Gjest Gjest Skrevet 30. august 2005 #21 Skrevet 30. august 2005 Jeg har aldri kjøpt klær på loppemarked og kommer nok aldri til å gjøre det heller. Å sprike med fingrene kontra å bruke "hele hånden" er jo egentlig ett fett, er det noe ekkelt på plagget får man det jo på hånden okke som. Vi er alle forskjellige. Noen er mindre pirkete enn andre. Jeg er da såpass pirkete at jeg ikke ønsker å kjøpe andres brukte klær, særlig ettersom jeg ikke vet hvor de har vært/om der er vasket etc. Meg om det. Hvilke motiver andre måtte ha for det er jo ikke noe jeg kan uttale meg om, men jeg vil jo tro at mange deler mine synspunkter mht rensligheten av det hele. Lukt er et annet problem. Jeg lånte klær av en kusine en gang jeg skulle reise bort, det luktet veldig stramt av alle plaggene (tror de hadde ligget for lenge i en kjeller), så jeg sendte alt på rens. Den stramme lukten som er i lokaler der det avholdes loppemarked er nok i seg selv til å holde meg borte fra bordene med klær.
Gjest gjest1 Skrevet 30. august 2005 #22 Skrevet 30. august 2005 Jeg hadde også sjekket om klærne luktet vondt, hvorfor ikke? Kan ikke skjønne at det skal være så rart? Vond lukt er nettopp vond, og det vil jeg da ikke ha? Hadde ikke lukta vært så verst, så kanskje jeg hadde kjøpt jakka etter å ha prøvd den først. Men jeg hadde vasket den før jeg hadde begynt å bruke den. Ville fått bort andres svette, døde hudceller og odør. Men du? Spiller det noen rolle om folk er fisefine da? Ellers enig med Frysepulver.
Silfen Skrevet 31. august 2005 #23 Skrevet 31. august 2005 Jaja. Here we go again. Er det ikke på tide å slutte å legge dette ut på hver eneste fora på nett?
Gjest Gjest Skrevet 31. august 2005 #24 Skrevet 31. august 2005 Merkelig diskusjon dette her... Selv har jeg ingen problemer med å kjøpe klær på loppemarked. Men jeg vet enkelte synes det er ekkelt. Jeg kjenner tom en som ikke klarer å kjøpe møbler på loppemarked siden hun ikke orker tanken på at andre har brukt dem før. Vel, henne om det. Selv hadde jeg ikke råd til å kjøpe alle møblene mine nye da jeg flyttet for meg selv. Og en av yndlingsbuksene mine kjøpte jeg faktisk på loppemarked. Den var nesten helt ubrukt da jeg fant den, og jeg har brukt den masse etter jeg fikk den. Synes selvsagt litt synd på dem som tenker så mye på bakterier og smitte at de blir hindret i å kjøpe fine klær på loppemarked. Samtidig tenker jeg bare at da blir det mer på meg
Hu i Svingen Skrevet 31. august 2005 #25 Skrevet 31. august 2005 Jaja. Here we go again. Er det ikke på tide å slutte å legge dette ut på hver eneste fora på nett? ← Akkurat... Men er det bare meg som har fått hele greia på PM også? :klø:
Gjest Xavia Skrevet 31. august 2005 #26 Skrevet 31. august 2005 Akkurat... Men er det bare meg som har fått hele greia på PM også? :klø: ← Jeg har ikke fått det på PM. Men når jeg tenker etter så har jeg hørt om denne personen på Mammanett.no. Der driver hun visst å sender PM rundt omkring til folk...
Gjest *fastbrukeriskjul* Skrevet 31. august 2005 #27 Skrevet 31. august 2005 Jeg tilstår med det samme. Jeg spriker voldsomt med fingrene når jeg tar på andre sine jakker, særlig de tykke, myke dunjakkene. Jeg lukter på dem også. Virkelig suger inn aromaen før jeg snurper sammen nese og munn og myser bak meg. Hvorfor jeg gjør det? For å tilfredsstille de ukjente menneskene med dunjakke- og fingersprik-fetisj som sikkert står og ser på. de skal jo også ha noen gleder i livet.
Gjest Gjesta Skrevet 31. august 2005 #30 Skrevet 31. august 2005 Jeg har aldri kjøpt klær på loppemarked og kommer nok aldri til å gjøre det heller. Å sprike med fingrene kontra å bruke "hele hånden" er jo egentlig ett fett, er det noe ekkelt på plagget får man det jo på hånden okke som. Vi er alle forskjellige. Noen er mindre pirkete enn andre. Jeg er da såpass pirkete at jeg ikke ønsker å kjøpe andres brukte klær, særlig ettersom jeg ikke vet hvor de har vært/om der er vasket etc. Meg om det. Hvilke motiver andre måtte ha for det er jo ikke noe jeg kan uttale meg om, men jeg vil jo tro at mange deler mine synspunkter mht rensligheten av det hele. Lukt er et annet problem. Jeg lånte klær av en kusine en gang jeg skulle reise bort, det luktet veldig stramt av alle plaggene (tror de hadde ligget for lenge i en kjeller), så jeg sendte alt på rens. Den stramme lukten som er i lokaler der det avholdes loppemarked er nok i seg selv til å holde meg borte fra bordene med klær. ← Frysepulver har skrevet stort sett det jeg mener
Eliza Doalot Skrevet 31. august 2005 #31 Skrevet 31. august 2005 Merkelig tema.... Og jeg fikk også greia på PM...
Gjest Bøllefrøet Skrevet 31. august 2005 #32 Skrevet 31. august 2005 Hvorfor gidder man å bry seg om sånt? Jaja
Sala1234 Skrevet 1. september 2005 Forfatter #33 Skrevet 1. september 2005 Takk til dere som har svart på spørsmålene.
~sikka~ Skrevet 1. september 2005 #35 Skrevet 1. september 2005 ehhh ja dette var jo ett interessant emne. Skjønner ikke at du klarer å skrive så mye rart om jakker... Har heldigvis ikke fått dette på pm.
Gjest Gjest Skrevet 27. september 2005 #36 Skrevet 27. september 2005 utrolig flott emne. ehhh ja dette var jo ett interessant emne. Skjønner ikke at du klarer å skrive så mye rart om jakker... Har heldigvis ikke fått dette på pm. ←
Dødspingvinen Skrevet 27. september 2005 #37 Skrevet 27. september 2005 Jeg vakser alltid det jeg kjøper på loppemarked. Ikke fordi jeg ikke tror de er vakset fra før, men fordi det går masse folk forbi som lukter og tafser på klærne. Da vil jeg vaske de først for ellers syns jeg det er litt ekkelt. Jeg vasker alltid de tingene jeg kjøper fordi andre folk prøved dem på seg etc. Jeg er ikke redd for å ta i klærne når jeg skal se på dem, og prøver til og med å legge de fint tilbake om jeg ikke skal ha dem.
Gjest Gjest Skrevet 27. september 2005 #38 Skrevet 27. september 2005 selv om noen lukter og tafser på klærne så blir dem jo ikke skitten for det. Jeg vakser alltid det jeg kjøper på loppemarked. Ikke fordi jeg ikke tror de er vakset fra før, men fordi det går masse folk forbi som lukter og tafser på klærne. Da vil jeg vaske de først for ellers syns jeg det er litt ekkelt. Jeg vasker alltid de tingene jeg kjøper fordi andre folk prøved dem på seg etc. Jeg er ikke redd for å ta i klærne når jeg skal se på dem, og prøver til og med å legge de fint tilbake om jeg ikke skal ha dem. ←
Gjest Gjest Skrevet 27. september 2005 #39 Skrevet 27. september 2005 du sier også at du vasker fordi at andre har prøvd di jakkene/klærne, jumpre har man forstått dem som vasker men jakker? Jeg vakser alltid det jeg kjøper på loppemarked. Ikke fordi jeg ikke tror de er vakset fra før, men fordi det går masse folk forbi som lukter og tafser på klærne. Da vil jeg vaske de først for ellers syns jeg det er litt ekkelt. Jeg vasker alltid de tingene jeg kjøper fordi andre folk prøved dem på seg etc. Jeg er ikke redd for å ta i klærne når jeg skal se på dem, og prøver til og med å legge de fint tilbake om jeg ikke skal ha dem. ←
Gjest Gjest Skrevet 27. september 2005 #40 Skrevet 27. september 2005 Når jeg kjøper meg klær på loppemarked så vasker jeg det, men jakke ser nå jeg ikke noe hensikt i å vaske. Men det er nå mæ om det. du sier også at du vasker fordi at andre har prøvd di jakkene/klærne, jumpre har man forstått dem som vasker men jakker? ←
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå