Gå til innhold

Benkeplate

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvor tykk benkeplate bør en velge, 2 eller 3 cm? Hva er finest og er det pluss/minus med tykkelse?

Anonymkode: d39f0...c9c

AnonymBruker
Skrevet

Det er jo en smakssak det, men det er noen koketopper som krever en minstetykkelse på benkeplaten på f.eks 40 mm. Så du burde evt sjekke opp sånne ting. Hvis ikke det har noe å si, sier det jo bare smak og behag som avgjør.

Anonymkode: a4073...d19

AnonymBruker
Skrevet

3 x 10^-2 meter

Anonymkode: 76f8a...d7d

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Det er jo en smakssak det, men det er noen koketopper som krever en minstetykkelse på benkeplaten på f.eks 40 mm. Så du burde evt sjekke opp sånne ting. Hvis ikke det har noe å si, sier det jo bare smak og behag som avgjør.

Anonymkode: a4073...d19

Kokeplate som krever 40 mm? Det er det rareste jeg har hørt. Er veldig få benkeplater som er 4 cm tykke. At de bygger 40 mm ned betyr ikke at benkeplaten må være det. 

Til ts: Vi valgte å gå for 20 mm, kunne velge mellom 12, 20 og 30. Synes 30 mm kan være fint, men uttrykket kan også bli litt voldsomt. Veldig fornøyd med 20 mm. Kjøkkenet vårt er litt kraftig med inframe. Skal du ha en slankt og nett kjøkken ville jeg vurdert 12 mm. 

Anonymkode: 55cb7...107

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Kokeplate som krever 40 mm? Det er det rareste jeg har hørt. Er veldig få benkeplater som er 4 cm tykke. At de bygger 40 mm ned betyr ikke at benkeplaten må være det. 

Til ts: Vi valgte å gå for 20 mm, kunne velge mellom 12, 20 og 30. Synes 30 mm kan være fint, men uttrykket kan også bli litt voldsomt. Veldig fornøyd med 20 mm. Kjøkkenet vårt er litt kraftig med inframe. Skal du ha en slankt og nett kjøkken ville jeg vurdert 12 mm. 

Joda, skal en koketopp plantes i benkeplata skal den ha en tykkelse på min38mm. Du er nok helt på bærtur med dine tykkelser her. 
Har nettopp bytta kjøkken, og da var det kravet klinkende klart!

Anonymkode: ef4fa...3c2

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

2,8 og 3,8 er ikea sine standardtykkelser.

Anonymkode: 18e9e...69f

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Joda, skal en koketopp plantes i benkeplata skal den ha en tykkelse på min38mm. Du er nok helt på bærtur med dine tykkelser her. 

Okei, så du tenker alle benkeplater er laminat? Hvis man velger silestone eller lignende går det helt fint å få tynnere benkeplate. Men uansett har jeg til gode å se en platetopp som krever at benkeplaten er 40 mm. Min bora bygger vel det ned, men benkeplaten kan jo være mye tynnere. 

Skrevet
8 hours ago, AnonymBruker said:

det er noen koketopper som krever en minstetykkelse på benkeplaten på f.eks 40 mm.

Da ville jeg anbefalt å finne en annen induksjonstopp... Ser ut som Siemens ihvertfall har 16mm tykkelse 

image.png.1f85b87a6d25b057b87defa23c888934.png

Skrevet
newman01 skrev (1 minutt siden):

Da ville jeg anbefalt å finne en annen induksjonstopp... Ser ut som Siemens ihvertfall har 16mm tykkelse 

image.png.1f85b87a6d25b057b87defa23c888934.png

Samme hos meg :) Nettopp fått siemens! Min plate er vel 29mm.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Okei, så du tenker alle benkeplater er laminat? Hvis man velger silestone eller lignende går det helt fint å få tynnere benkeplate. Men uansett har jeg til gode å se en platetopp som krever at benkeplaten er 40 mm. Min bora bygger vel det ned, men benkeplaten kan jo være mye tynnere. 

Er du fornøyd med Bora? Bytter kjøkken nå og har bestilt den. Vår benkeplate er 20 mm. 

Anonymkode: ab2f4...60b

AnonymBruker
Skrevet

Hvis platetoppen tillater det ville jeg valgt tynneste alternativ. Jeg har alltid hatt "standard" tykkelse, 2,7 - 3 cm, og synes det ser traust ut. 

Anonymkode: d13f8...426

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Man kan senke stekeovnen eller droppe skuff under, så kan man fint ha lavere.

Anonymkode: dd292...e9c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Det er jo hva som er under som teller inn:) Din bora(gratulerer med supert kjøp) vil jo bare spise plass i skapet under.

til TS, hør med forhandleren hvilke tykkelser de anbefaler til hvilke materialer. Laminat i 20mm kan slå seg feks, men de fleste har løsninger for å forhindre dette:)

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Det er jo hva som er under som teller inn:) Din bora(gratulerer med supert kjøp) vil jo bare spise plass i skapet under.

Ja, selvfølgelig tar den plass et sted, men det er stor forskjell på om benkeplaten må være det eller at jeg i mitt tilfelle har blokkert ut den øverste skuff i skuff på kjøkkenet. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Er du fornøyd med Bora? Bytter kjøkken nå og har bestilt den. Vår benkeplate er 20 mm. 

Anonymkode: ab2f4...60b

Veldig fornøyd! Jeg kjøpe pure x for litt mer fleksibilitet på soner. Mannen kommer nok aldri til å komme over prisen 😬

Annonse
AnonymBruker
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

På en side, jeg har heller ikke hørt om kokeplater som krever 4 cm. Men samtidig, de benkeplatene nå, de er 4 cm tjukke - men de har en synlig, utestående kant på 2 cm, fordi nå er det fint og moderne med tynnere kant. 

for ti-femten år siden, var jo det inn med tjukke benkeplater. 

Anonymkode: 510ec...072

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...