AnonymBruker Skrevet 13. april 2021 #41 Skrevet 13. april 2021 Det finnes ikke et eneste vitenskapelig bevis for at radiosignaler av den typen man bruker til trådløst nett og mobiltelefoner påvirker mennesker, ei heller ingen bevis for at mennesker kan "føle" radiosignaler. Til dags dato er det ingen, absolutt ingen som har bestått doble blindtester. Anonymkode: 48bf3...481 8
AnonymBruker Skrevet 13. april 2021 #42 Skrevet 13. april 2021 1 hour ago, Tøvftta said: Skal ikke se bort fra at det kan være det. Har slekt som er blitt ‘el- sensitiv’. Og hun er slettes ikke den eneste i Norge! Reagerer på litt av hvert, og greier ikke å oppholde seg lenge hvor det er sterkt wifi nett eller signalmaster. Søker du litt rundt på nettet finner du nok noe om det. Og til dere som ‘spøker’ om det, jeg håper dere en dag kunne ha fått følt på hvor vanskelig det er å gå rundt med en ‘usynlig sykdom’ som gjør dere uvel og ingen tror på! Det gjør jeg, jeg har nemlig angst. Ikke for wifi-signaler da, det unner jeg ingen. Anonymkode: 0484b...e65 3
Forundret.. Skrevet 13. april 2021 #43 Skrevet 13. april 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): kan også kjøpe et jordingslaken, like bra som foliehatt https://www.altshop.no/1794-jordingslaken-earthing-sheet Anonymkode: 360c5...edc Fantastisk! Og til bare 2000! 2
AnonymBruker Skrevet 13. april 2021 #44 Skrevet 13. april 2021 Forundret.. skrev (9 minutter siden): Fantastisk! Og til bare 2000! Eller denne, en jævla kobberspiral som liksom skal blokkere radiosignal!. Fyttikatta de "alternative" som tror på dette og kjøper sånt skrot må være ekstremt naive og lettlurte, dette må jo være direkte svindel. https://www.altshop.no/bauer-transformer-22-100-wlan-tradlose-nettverk De selger til og med brødfjøler som liksom skal revitalisere mat og vann, til bare 5170,- https://www.altshop.no/kropp-helse/stralingsbeskyttelse Anonymkode: 48bf3...481 3
AnonymBruker Skrevet 13. april 2021 #45 Skrevet 13. april 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Det er mer stråling fra mobiltelefonen enn routeren.. Anonymkode: 360c5...edc Enig !! Anonymkode: d0b28...347 1
AnonymBruker Skrevet 13. april 2021 #46 Skrevet 13. april 2021 Ts her. Når jeg kom hjem i sted så skulle jeg se hvor langt unna huset telefonen min koblet seg på ruteren, og det var ca 70 meter utenfor! Det vi har hatt i huset frem til i går kveld virket jo ikke bestandig inni leiligheten engang, så det må jo ha vært veldig sterke duppedingser husverten har satt opp. Anonymkode: f1164...ea6
AnonymBruker Skrevet 13. april 2021 #47 Skrevet 13. april 2021 Det forundrer meg hvor naive folk er til dette med stråling, og synes for eksempel det er helt flott med dyrere strøm og nettleie bare fordi strømmålereren er ny og alle som er mot fremskrittet, er konspirasjonsteoretikere. Man kan få folk til å akseptere omtrent alt av høyere priser bare de får følelsen av å være på den "gode" siden, og kan se ned på noen som ikke er enige i dette. Rart at man ikke benytter dette som salgsargument: "Kjøp ruteren X med stor rekkevidde, så kan du klappe deg selv på brystet fordi du er så utrolig smartere enn alle som klager over stråling." På den ene siden skal man være miljøvennlig og grønn og jeg vet ikke hva, samtidig som alt, inkludert kjøleskapet, skal være trådløst. Fordi det visstnok er fantastisk sunt og miljøvennlig å måtte være koblet til nettet for å vite hvor mye melk det er igjen i melkekartongen. Om ikke denne avhengigheten av å være trådløst tilkoblet nettet er skadelig i seg selv, kan jeg ikke se at folk blir så veldig mye smartere av dette. Anonymkode: cd8c1...f3f 3
Forundret.. Skrevet 13. april 2021 #48 Skrevet 13. april 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Eller denne, en jævla kobberspiral som liksom skal blokkere radiosignal!. Fyttikatta de "alternative" som tror på dette og kjøper sånt skrot må være ekstremt naive og lettlurte, dette må jo være direkte svindel. https://www.altshop.no/bauer-transformer-22-100-wlan-tradlose-nettverk De selger til og med brødfjøler som liksom skal revitalisere mat og vann, til bare 5170,- https://www.altshop.no/kropp-helse/stralingsbeskyttelse Anonymkode: 48bf3...481 Wow! Jasså, vare 5170! Det er jo helt sykt da.
AnonymBruker Skrevet 13. april 2021 #49 Skrevet 13. april 2021 1 hour ago, AnonymBruker said: Ts her. Når jeg kom hjem i sted så skulle jeg se hvor langt unna huset telefonen min koblet seg på ruteren, og det var ca 70 meter utenfor! Det vi har hatt i huset frem til i går kveld virket jo ikke bestandig inni leiligheten engang, så det må jo ha vært veldig sterke duppedingser husverten har satt opp. Anonymkode: f1164...ea6 70 meter er vel ikke særlig spesielt? Jeg kan koble meg på nettet til naboen 100 meter unna, de har en helt vanlig ruter. Kanskje du kan spørre naboen hvilken type det er og hvor han har kjøpt den? Så leser du spesifikasjonene til produktet og får fakta på bordet, heller enn å la fantasien løpe løpsk. Det er ikke noe mikrobølgeovn han har satt opp, vet du. Det er ikke lov å selge skadelige produkter i Norge. Anonymkode: c4543...eba 7
AnonymBruker Skrevet 13. april 2021 #50 Skrevet 13. april 2021 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): 70 meter er vel ikke særlig spesielt? Jeg kan koble meg på nettet til naboen 100 meter unna, de har en helt vanlig ruter. Kanskje du kan spørre naboen hvilken type det er og hvor han har kjøpt den? Så leser du spesifikasjonene til produktet og får fakta på bordet, heller enn å la fantasien løpe løpsk. Det er ikke noe mikrobølgeovn han har satt opp, vet du. Det er ikke lov å selge skadelige produkter i Norge. Anonymkode: c4543...eba Det kan jo hende at bredbåndet til husverten rekker lengre enn 70 meter, men jeg stoppet tilfeldigvis ca 70 meter fra huset og skulle se om jeg var på koblet på. Ts Anonymkode: f1164...ea6
AnonymBruker Skrevet 13. april 2021 #51 Skrevet 13. april 2021 6 minutter siden, AnonymBruker said: Det kan jo hende at bredbåndet til husverten rekker lengre enn 70 meter, men jeg stoppet tilfeldigvis ca 70 meter fra huset og skulle se om jeg var på koblet på. Ts Anonymkode: f1164...ea6 Ja ja, men det høres ut som et helt vanlig nettverk. Det er ikke grunn til å tro noe annet... Anonymkode: c4543...eba 4
AnonymBruker Skrevet 13. april 2021 #52 Skrevet 13. april 2021 Har en svigerinne som påstår hun er sensitiv for wifi og opplever plager. Som gir seg etter kort tid når det «slås av» når de er her hos oss. Det de ikke vet er at det modemet vi «slår av» i gangen er det gamle bredbåndsmodemet vi henter fram fra boden og setter på den gamle plassen i gangen FØR de kommer. De vet ikke at vi har fått nytt fiberbredbånd fra en annen leverandør og at dette modemet står pent plassert bak sofaen 😂😂😂 Ute av syne, ute av sinn! Så vi surfer med «mobildata» mens de er her og hun har IIIIINNNGENNN plager så lenge modemet i gangen er avslått 😅Ler like godt hver gang. Tro kan flytte fjell! Anonymkode: 7a30f...7b1 11
Gjest Chroma Skrevet 13. april 2021 #53 Skrevet 13. april 2021 Hvis hun er frisk og ikke pleier å ha hodepine er det lurt å snakke med en lege. Plutselig, sterk hodepine som ikke går over bør sjekkes.
AnonymBruker Skrevet 13. april 2021 #54 Skrevet 13. april 2021 Wow, en slik fantastisk forsterker til wifi-en vil jeg ha. Kan du spørre husverten om hva han har kjøpt? Det hadde vært supert å få nett i anneks og hage. Anonymkode: 6f713...ae8 1
AnonymBruker Skrevet 13. april 2021 #55 Skrevet 13. april 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Ts her. Når jeg kom hjem i sted så skulle jeg se hvor langt unna huset telefonen min koblet seg på ruteren, og det var ca 70 meter utenfor! Det vi har hatt i huset frem til i går kveld virket jo ikke bestandig inni leiligheten engang, så det må jo ha vært veldig sterke duppedingser husverten har satt opp. Anonymkode: f1164...ea6 Signalene går selvsagt mye lengre i friluft, uten hindringer, enn de gjør i kroker og kroker innendørs. Bygningsmaterialene inne i leiligheten har også mye å si. Anonymkode: 0d9d5...373 4
AnonymBruker Skrevet 13. april 2021 #56 Skrevet 13. april 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Har en svigerinne som påstår hun er sensitiv for wifi og opplever plager. Som gir seg etter kort tid når det «slås av» når de er her hos oss. Det de ikke vet er at det modemet vi «slår av» i gangen er det gamle bredbåndsmodemet vi henter fram fra boden og setter på den gamle plassen i gangen FØR de kommer. De vet ikke at vi har fått nytt fiberbredbånd fra en annen leverandør og at dette modemet står pent plassert bak sofaen 😂😂😂 Ute av syne, ute av sinn! Så vi surfer med «mobildata» mens de er her og hun har IIIIINNNGENNN plager så lenge modemet i gangen er avslått 😅Ler like godt hver gang. Tro kan flytte fjell! Anonymkode: 7a30f...7b1 Jeg har vært borti en lignende situasjon, en venn av meg leide leilighet av en person som hadde bikket over litt for mye på den "alternative" siden. Da det ble lagt inn internett med WIFI router i leiligheten så begynte husverten i andre etasje å klage, hun ble nemlig så dårlig av det trådløse nettet og følte seg bra når WIFI var skrudd av. Det ble ganske enkelt løst med å skjule SSID på WIFI, når hun ikke lenger kunne finne noe WIFI med mobilen var hun frisk som en fisk. AnonymBruker skrev (1 time siden): Det kan jo hende at bredbåndet til husverten rekker lengre enn 70 meter, men jeg stoppet tilfeldigvis ca 70 meter fra huset og skulle se om jeg var på koblet på. Ts Anonymkode: f1164...ea6 Du må skille mellom bredbånd og WIFI, det er to forskjellig ting. AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det forundrer meg hvor naive folk er til dette med stråling, og synes for eksempel det er helt flott med dyrere strøm og nettleie bare fordi strømmålereren er ny og alle som er mot fremskrittet, er konspirasjonsteoretikere. Man kan få folk til å akseptere omtrent alt av høyere priser bare de får følelsen av å være på den "gode" siden, og kan se ned på noen som ikke er enige i dette. Rart at man ikke benytter dette som salgsargument: "Kjøp ruteren X med stor rekkevidde, så kan du klappe deg selv på brystet fordi du er så utrolig smartere enn alle som klager over stråling." På den ene siden skal man være miljøvennlig og grønn og jeg vet ikke hva, samtidig som alt, inkludert kjøleskapet, skal være trådløst. Fordi det visstnok er fantastisk sunt og miljøvennlig å måtte være koblet til nettet for å vite hvor mye melk det er igjen i melkekartongen. Om ikke denne avhengigheten av å være trådløst tilkoblet nettet er skadelig i seg selv, kan jeg ikke se at folk blir så veldig mye smartere av dette. Anonymkode: cd8c1...f3f Jeg blir mer forundret over de som tror at radiosignaler fra mobilnett og trådløst er skadelig uten et eneste vitenskapelig bevis, det er ofte mennesker som ikke har kunnskap om teknologien og de vet heller ikke forskjellen mellom ioniserende og ikke-ioniserende stråling. Noen påstår at de blir dårlig av radiosignaler men de tåler fint å være ute i solen som tross alt har mye høyere stråling, det henger ikke på greip og det er ganske innlysende at dette bare er noe som foregår i fantasien deres. Alt av sånt utstyr som selges i Norge og stort sett resten av verden er nøye testet, radiosignaler har vi tross alt hatt i over 100 år og det har vært forsket mye på teknologien. Hvis strømmen ble dyrere etter at man byttet til smartmåler så betyr det bare at den gamle måleren ikke var nøyaktig og man har betalt for lite for strømmen, strømregningen min ble et par hundre kroner mindre i snitt etter at den nye måleren kom i hus. Anonymkode: 48bf3...481 9
Emmelise Skrevet 13. april 2021 #57 Skrevet 13. april 2021 Jeg ville sjekket inneklima eller ordnet med utredning for migrene. Hvor i syklusen er hun nå? Du bekrefter selv det ikke har noe med wifien å gjøre ettersom du skrudde det av og hun stadig hadde vondt i hodet. 1
Hengebuksvinet Skrevet 13. april 2021 #58 Skrevet 13. april 2021 Synes folk får så stygge svar her inne. Jeg har ikke peiling, men ver at de i blant annet Canada har mye restriksjoner rundt WiFi. Og har hørt mer om sånne plager i utlandet, enn her hjemme. Bra du støtter henne, uansett hva det viser seg å være. Hvis du sitter hjemme og føler for å skrive stygge ting til fremmede som har usynlige sykdommer/plager som ME, muggsoppallergi, WiFi-sensivitet, fibromyalgi osv. Er det ikke da på tide å heller ta en runde med seg selv? Kan jeg gjøre noe mer fornuftig med livet mitt? Som gjør at jeg blir et bedre medmenneske? Jeg er heldig og er frisk som en fisk. Og det er jeg jammen glad for. 4
AnonymBruker Skrevet 13. april 2021 #59 Skrevet 13. april 2021 SS skrev (5 minutter siden): Synes folk får så stygge svar her inne. Jeg har ikke peiling, men ver at de i blant annet Canada har mye restriksjoner rundt WiFi. Og har hørt mer om sånne plager i utlandet, enn her hjemme. Bra du støtter henne, uansett hva det viser seg å være. Hvis du sitter hjemme og føler for å skrive stygge ting til fremmede som har usynlige sykdommer/plager som ME, muggsoppallergi, WiFi-sensivitet, fibromyalgi osv. Er det ikke da på tide å heller ta en runde med seg selv? Kan jeg gjøre noe mer fornuftig med livet mitt? Som gjør at jeg blir et bedre medmenneske? Jeg er heldig og er frisk som en fisk. Og det er jeg jammen glad for. Muggsoppallergi, fibromyalgi og ME er jo faktiske sykdommer. WIFI-sensitivitet derimot finnes det ikke et eneste vitenskapelig eller medisinsk bevis for at er reelt, det finnes ikke en eneste person i hele verden som har bestått en blindtest. Canada bruker de samme frekvensene og den samme senderstyrken, de har også de samme restriksjonene og reglene for trådløs kommunikasjon og utstyr som resten av verden. Forskjellen er at det er mye strengere å importere utstyr som ikke er typegodkjent i Canada. Folk er ikke stygge og når man er på et forum så må man tåle å høre at man tar feil, mener man noe annet så er det jo bare å komme med pålitelig dokumentasjon som bygger under meningen man har. Anonymkode: 48bf3...481 7
AnonymBruker Skrevet 13. april 2021 #60 Skrevet 13. april 2021 Emmelise skrev (43 minutter siden): Jeg ville sjekket inneklima eller ordnet med utredning for migrene. Hvor i syklusen er hun nå? Du bekrefter selv det ikke har noe med wifien å gjøre ettersom du skrudde det av og hun stadig hadde vondt i hodet. Ts her. Jeg har ikke skrudd av wifien, den er oppe i 2 etasje hos husvert. Husvert har installert to wifi forsterkere oppe hos seg selv og en nede hos oss, men den slo jeg av iom at styrken var så sterk så den var overflødig. Hun har eggløsning, sier hun😉 Anonymkode: f1164...ea6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå