Gå til innhold

Effektiv måkejager på terrassen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen som har prøvd denne som måkejager på terrassen https://www.felleskjopet.no/hjem-og-fritid/hage/skadedyrbekjempelse/fugleskremsel/fugleskremsel-ugle-40cm-50293412. Synes jo egentlig at måkene må få leve livet sitt og få unger, men når de sikter seg inn på terrassen min, er jeg ikke like velvillig. Så nå lurer jeg på om jeg skal investere i en slik. Noen som har prøvd? Fungerer den?

Anonymkode: 04cde...325

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Men lager de reir og legger egg på terrassen din? 😱 Når du er der liksom? 

Jeg har sett et par slike ugler og noen som ligner falker også mener jeg. De med falk eller hva det var, så måsene ut til å gi beng i. 

Men vil ikke denne uglen også skremme bort småfugler? (bare sånn, hvis du liker å mate småfugler eller ha de rundt deg...)

Anonymkode: a3662...b4c

Skrevet

Har erfaring med at det fungerer bra med en slange fra lekebutikk. Helst litt fargerik. Flytt litt rundt på den av og til. 

Det er tiden å gjøre det nå, før de lager reir (et helvete å ha måkereir i nærheten). 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
solmåneogstjerner skrev (34 minutter siden):

Har erfaring med at det fungerer bra med en slange fra lekebutikk. Helst litt fargerik. Flytt litt rundt på den av og til. 

Det er tiden å gjøre det nå, før de lager reir (et helvete å ha måkereir i nærheten). 

Takk for tips. Hva er det med slangen som skremmer dem?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Men lager de reir og legger egg på terrassen din? 😱 Når du er der liksom? 

Jeg har sett et par slike ugler og noen som ligner falker også mener jeg. De med falk eller hva det var, så måsene ut til å gi beng i. 

Men vil ikke denne uglen også skremme bort småfugler? (bare sånn, hvis du liker å mate småfugler eller ha de rundt deg...)

Nei. Men de setter seg på gelenderet, og det er en viss fare for at taket på terrassen kan oppleves som et fint sted å få avkom. Småfuglene vil jeg selvsagt gjerne ønske velkommen, men mate de gjør jeg ikke. Da kommer det større fugler og.

Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Takk for tips. Hva er det med slangen som skremmer dem?

De er bare redd for slanger! Kjent triks egentlig. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nei. Men de setter seg på gelenderet, og det er en viss fare for at taket på terrassen kan oppleves som et fint sted å få avkom. Småfuglene vil jeg selvsagt gjerne ønske velkommen, men mate de gjør jeg ikke. Da kommer det større fugler og.

Skjønner! Så for meg en slags balkong som de bare overtok mens du lå og solte deg liksom, haha. 

Slanger tror jeg også kan være lurt. Og de er lettere å flytte rundt på. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...