kozen Skrevet 30. august 2005 #1 Skrevet 30. august 2005 har dere noen gode tips til meg?? hva skal jeg bruker for å få bort laget med fett som er stivnet/brendt fast glasset.... mange klemmer
Gjest Andrine Skrevet 30. august 2005 #3 Skrevet 30. august 2005 Har nettopp vasket glasset på komfyren, brukte Jif og litt salmiakk og pusset med fin stålull. Lot det stå og virke en stund for jeg tørket over med husholdningspapir. Det samme gjør jeg når jeg ca en gang i året skrur opp og pusser imellom. Hilsen Andrine
lillesky Skrevet 1. september 2005 #4 Skrevet 1. september 2005 Jeg har en kjempefin bok som heter "Vask!". Der står det: Stekeovnen Hvis gamle gratenger o.l. har brent seg fast i bunnen, kan man stryke ut uutspedd fast grønnsåpe i ovnen og sette den på 75 grader. Etter ca. ti minutter pleier det å være lettere å skrubbe rent. Skyll kjempegrundig etterpå. Om glasset står det ikke noe. Det står noe om at man skal sette inn en skål med 1 dl ufortynnet salmi og vann i ca. 1/2 time i forvarmet ovn til 50 grader. Kanskje dette hjelper? Men jeg synes å huske noe om grønnsåpe og plast og noe? Noen som kan komme med flere tips? Skulle gjerne vasket jeg og.
Snuppelure Skrevet 3. september 2005 #5 Skrevet 3. september 2005 Lillesky fortell mer om den boken din. den høres jo kjeme grei ut!
lillesky Skrevet 3. september 2005 #6 Skrevet 3. september 2005 Lillesky fortell mer om den boken din. den høres jo kjeme grei ut! ← Ja, den er kjempefin! Jeg fikk den en gang, men ser at den finnes fortsatt: Bokkilden - Vask! Den er skikkelig inspirerende, og man får lyst til å vaske når man leser i den!
Usikker Skrevet 3. september 2005 #7 Skrevet 3. september 2005 Lillesky - står det om all mulig vask der? Flekkfjerning på klær - møbel - gulv - komfyrer............... Hvordan vaske do? Må man vaske trappa? (kødder.....) Er det all mulig vask liksom???
Grooo Skrevet 3. september 2005 #8 Skrevet 3. september 2005 Japp, den boka er genial For å få rent glasset i døra er det enklest å skru det ut og så skure med stålul. Var i alle fall det som funka best her
Nella Skrevet 3. september 2005 #9 Skrevet 3. september 2005 Sist brukte jeg skrapa som er til den keramiske toppen. Det funka utrolig bra Så når jeg fikk bort det som satt fast tok jeg ja, zalovann tror jeg.
lillesky Skrevet 3. september 2005 #10 Skrevet 3. september 2005 Lillesky - står det om all mulig vask der? Flekkfjerning på klær - møbel - gulv - komfyrer............... Hvordan vaske do? Må man vaske trappa? (kødder.....) Er det all mulig vask liksom??? ← JA! Pluss mer! Vaskesanger, drinkoppskrifter, parforhold & rengjøring. En genial bok, rett og slett!
Usikker Skrevet 3. september 2005 #11 Skrevet 3. september 2005 Solgt! Jeg logger meg inn på Bokkilden og kjøper'n NÅ! Takk for tips.
Mini_me Skrevet 4. september 2005 #13 Skrevet 4. september 2005 Hva med Ovnrens?? Det virker på min komfyr..
Kristin Skrevet 4. september 2005 #14 Skrevet 4. september 2005 Jeg bruker Jif Professional Ovnsrens.... følger bruksanvisninger og skraper av men skrapen til keramikktoppen..... Blir så bra atte!
Englepus Skrevet 4. september 2005 #15 Skrevet 4. september 2005 (endret) Stekeovnsrens er tingen. Spray på og tørk av etter en times tid. Endret 4. september 2005 av Englepus
Gjest gjest1 Skrevet 6. september 2005 #16 Skrevet 6. september 2005 Øy! Vent! Ser her: billigere vask! ← Da er den bestilt Hvis man kan bli mere motivert til å vaske og gjøre rent så hvorfor ikke
Annie Skrevet 7. september 2005 #17 Skrevet 7. september 2005 Aske fra peisen på vått krøllete avispapir. Funker som bare det!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå