Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har tidligere slitt med bivirkninger av hormonprevensjon og er derfor ikke så lysten på å prøve det igjen. Satte inn hormonspiral etter andre fødsel, men etter å ha blødd i 7 mnd i strekk tok jeg den ut. Følte også at jeg var ustabil i humør, og kroppen responderte dårlig på trening. Følte meg raskt som meg selv igjen etter jeg tok den ut. Nå har vi fått det vi tror er sistemann, og har sett en ny type kobberspiral på markedet. Noen som har erfaring med den? Er det mindre bivirkninger enn gammel type kobberspiral?

Anonymkode: ada4d...1c6

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Her står det litt om dette.

Anonymkode: cdb86...fae

AnonymBruker
Skrevet

Kobberspiraler er kjent for lite bivirkninger. Hvordan du kommer til å oppleve den kan man dessverre umulig svare på. Men, tro kan flytte fjell. Om du har positiv innstilling og virkelig vil det skal fungere, så er sjansen stor for at du vil få minimale bivirkninger. Nocebo-effekten er like bevist som placebo

Anonymkode: e8aea...9bb

AnonymBruker
Skrevet

Bivirkningene av kobberspiralen kan være økt blødningsmengde, og flere menstrasjonsdager. :) Det skal ikke være noen andre bivirkninger enn dette, verken med ny eller gammel kobberspiral. Det finnes noen komplikasjoner ved kobberforgiftning, perforert livmor osv, men de er sjeldne. Om du er usikker, eller trenger mer informasjon så vil jeg anbefale deg å ta kontakt med fastlegen for å lufte det litt. :)

Anonymkode: 1f56b...ec3

AnonymBruker
Skrevet

Har vurdert den samme selv, det jeg har lest om den har vært veldig positivt iallefall!

Anonymkode: f13ca...5a7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...