Gå til innhold

USA sitt legemiddeltilsyn anbefaler pause av Johnson & Johnson vaksinen.

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Usa sitt legemiddeltilsyn anbefaler pause av Johnson & Johnson vaksinen. 

Dette etter at seks personer i USA har utviklet sjeldne bivirkninger innen to uker etter vaksinasjon med Johnson & Johnson.Alle de seks var kvinner mellom 18 og 48 år, skriver NYT.

https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/oAOAAB/usas-legemiddeltilsyn-anbefaler-pause-av-johnson-johnson-vaksinen

https://www.nytimes.com/2021/04/13/us/politics/johnson-johnson-vaccine-blood-clots-fda-cdc.html?action=click&module=Spotlight&pgtype=Homepage

Blir det pause på den i Norge og så tar det vel lang tid før Norges befolkning blir vaksinert.... 

Endret av NorthernLight
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er absolutt ikke vaksinemotstander, men som kvinne midt i den mest kritiske alderen for disse bivirkningene, må jeg helt ærlig innrømme at verken Johnson eller Astra Zeneca frister særlig nå lenger gitt...😳

• Liker 10
Skrevet
Blekkulfina skrev (11 minutter siden):

Jeg er absolutt ikke vaksinemotstander, men som kvinne midt i den mest kritiske alderen for disse bivirkningene, må jeg helt ærlig innrømme at verken Johnson eller Astra Zeneca frister særlig nå lenger gitt...😳

Jeg skjønner den, men det er også mange millioner som har fått vaksinen hvor det har gått helt fint også. Blir den stoppet i Norge så er det bare Moderna og Pfizer igjen og da tar det lang tid før man får vaksinert folk..Hadde bare Norge gjort som Israel og kjøpt inn vaksiner selv..

• Liker 4
Skrevet
NorthernLight skrev (10 minutter siden):

Jeg skjønner den, men det er også mange millioner som har fått vaksinen hvor det har gått helt fint også. Blir den stoppet i Norge så er det bare Moderna og Pfizer igjen og da tar det lang tid før man får vaksinert folk..Hadde bare Norge gjort som Israel og kjøpt inn vaksiner selv..

Det kan du si, men i verste fall kunne vi også vært verre stilt. Helt frem til leveransene fra AZ ikke kom som planlagt i februar var FHI og norske myndigheter veldig sikre på at vi skulle få mange av akkurat denne vaksinen. Uansett så får vi håpe at Curevac som i likhet med Pfizer og Moderna er en mRNA-vaksine snart blir godkjent og kan leveres.

Skrevet
NorthernLight skrev (13 minutter siden):

Ja dette er kjipe greier. Sputnik er vel også basert på samme teknologi, så jeg setter min lit til CureVac😁

• Liker 2
Skrevet

Det jeg ikke forstår er hvorfor det er stille rundt akkurat samme blodproppene hos Moderna og Pfizer?

• Liker 2
Skrevet

Det var jo mange flere så døde av Pfizer vaksinen enn Astra Z i Norge.  Likevel vil folk ha Pfizer

• Liker 2
Skrevet
14 minutter siden, Enmanelskeråhate said:

Det jeg ikke forstår er hvorfor det er stille rundt akkurat samme blodproppene hos Moderna og Pfizer?

Det er ikke samme tilstand.

• Liker 7
Skrevet
Enmanelskeråhate skrev (16 minutter siden):

Det er jo ikke blodproppene i seg selv man frykter, men den uheldige kombinasjonen med lavt nivå av blodplater og blødninger.

• Liker 5
Skrevet (endret)
Blekkulfina skrev (3 minutter siden):

Det er jo ikke blodproppene i seg selv man frykter, men den uheldige kombinasjonen med lavt nivå av blodplater og blødninger.

Det er jo akkurat det som er rapportert også fra Moderna og Pfizer 

Endret av Enmanelskeråhate
  • Liker 2
Skrevet (endret)
Robert Koch skrev (6 minutter siden):

Det er ikke samme tilstand.

Blodpropp og lavt nivå av blodplater er det ikke det vi snakker om?

Endret av Enmanelskeråhate
Skrevet
Just now, Enmanelskeråhate said:

Blodpropp og lavt nivå av blodplater er det ikke det vi snakker om, leste du i hele tatt?

Nei, det man har sett hos mRNA-vaksinene er enten ITP (Immun Trombocytopeni) eller DVT. 

AZ og JJ viser et helt annet syndrom (nå standardisert som VITT - Vaksine-Indusert Trombotisk Trombocytopeni), som er langt mer alvorlig.

• Liker 5
Skrevet
Robert Koch skrev (1 minutt siden):

Nei, det man har sett hos mRNA-vaksinene er enten ITP (Immun Trombocytopeni) eller DVT. 

AZ og JJ viser et helt annet syndrom (nå standardisert som VITT - Vaksine-Indusert Trombotisk Trombocytopeni), som er langt mer alvorlig.

Vel sikkert like ille å dø om det er ITP, DVt eller VITT

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, Enmanelskeråhate said:

Vel sikkert like ille å dø om det er ITP, DVt eller VITT

Jeg kan antyde at du kunne sette deg inn i de ulike tilstandene, og hvilken risiko de representerer. Så kan du også se på tallene for forekomst.

• Liker 7
Skrevet

Patentene på mRNA-vaksinene burde fristilles slik at flere land kan produsere og få tilgang til dette. Det er skammelig at vestlige land stemte imot forslagene om å gjøre dette.

• Liker 5
Skrevet (endret)
Peonjenta skrev (1 time siden):

Det var jo mange flere så døde av Pfizer vaksinen enn Astra Z i Norge.  Likevel vil folk ha Pfizer

Er det noen link mellom dødsfallene i Norge og Pfizer da? Det er få som kommer levende ut fra sykehjem igjen, dessverre.

Ang. dette med at Norge burde forhandlet selv; vi er et lite land. Jeg ønsker at det skal være noe oljepenger og velferdstat igjen om 50 år også.

Endret av Rosabløff
  • Liker 1
Gjest Villfisker
Skrevet
Blekkulfina skrev (2 timer siden):

De fleste som er imot korona vaksinen er nok ikke vaksinemotstandere i utgangspunktet. Men en hastecoctail vil de færreste av oss ha.

Gjest Maxwell
Skrevet
Blekkulfina skrev (2 timer siden):

Enig. 

• Opprett ny...