AnonymBruker Skrevet 13. april 2021 #1 Skrevet 13. april 2021 Hei har ei på 16 mnd som nekter å gå. Hun står og går når hun holder seg på bord, sofa, ol men ikke alene eller om vi holder henne og skal gå med henne... hun kryper også hår hun med knærne i stedet for føttene... kan det være noe galt vi bør være obs på? Anonymkode: 5c2b3...578
snowbreeze Skrevet 13. april 2021 #2 Skrevet 13. april 2021 Alt mellom 10 - 18 måneder er regnet som normalt ift å lære å gå fikk jeg høre på helsestasjonen. Yngste barnet her gikk ikke før h*n var rundt 16 måneder, men da løsnet det for alvor. Men om dette er en ting som virkelig gjør deg bekymret er det helt OK å ringe helsestasjon for å spørre.
AnonymBruker Skrevet 13. april 2021 #3 Skrevet 13. april 2021 Ikke noe å bekymre seg for. Men dersom hun enda ikke går når hun nærmer seg 2 år så ta en tur til fysioterepaut. Anonymkode: 4bbf7...650
AnonymBruker Skrevet 13. april 2021 #4 Skrevet 13. april 2021 Nei, det er så store forskjeller på dette, og som en over nevner, normalområdet for å begynne å gå er mellom 9 og 18 mnd. Jeg kjenner også to som ikke gikk uten støtte da de var 18 mnd, og fikk beskjed om at så lenge de reiste seg opp og viste interesse for å gå med støtte så var det ingen grunn til bekymring enda. De begynte å gå innen toårsdagen begge to. Vår på 15 mnd. er en racer på kne, og går ikke mer enn et par skritt innimellom. Det ser ut som hun definitivt foretrekker å krabbe eller aller helst å gå på kne fordi det går fortere og er mindre skummelt enn å gå på føttene, og jeg gjetter at hun ikke har begynt å gå stødig enda om en måned heller. Anonymkode: e09fd...836
AnonymBruker Skrevet 13. april 2021 #5 Skrevet 13. april 2021 Takk for svar alle sammen. Hun går med støtte, klatrer på komoder, sofa osv uten problem. Er bare gåinga som ikke blir gjort. Hun nekter helt liksom... men takk for svar. Ble litt mindre bekymret når jeg leser at flere ikke går tidlig.. Anonymkode: 5c2b3...578
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå