Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Når du eier ett hus, men leier ut huset og har adressen din der, oppgir at du bor der selv og disponerer over halve huset, men ikke gjør det. Er det skattesvindel da? 

Anonymkode: b2a1b...abb

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Så lenge du gjør noe for å slippe å betale skatt du vet du egentlig skulle ha betalt, så er det skattesvindel, ja. 

Men er det ikke fryktelig tungvint å ha folkeregistrert adresse et annet sted enn der man egentlig bor? (Sånn når man for post og sånt? ) 

Anonymkode: f5b6c...f18

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Ja det er det, og hvis det blir solgt uten at eier har bodd der det siste året svindler han staten for ca. 20 % av salgssummen

Anonymkode: f7664...f27

AnonymBruker
Skrevet

JA, det er skattesvindel. Enkelt og greit.

Anonymkode: 9220f...fba

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Siden du poster på barn og familie.. La meg gjette. Mor har har plutselig blitt "alene forsørger" og "bor ikke sammen med barnefar" lenger?

Anonymkode: 5f113...2aa

AnonymBruker
Skrevet

Dette har ingenting med meg å gjøre. Jeg misstenker en nabo for å gjøre akkurat dette. Derfor jeg spurte her før jeg melder det inn. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Når du eier ett hus, men leier ut huset og har adressen din der, oppgir at du bor der selv og disponerer over halve huset, men ikke gjør det. Er det skattesvindel da? 

Dette er ett klassisk eksempel på skattesvindel.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Dette har ingenting med meg å gjøre. Jeg misstenker en nabo for å gjøre akkurat dette. Derfor jeg spurte her før jeg melder det inn. 

Skal du tipse om naboen til skatteetaten?

Anonymkode: 777e0...71b

• Liker 1
Skrevet

Det finnes folk i skattevesnet som praktiserer slik selv også. 

AnonymBruker
Skrevet
Hr. Aktiv skrev (Akkurat nå):

Det finnes folk i skattevesnet som praktiserer slik selv også. 

Hvordan vet du det''

• Liker 1
Gjest Dævendøtte
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Du mistenker? Eller vet med sikkerhet? 

Hva om naboen din faktisk disponerer halve huset? 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg antar dette dreier seg om at han ikke betaler skatt for utleie siden han disponerer over halve huset? Jeg tror kanskje lovverket er slik at disponerer er stikkordet, ikke at man bor der og at han dermed ikke svindler på skatten? 

Anonymkode: 7d982...9b1

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Hvordan vet du det''

Fordi jeg vet mye og har kjennskap til mye som f.eks. hvor enkelte jobber og hvorfor de ikke bor i leiligheten sin for den er utleid, men henter fremdeles posten sin annenhver dag i postkassen der. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja det er det, og hvis det blir solgt uten at eier har bodd der det siste året svindler han staten for ca. 20 % av salgssummen

Lang ifra sikkert.

Anonymkode: 80ddc...e7c

Skrevet
AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Lang ifra sikkert.

Anonymkode: 80ddc...e7c

Det er ikke 20% av salgssum ved salg. Det er en prosent av overskuddet ved salg. Vesentlig forskjell.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Hr. Aktiv skrev (3 timer siden):

Fordi jeg vet mye og har kjennskap til mye som f.eks. hvor enkelte jobber og hvorfor de ikke bor i leiligheten sin for den er utleid, men henter fremdeles posten sin annenhver dag i postkassen der. 

Det er ikke så rart da, da de alle fleste i Norge gjør det samme. Posten kommer annenhver dag nå, og ikke hverdag lenger.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Sladrehank. 

Anonymkode: 1dc02...c0e

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Det er ikke så rart da, da de alle fleste i Norge gjør det samme. Posten kommer annenhver dag nå, og ikke hverdag lenger.

Henger postkassen din i et bofellesskap flere mil unna der du normalt oppholder deg?

De fleste har postkassen i umiddelbar nærhet til boligen de bor og deler den ikke med andre. 

AnonymBruker
Skrevet

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Jeg antar dette dreier seg om at han ikke betaler skatt for utleie siden han disponerer over halve huset? Jeg tror kanskje lovverket er slik at disponerer er stikkordet, ikke at man bor der og at han dermed ikke svindler på skatten? 

Anonymkode: 7d982...9b1

Er dette han naboen som nekter leietakerne å ha folkeregistrert adresse der?

Men ja, det skattesvindel. Tips gjerne skatteetaten. Om du vet hvor han faktisk bor i det daglige, informerer du om det også.

Anonymkode: 07759...6ae

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 13.4.2021 den 14.32):

Svært sjeldent om ikke umulig at hele salgssummen er å regne som skattepliktig overskudd ved salg av eiendom. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...