AnonymBruker Skrevet 13. april 2021 #1 Skrevet 13. april 2021 Har ei venninne som nylig mistet babyen i magen, hun var to måneder på vei. Hva burde jeg si og ikke si? Syns det er så vanskelig. Hun er ikke en veldig nær venninne. Anonymkode: 7c5b5...40b
powerpuffen Skrevet 13. april 2021 #2 Skrevet 13. april 2021 Trenger du å si noe? Har hun fortalt deg dette selv eller er det noe du har hørt fra andre? Jeg ville ligget veldig lavt i gresset om du har hørt det fra en tredjepart, for da er det ikke sikkert hun vil at hele verden skal vite. 8
Gjest Dævendøtte Skrevet 13. april 2021 #3 Skrevet 13. april 2021 Synes ikke du skal si noe som helst.
AnonymBruker Skrevet 13. april 2021 #4 Skrevet 13. april 2021 Ok, takk for svar. Da later jeg som ingenting. Anonymkode: 7c5b5...40b
AnonymBruker Skrevet 13. april 2021 #5 Skrevet 13. april 2021 Sprinkle skrev (1 time siden): Trenger du å si noe? Har hun fortalt deg dette selv eller er det noe du har hørt fra andre? Jeg ville ligget veldig lavt i gresset om du har hørt det fra en tredjepart, for da er det ikke sikkert hun vil at hele verden skal vite. Enig i dette! Anonymkode: 29b72...cba
AnonymBruker Skrevet 13. april 2021 #7 Skrevet 13. april 2021 Hadde hun fortalt deg at hun var gravid? Fortalte hun deg at hun mistet? Det kommer jo an på hvor nære dere er men om noen forteller deg noe sånt så er det jo vanlig å si at man er lei seg for det som skjedde. Er det nær venninne og hun hadde fortalt at hun var gravid så kan man ta kontakt og si man har hørt hva som har skjedd, at man er lei seg på hennes vegne og at hun må si om hun vil snakke om det - sånne normale ting man sier? Er det en bekjent/fjernere venninne og du bare har visst om dette via andre kjente ville jeg ikke sagt noe med mindre hun fortalte meg det direkte. Anonymkode: 14547...82e 2
AnonymBruker Skrevet 13. april 2021 #8 Skrevet 13. april 2021 Marai skrev (4 minutter siden): Kan jo si kondolerer. Nei! Man kondolerer ikke så tidlig i et svangerskap. Da er det veldig vanlig at man kan miste og hvis man har hørt det av vedkommende selv så kan man si at det er trist, leit e.l. Men man kondolerer ikke. Anonymkode: d282d...c65 17
Gjest Fnuggolina Skrevet 13. april 2021 #9 Skrevet 13. april 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ok, takk for svar. Da later jeg som ingenting. Anonymkode: 7c5b5...40b Jeg er uenig i de andre her om det er ei venninne. Jeg har opplevd det samme selv, og ville synes det var rimelig sært om ikke du sa noe som helst ever. Men du kan jo kontakte henne om litt og generelt spørre hvordan det går.
AnonymBruker Skrevet 13. april 2021 #10 Skrevet 13. april 2021 2 mnd på vei er ikke å "miste babyen", det er spontanabort. Som kan være vanskelig og trist nok, for all del. Men det er to forskjellige ting. Er hun en venninne, så ta kontakt og spør hvordan det går? Anonymkode: 3e989...26b 21
powerpuffen Skrevet 13. april 2021 #11 Skrevet 13. april 2021 Fnuggolina skrev (5 minutter siden): Jeg er uenig i de andre her om det er ei venninne. Jeg har opplevd det samme selv, og ville synes det var rimelig sært om ikke du sa noe som helst ever. Men du kan jo kontakte henne om litt og generelt spørre hvordan det går. Jeg er egentlig enig, men det spørs helt hvem hun har hørt det fra. Har hun hørt det fra den gravide selv, så er det selvsagt helt naturlig å ta den tilnærmingen du presenterer her. Om TS derimot hadde hørt det fra en tredjepart, så kan det oppleves som inngripende å plutselig skulle ta dette opp. Kanskje denne venninnen har betrodd seg til en som ikke skulle fortelle det videre osv. Man må ikke ta for god fisk at venninnen ønsker oppmerksomhet rundt dette, selv om det er en VENNINNE. Har man ikke blitt fortalt dette fra hovedpersonen selv, så er det lureste å ikke si noe. 2
AnonymBruker Skrevet 13. april 2021 #12 Skrevet 13. april 2021 TS her jeg fikk vite det av, en annen venninne av henne. Anonymkode: 7c5b5...40b
AnonymBruker Skrevet 13. april 2021 #13 Skrevet 13. april 2021 AnonymBruker skrev (36 minutter siden): TS her jeg fikk vite det av, en annen venninne av henne. Anonymkode: 7c5b5...40b Da sier du ihvertfall ingenting! Anonymkode: d282d...c65 16
AnonymBruker Skrevet 13. april 2021 #14 Skrevet 13. april 2021 Så fremt nyheten om at hun har mistet ikke er hemmelig, kan du f.eks bare si " hørte den triste nyheten, uff. Det kan ikke være lett. Noe slikt. Bare være deg selv, ha medfølelse og empati. Anonymkode: 58098...04a 4
Daria Skrevet 13. april 2021 #15 Skrevet 13. april 2021 Har hun fortalt deg at hun var gravid? I så fall ville jeg sagt på en pen måte at du hadde fått vite det, så hun slapp å tenke på hvordan hun skulle fortelle det. Har du hele historien fra tredjepart er det bare å holde munn. 2
Gjest Chroma Skrevet 13. april 2021 #16 Skrevet 13. april 2021 AnonymBruker skrev (56 minutter siden): TS her jeg fikk vite det av, en annen venninne av henne. Anonymkode: 7c5b5...40b Da behøver du ikke å si noe som helst, hadde hun villet at du skulle vite det hadde hun fortalt deg det selv. Dårlig av den andre venninnen å fortelle det.
AnonymBruker Skrevet 13. april 2021 #17 Skrevet 13. april 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): TS her jeg fikk vite det av, en annen venninne av henne. Anonymkode: 7c5b5...40b Husk at denne venninnen har fortalt deg noe som nok er fortalt til henne i fortrolighet. Pass på hva du selv sier til henne. Siden hun som hadde en spontanabort ikke har fortalt deg om verken graviditeten eller sa, sier du ikke noe. Anonymkode: efd6c...569 3
AnonymBruker Skrevet 13. april 2021 #18 Skrevet 13. april 2021 Hun har ikke mistet babyen i magen! Hun hadde en spontanabort, det er en STOR forskjell! Anonymkode: f60f7...a62 3
AnonymBruker Skrevet 13. april 2021 #19 Skrevet 13. april 2021 Trodde alle visste at man holdt kjeft om det til 12. uke. Anonymkode: a8037...72a
AnonymBruker Skrevet 14. april 2021 #20 Skrevet 14. april 2021 Takk for svarene, jeg kommer ikke til å si noe som helst.👍 Anonymkode: 7c5b5...40b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå