AnonymBruker Skrevet 13. april 2021 #1 Skrevet 13. april 2021 Er nyutdannet etter eksamen i Mai, og har ikke fått noen av jobbene jeg har søkt på i nærheten. Ser det er mange jobber i Oslo og omegn, men det er uaktuelt for oss å flytte dit blant annet på grunn av boligpriser og mannens jobb. Ser det er stor mangel på folk i barnehagene her, og vurderer å søke. Jeg er utdannet innen IT (bachelor), så helt urelevant utdanning for en slik jobb, men har tvillinger på 4 år så føler jeg kunne gjort en god jobb likevel. Mye energi og elsker å leke med unger både inne og ute. Hva er ca månedslønn for ufaglærte i barnehage? Er det som regel vikariat og man må dra til forskjellige barnehager hele tiden (dette jeg får inntrykk av i annonsene på finn men det kan da ikke stemme)? Ser det står krav til norskprøve, det står ikke noe om at dette kun er et krav for de som ikke har norsk som morsmål, men det må det vel være? Håper noen som jobber i barnehage kan svare Anonymkode: 3966e...f9d
AnonymBruker Skrevet 13. april 2021 #2 Skrevet 13. april 2021 AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Er nyutdannet etter eksamen i Mai, og har ikke fått noen av jobbene jeg har søkt på i nærheten. Ser det er mange jobber i Oslo og omegn, men det er uaktuelt for oss å flytte dit blant annet på grunn av boligpriser og mannens jobb. Ser det er stor mangel på folk i barnehagene her, og vurderer å søke. Jeg er utdannet innen IT (bachelor), så helt urelevant utdanning for en slik jobb, men har tvillinger på 4 år så føler jeg kunne gjort en god jobb likevel. Mye energi og elsker å leke med unger både inne og ute. Hva er ca månedslønn for ufaglærte i barnehage? Er det som regel vikariat og man må dra til forskjellige barnehager hele tiden (dette jeg får inntrykk av i annonsene på finn men det kan da ikke stemme)? Ser det står krav til norskprøve, det står ikke noe om at dette kun er et krav for de som ikke har norsk som morsmål, men det må det vel være? Håper noen som jobber i barnehage kan svare Anonymkode: 3966e...f9d Ca timelønn vil sannsynligvis ligge på 150-160 kr timen. Hvis du får jobb f.eks via kommunen eller lignende, så vil de sannsynligvis gi deg noe ansiennitet og dermed høyere lønn. Vikarbyrå som Adecco og lignende har jeg ikke opplevd gjør det det med mindre du har relevant bakgrunn. Hvis du jobber via bemanningsbyrå så melder du hvilke dager du er ledige, og så ringer de deg på morgenen. Da blir du tildelt barnehage og tid, og det kan godt være forskjellige barnehager (kan være annerledes nå i koronatiden, det vet jeg ikke). Man kan være heldig og få lengre vikariater, og du kan bli "etterspurt" i faste barnehager. Men generelt ringes du opp de dagene du har satt deg som ledig og får beskjed der og da om hvor du skal. Er mest behov for vikarer som kan komme på dagen pga sykdom og sånt. Norskprøve er ikke for de som har norsk som morsmål Anonymkode: 4ef51...fe2
AnonymBruker Skrevet 13. april 2021 #3 Skrevet 13. april 2021 Først vil jeg bare si at det å jobbe i barnehage er ikke å leke med barn og ha masse energi. Det hjelper selvsagt, men det er viktig å være en trygg voksen og lære barn alt de trenger for å rustes videre i livet. Jeg mener ikke å være negativ, men vil bare få det fram da det er mange som tror vi som jobber i barnehage bare leker med barn. Det er en kjempeflott og givende men også krevende og slitsom jobb. Dette med norskprøve gjelder selvsagt bare for de som ikke har norsk som morsmål. Garantilønn etter tariff for ufaglærte uten ansiennitet er på 302900,- i året. Månedslønn før skatt da blir på 25 241 i følge diDinside.no sin lønnskalkulator (Min årslønn er en god del høyere, men jeg får ikke utbetalt 25 000,- i mnd så jeg tror du skal ta kalkulatoren med en klype salt, eller så betaler jeg for mye skatt). Det er forresten egen tariff i Oslo, så om du bor der må du finne deres tariff. Anonymkode: f9260...956
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå