Gå til innhold

Hvorfor må man hente pakke på posten når det står at den leveres til postkassen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen som vet hva dette skyldes. I mitt tilfelle har jeg bare opplevd det med Post Nord, men til gjengjeld ganske mange ganger de siste årene. 

Det står i bestillingen at pakken leveres til postkassen hvis den er innenfor visse mål. Pakken er innenfor disse målene, postkassen er stor nok og tom fra før, eventuelt er det bare et brev der, som fint får plass sammen med pakken. Hva er da grunnen til at pakken havner pakken da hos post i butikk? Er det latskap?

Anonymkode: 952f2...7fe

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er som du sier; om pakken får plass i postkassa, legges den der. Hvis det ikke er plass, må den hentes selv.
Senest i dag fikk jeg en pakke jeg hadde bestilt i postkassa.

Anonymkode: 33516...a33

Skrevet

Jeg har opplevd i det siste at Posten sier de ikke kan levere pakken min i postkassa, men alt jeg har bestilt er så lite så det jo haugevis med plass i postakassa! Hele tre ganger har de sendt meg til postkontoret for sånne små dingser. Ganske irriterende. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Det er som du sier; om pakken får plass i postkassa, legges den der. Hvis det ikke er plass, må den hentes selv.

Glemte å skrive at dette forutsetter jo selvfølgelig at man har en postkasse det går an å åpne. (Jeg vet at mange har lås på postkassene sine...)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Nei, det er jo hele poenget med tråden. Jeg har aldri opplevd det med Posten/Bring, men mange ganger med Post Nord. Postkassen har både vært stor nok og den har vært tom eller hatt nok plass. Ts 

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nei, det er jo hele poenget med tråden. Jeg har aldri opplevd det med Posten/Bring, men mange ganger med Post Nord. Postkassen har både vært stor nok og den har vært tom eller hatt nok plass. Ts 

Er det pakker sendt med HeltHjem? Har du postkasse innendørs i oppgang, låst postkasse som krever postnøkkel eller lignende? HeltHjem har per i dag ikke mulighet til å levere i postkasse overalt. Jeg må hente hos nærmeste Postnord utleveringssted.

AnonymBruker
Skrevet
Jdz skrev (1 minutt siden):

Er det pakker sendt med HeltHjem? Har du postkasse innendørs i oppgang, låst postkasse som krever postnøkkel eller lignende? HeltHjem har per i dag ikke mulighet til å levere i postkasse overalt. Jeg må hente hos nærmeste Postnord utleveringssted.

Som jeg skrev i HI har jeg bare opplevd dette med Post Nord. Helt Hjem og Posten leverer i postkassen. Postkassen vår står utandørs og er ikke låst. Ts 

• Liker 1
Skrevet

Jeg har også dårlig erfaring med Post Nord. I løpet av den siste måneden har jeg to negative episoder med de. 

Den første gangen rotet de bort pakka mi, og brukte 3 uker på lageret sitt for å finne den igjen. Fikk pakken til slutt.

Senest i dag har jeg vært i kontakt med de, siden de har sendt en pakke, som jeg skulle fått i postkassa, til et hentested som er corona-stengt, og som kommer til å være stengt til etter returdato.

Jeg kommer til å tenke meg nøye om før jeg bestiller noe som skal fraktes med PostNord igjen. Har brukt mye tid på å få tak i kundeservice der, men når jeg først får tak i noen der, så virker de i alle fall hyggelige og behjelpelige.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Fordi postbud er LATE.

Anonymkode: 1bafe...e6d

Skrevet (endret)

Jeg er enig med taleren over. Det skyldes at de er late, de som bringer rundt pakker etc. De gidder ikke kjøre helt frem til et hus/bygning for en bitteliten pakke, de lemper den av på postkontoret eller utleveringsstedet/butikken istedenfor.

Har opplevd dette selv mange ganger, når jeg faktisk har bestilt hjemlevering. Plutselig får jeg melding om at jeg "ikke var hjemme" eller noe annet tull, og at de derfor har levert den på utleveringsbutikken i nærheten istedet. Dette er ofte POstNord. De har påstått mange ganger at de "ikke finner gateadressen", noe som er reinspikka bullshit, for gaten er lang og rett, og husnummerne kommer i tur og orden. Det er nesten umulig å ikke finne frem! De gidder bare ikke kjøre til enden av veien der jeg bor, og lemper pakken av halvveis, som er butikken som har PostNord utleveringer.

Ved to tilfeller har jeg opplevd at PostNord påstår at de ikke fant frem eller noe, og at jeg derfor må dra og hente en 10 kilo tung sekk med hundemat hos butikken istedet. Det finner jeg meg ikke i, for jeg benytter meg av nettopp den nettbutikken fordi de tilbyr gratis hjemlevering på DØREN! Jeg har ikke bil og førerkort, så jeg drar ikke og henter en 10 kilos sekk på butikken. Da har jeg klaget til salgsstedet for hundematen, og de har ordnet opp og fått PostNord til å dra tilbake, hente hundematen på utleveringsstedet OG dra til min blokk og levere den på døren  - som bestilt. Da finner de plutselig frem likevel....

Endret av Million
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...