AnonymBruker Skrevet 13. april 2021 #1 Skrevet 13. april 2021 Denne blir litt vag, men lurer på hva dere tenker. Jeg får en utbetaling i mai som jeg har blitt informert om at kommer til å være et visst beløp. Dette er ikke snakk om en normal lønning, heller ikke noe jeg får fra staten, men er en slags provisjon der jeg har fått et brev der det står "du får utbetalt X kr" og null info om hvordan det beløpet er utregnet. Problemet er at det beløpet er feil. Og problem nummer 2 er at det er TO feil her, som dessverre drar i hver sin retning. Slik jeg har forstått reglene for denne "provisjonen" så er jeg ikke sikker på at jeg faktisk har rett på den, men dersom jeg skulle hatt rett på den skulle beløpet vært en god del høyere. I skalaen 2-3 ganger høyere. Melder jeg fra så kan det altså hende at jeg får et høyere beløp, men også at noen finner ut at jeg ikke skulle hatt denne "provisjonen" i det hele tatt. Melder jeg ikke fra, vil jeg slik jeg ser det ha en større sannsynlighet for å få beholde den planlagte utbetalingen. Men altså få et lavere beløp. Jeg kjenner at jeg ikke er veldig risikovillig her, jeg har ikke så god råd i utgangspunktet og pengene kommer godt med, så heller en liten sum enn ingenting. Men er jeg dum som tenker sånn? Anonymkode: 5b757...9ac
AnonymBruker Skrevet 13. april 2021 #2 Skrevet 13. april 2021 Jeg ville ha sagt fra/prøvd få høyere beløp. Er det feil i utgangspunktet,så er det ganske kjipt når de i august finner ut at du ikke var berettiget pengene og krever dem tilbake. Anonymkode: 6e3f6...085
AnonymBruker Skrevet 13. april 2021 #3 Skrevet 13. april 2021 31 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg ville ha sagt fra/prøvd få høyere beløp. Er det feil i utgangspunktet,så er det ganske kjipt når de i august finner ut at du ikke var berettiget pengene og krever dem tilbake. Anonymkode: 6e3f6...085 TS her. Det er nok lite sannsynlig at noen dobbeltsjekker i etterkant om det ble noen feil rundt denne "provisjonen", det er en "usynlig" feil og det er mange andre som får denne utbetalingen. Mine estimater er at om jeg ikke sier noe, er det under 10% sannsynlighet for at feilen noen gang oppdages. Sier jeg noe er det nok rundt 50% sjanse for at feilen oppdages, kanskje mer. Men også en stor sjanse (90%?) for at dersom de ikke ser at jeg har fått utbetalingen uberettiget, så får jeg et høyere beløp enn i dag. (Jeg kommer også uansett hvor stort beløpet er til å sette beløpet på en bufferkonto og ikke røre det, da jeg jobber med å spare meg opp en solid buffer, men jeg er helt sikker på at jeg ikke gjør noe galt ved å ikke melde fra, for reglene rundt denne utbetalingen er veldig mangelfulle på dette området og jeg har alt mitt på det tørre ved å "ikke ha forstått reglene" samt at personen som har avgjort beløpet har senioritet og dessuten SKAL kunne reglene). Anonymkode: 5b757...9ac
miss summers Skrevet 13. april 2021 #4 Skrevet 13. april 2021 Høres svært uredelig ut. Jeg ville spurt om jeg var berettighet pengene.
AnonymBruker Skrevet 13. april 2021 #5 Skrevet 13. april 2021 Herlig holdning til arbeidsgiver, samvittighet og moral, må jeg si. Si ifra til arbeidsgiver at du er litt usikker på om denne utbetalingen stemmer. Skal du ikke ha den, så er det helt riktig at de trekker den, og skal du ha mer, så får du det beløpet du faktisk skal ha. Jeg syns verden begynner å gå av skaftet, skal jeg være helt ærlig. Anonymkode: a4a9c...2e1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå