også gitt ekstra sykt barn idag i forbindelse med korona.

Det står her: 

• Du kan bruke omsorgsdager når barnehage/skole/SFO er stengt

https://www.nav.no/familie/sykdom-i-familien/nb/omsorgspenger

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet

Det er jo ikke sånn at leger og sykepleiere alltid kommer på jobb. Man kan få farang på natta ! 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Vi hadde det likt her i Ullensaker 10. mars, men når det gjelder hele kommunen så var det jo likt for alle så ikke noe problem å  få fri eller andre ordninger.

Anonymkode: 85e5a...5e7

Ikke noe problem å få fri? Ehhh, det fins jobber man MÅ være på. Hørt om sykehus? Politi? Psykiatri? Etc etc 

Anonymkode: c4654...783

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jo, sykt barn-dagene kan brukes til dette. Er vel også gitt ekstra sykt barn idag i forbindelse med korona.

Det står her: 

• Du kan bruke omsorgsdager når barnehage/skole/SFO er stengt

https://www.nav.no/familie/sykdom-i-familien/nb/omsorgspenger

Er det det samme som sykt barn da? Da kan vel alle bruke det ved planleggingsdag? 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er jo ikke sånn at leger og sykepleiere alltid kommer på jobb. Man kan få farang på natta ! 

Ikke for hele kommunen vettu. Alle kan ikke ta fri. 

Anonymkode: c4654...783

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Antar kommunen finner en rask løsning for barn hvor begge foreldre har samfunskritiske yrker. Det skjedde iallefall her.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

For kritiske yrker pleier jo kommunene å ha skole og barnehage tilbud, nettopp pga at det er noen yrker der folk er såpass viktige i en pandemi at de må på jobb.

Anonymkode: 13548...53b

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Er det det samme som sykt barn da? Da kan vel alle bruke det ved planleggingsdag? 

Leste du lenka? Dette er regler som er innført i forbindelse med korona. De gjelder til 30. juni 2021.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det gjelder jo ikke for planleggingsdag,  det gjelder i år, pga korona . Bare å se på nav sine sider. 

Anonymkode: 14789...0ed

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

I min arbeidskommune har vi en egen fraværskode i fraværssystemet vårt som gjelder pandemi. Ulike koder for ulik grunn (hjemmeskole,  karantene, smittekarantene). Så da bruker vi den som passer. 

Anonymkode: 51560...331

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Du kan jo høre med de andre foreldrene hva de har planlagt, har allerede et par som har spurt om jeg kan ta barna deres så foreløpig har jeg 5 i tilegg til min egen så har jo snart hele klassen. 😅

Anonymkode: c303e...d01

Full smittefest hos deg da 😛 Vi er på forsterket rødt og kan ikke ha så mange barn på besøk.

• Liker 4
Skrevet

Samfunnskritiske yrker har krav på tilbud til barna, du tar kontakt med styrer i bhg eller rektor på skolen dersom dette gjelder deg.

Alle andre må bruke sykt barn/barnepasser dersom stengt skole/bhg innebærer at man ikke får jobbet. Jeg har samfunnskritisk jobb, men er på hjemmekontor så jeg har barna hjemme, og fører timer på siden de dagene jeg ikke får jobbet fullt og fører sykt barn når det har samlet seg opp til hel dag. Har hatt minst ett av barna på hjemmeskole stort sett hele 2021, så jeg har litt tynnslitt sympati for de som får en og annen dag/uke. Dette er normalen i Osloområdet og har vært det lenge!

Ikke tillatt med besøk hjemme, og barn får kun omgås egen skolekohort, som er max 15 barn.

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...