Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det er vanskelig å bryte ut av forhold, særlig når man har barn, og har etablert et liv sammen.

Hvor lenge tenkte dere på å gå, før dere gjorde det? Hva var de avgjørende faktorene? 

Hva gjorde dere for å redde forholdet før dere gikk? Og hvordan ble livet etterpå? 

Anonymkode: 26a73...756

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg innså at det var over da det var klart at jeg ble aktivt motarbeidet. Å mangle støtte, å bare bli nøytralt "godtatt" var jeg vant til, men å få motbør på toppen av det mot alt jeg er og ville bli, det var ikke levelig.

Nå har jeg en mann som aksepterer hele meg, liker meg som jeg er, som inspirerer meg til å bli bedre uten at han vet om det selv engang, som ikke har noe behov for å kontrollere meg, det er en "dream come true".

Anonymkode: 5417a...fe3

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Vi har vært i et forhold i 27 år. Vi har ikke vært kjærester på minst 15 år. Ingen sex, ingen kyssing, på slutten heller ikke klemmer og vi snakket heller ikke sammen. 

Det har vært mye vold, utroskap, økonomisk bedrageri. 

Jeg har tenkt på å gå i minst 14 år. Vi har prøvd psykolog, samlivsterapi, alternativ til vold. 

Den avgjørende faktoren var at jeg rett og slett ikke orket mer. 

Anonymkode: 7b0ed...0a4

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Omtrent etter et halvt år. Holdt ut i 2 år, da orket jeg ikke å bli mobbet lenger. 

Anonymkode: e0cb9...a1d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Vi har vært i et forhold i 27 år. Vi har ikke vært kjærester på minst 15 år. Ingen sex, ingen kyssing, på slutten heller ikke klemmer og vi snakket heller ikke sammen. 

Det har vært mye vold, utroskap, økonomisk bedrageri. 

Jeg har tenkt på å gå i minst 14 år. Vi har prøvd psykolog, samlivsterapi, alternativ til vold. 

Den avgjørende faktoren var at jeg rett og slett ikke orket mer. 

Det var lenge å holde ut! Hvordan var forholdet i den 14 årsperioden da? Hvordan klarte du å holde ut?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg sluttet å være redd når han ikke kom hjem til avtalt tid og begynte å tenke at det var like greit om han aldri kom.

Anonymkode: e6027...d5d

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Når han ikke respekterte meg lengre, utnyttet meg til å lage mat og kjøre rundt på han, og nektet å endre noe som helst eller kommunisere med meg.

Når det bare er en som kjemper, er det på tide å gå hvis den andre ikke begynner å jobbe for forholdet. Det skal være to som jobber for at et forhold skal fungere. Så enkelt, og så vanskelig, er det.

Anonymkode: 22bbd...6f3

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Da jeg så på ham at han var begynt å forrakte meg. 

Anonymkode: 456b2...4ba

AnonymBruker
Skrevet

Da politiet anholdt ham hjemme midt på natten.

Anonymkode: 5e387...e76

AnonymBruker
Skrevet

Da jeg innså at jeg elsket en annen og aldri kunne gi min mann hele kjærligheten min

Anonymkode: 3ce55...afd

AnonymBruker
Skrevet

Lurer på det samme.. 

Det er så mye som sier at jeg burde komme meg ut av forholdet, men det er utrolig vanskelig å gå.

Anonymkode: be415...37c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Det er vanskelig å bryte ut av forhold, særlig når man har barn, og har etablert et liv sammen.

Hvor lenge tenkte dere på å gå, før dere gjorde det? Hva var de avgjørende faktorene? 

Hva gjorde dere for å redde forholdet før dere gikk? Og hvordan ble livet etterpå? 

Forhold preget av psykisk vold. Jeg gikk da jeg følte meg voldtatt, der jeg kastet opp og gråt etter siste gangen vi hadde sex. Jeg brukte 6 år på å "komme meg vekk" fra han. 

Jeg ville prøve alt før jeg gikk, men det var kun enveiskommunikasjon, og han bare nedprioriterte meg, forholdet og barna.

Livet ble bare bedre og veldig bra etterpå - selv om det ble noen utfordringer med økonomi, og det å finne seg selv og starte på nytt igjen!

Anonymkode: 8c467...e4c

AnonymBruker
Skrevet

Da all lidenskap var borte. Kun irritasjon igjen. Man har bare ett liv, pass på at du er lykkelig!

Anonymkode: 2e09e...aa7

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Det var lenge å holde ut! Hvordan var forholdet i den 14 årsperioden da? Hvordan klarte du å holde ut?

Jeg fokuserte på andre ting og andre personer. Det finnes jo mange som lever sammen med noen de ikke elsker i et helt liv, forskjellen er nok ikke så stor. Og tiden går fort. 

AnonymBruker
Skrevet

Mannen min var emosjonelt utro, så utro sexuelt med samme dama seinere. det resulterte i at jeg var utro. 
da orka jeg ikke mer etter det

Anonymkode: 3ce55...afd

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Lurer på det samme.. 

Det er så mye som sier at jeg burde komme meg ut av forholdet, men det er utrolig vanskelig å gå.

Anonymkode: be415...37c

Helt enig. Vanskelig nok emosjonelt, men med hus og barn virker det nesten umulig 😔

Anonymkode: 67f6e...6b1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...