Gå til innhold

Kle seg etter kroppen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva betyr det å "kle seg etter kroppen" ? Alle har en kropp og hvis klærne passer i størrelse så er vel alt ok? Hvorfor skal kilo, fasong og alder bety noe? 

Anonymkode: c2716...66f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Åh det betyr masse! Noen kropper kler alt da, men de fleste ser veldig forskjellig ut avhengig av snitt, lengder, farger. Altså fin kropp i noe kam være lite fin i annet 

Anonymkode: cf9bc...2ac

• Liker 15
Skrevet

Jeg er en cello. Kroppen min ser ut som en cello. Dermed ser jeg helt rar ut i disse fine, hvite, rette toppene om sommeren. Jeg ser ut som en sekk. Alt som er litt innsvingt er mye finere på meg. 

Trinny og susannah har veiledning på dette.

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er lett overvektig. Klær jeg meg rett, ser jeg normalvektig ut, kler jeg meg feil, ser jeg tykk ut. Så det har en del å si, for noen.

Anonymkode: dc995...a67

• Liker 20
AnonymBruker
Skrevet

Det betyr alt. 

Jeg har hofter, skuldre, og er normalvektig. Men oversize trenden får meg til å se diger ut. 

Og mom-jeans er en katastrofe. 

Anonymkode: b146b...90a

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har epleform, store pupper (DD) og er liten nedentil. Går jeg med skinny jeans og en løs topp ser jeg ut som jeg holder på å tippe over. Jeg må balansere ut utrykket med videre bukser og smalere overdel. 

Jeg må også passe på utringning som viser fort feks på jobb.

Anonymkode: 21cc2...f05

• Liker 17
AnonymBruker
Skrevet

For å si det sånn: alle tror jeg er så slank. Men... jeg er bare flink å kle meg 😉

Anonymkode: ae2d3...c5d

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har brede hofter og tynne legger. Kler jeg på meg skinnyjeans ser jeg helt ubalansert ut. Har også smal midje, men store pupper, så topper som ikke er innsvingt ser bare rar ut på meg. Og oversize får meg til å se feit ut selv om jeg er normalvektig. Finner alle disse klærne i størrelser som passer, men de er likevel ikke fine på meg. 

Anonymkode: dcd8f...b75

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har timeglassfigur, og om jeg går med rette klær uten innsving ser det ut til at jeg er 10 kg tyngre enn jeg er :) Det hender jeg gjør det og ikke bryr meg, men jeg ser bedre ut i formsittende klær.

Anonymkode: bc5a9...116

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

For å si det sånn: alle tror jeg er så slank. Men... jeg er bare flink å kle meg 😉

Anonymkode: ae2d3...c5d

Herlig! Jeg har gått for å være langbent, tross de uproporsjonalt korte stubbene jeg beveger meg rundt på.

Anonymkode: 8ba02...686

• Liker 6
Skrevet (endret)

Det handler ikke om at vekt og fasong skal å ha så mye å si. Det handler mer om å velge klær og antrekk man føler seg bra i. Dersom du føler deg bra i alle klærne i din størrelse er jo det kjempebra, men de aller fleste har en eller annen form for kompleks, noe vi ønsker å skjule/ikke gi oppmerksomhet eller noe vi ønsker å vise fram på en mer eller mindre diskret måte. Jeg synes for eksempel ikke skuldrene mine er så fine, så jeg holder meg unna båthalser og kjoler uten «skuldre». Dette er en veldig enkel måte å kle seg etter kroppen på. 

Mer "avanserte" måter er å skape illusjoner, for eksempel ved å passe på at klærne slutter på det smaleste punktet (genser og bukser møter hverandre i midjen, bukser og kjoler slutter ved nederste 1/3 av leggen osv) for å se mindre ut. Dersom man ønsker å se høyere ut, kan man velge bukser med høyt liv og det omvendte dersom man er høy og ønsker å se lavere ut.

Det finnes mange måter å bruke form, farger, snitt og lengde til å skape illusjoner, og det er ikke sånn at det å kle seg etter kroppen handler om å se så tynn ut som mulig. Det handler like mye om å gi eller ikke gi oppmerksomhet til forskjellige områder slik at man føler seg så bra som mulig.

Endret av Kvinneguideren
  • Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har timeglassfigur og jeg ser "bomsete" ut hvis jeg bruke klær som skjuler midjen. Hvis jeg bruker klær som fremhever den smale midjen ser jeg mye slankere ut.

Anonymkode: 17155...dc1

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan vet jeg hvilken form jeg har? 

Anonymkode: 7a214...20b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg har timeglassfigur og jeg ser "bomsete" ut hvis jeg bruke klær som skjuler midjen. Hvis jeg bruker klær som fremhever den smale midjen ser jeg mye slankere ut.

Anonymkode: 17155...dc1

Snodig at nesten halvparten av folkene på KG har timeglassfigur. Ser nesten ingen timeglass ute i virkeligheten.

Sier ikke at ingen har det altså, men at det er så påfallende mange på KG.

Anonymkode: b23c6...141

• Liker 13
Skrevet (endret)

Endret av Cleo88
  • Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er slank, men med ganske store pupper (I-cup), og sånne søte, små topper fra bikbok osv ser virkelig ut på meg og blir ekstremt vulgært... Selv om jeg er slank ellers på kroppen til å kunne kle det😅

Anonymkode: 2c3e3...ccf

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror ikke jeg har timeglass. Egentlig er jeg ganske ubestemmelig og synes det er vanskelig å kle seg etter figuren. Heldigvis ser jeg ikke så verst ut uten klær. 😁 Å kle seg etter figuren er å vite hva som er sine sterke og svake sider, og utnytte dette. Så enkelt, og for de som ikke er helt A4.. ganske canskel.

Anonymkode: d998e...8ad

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Snodig at nesten halvparten av folkene på KG har timeglassfigur. Ser nesten ingen timeglass ute i virkeligheten.

Timeglass, ifølge tv2. Se bilde. Jeg synes at mange har slik kroppsfasong.

http://www.cdn.tv2.no/multimedia/TV2/archive/00942/Timeglass_942615p.jpg

https://www.tv2.no/a/13289950/

Anonymkode: 5b57e...638

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Hvordan vet jeg hvilken form jeg har? 

Anonymkode: 7a214...20b

Er råd er å stille seg foran et speil i undertøyet og ta en skikkelig titt : hva er bredest - skuldrene, hoftene, eller noe annet? Det er mange bilder av ulike kroppstyper på nett du kan sammenlikne med.

Anonymkode: bcdaf...a1f

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Ikke så rart da, når klærne våre for tida er ganske så oversized ;) Jeg passer også på å ikke alltid fremheve alle formene mine. Du ser det ikke på meg i vinterjakka mi, men du ser det i sommerkjolen. Og hvor ofte ser du meg i sommerkjolen? Kun hjemme eller hos venner på sommeren. 

Jeg har lært at om jeg fremhever livet, så er det greit å ikke bruke skinny jeans. Om jeg bruker skinny jeans bruker jeg noe litt mer løssittende oventil. Det går litt på å ikke vise alt samtidig hvis du skjønner. 

Vi finnes så absolutt, men det er ikke alle som svarer i slike tråder. Det er nok nok av pærer og epler og stenger her på forumet også, og de er like flotte! :) 

Anonymkode: bc5a9...116

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...