Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Kan dere være så grei,snill og oppriktige og svarer meg på disse spørsmålene.

La oss si at dere har vært på loppemarked/bruktmarked eller oss noen andre og kjøpt en brukt boblejakke/dunjakke/jakke, og den ikke har vært vasket. Hva har du gjort da med den?

Har dere prøvd den selv om den ikke har vært vasket?

Hvis ikke, hvorfor det?

Har dere kledd den på deg og brukt den uten at den har vært vasket?

Og hvis dere ikke har gjort det hvorfor det? Der er jo tross alt bare en jakke man bruker utvendig på andre klær og dem som har brukt jakkene har nok behandlet dem slik dere og jeg behandler våres jakker.

Nå er det jo dem som sier at det går lukt av boblejakkene/dunjakkene/jakkene dem kjøper brukt, men jeg har ikke merket at det går noen spesiell lukt av disse jakkene, så kan dere fortelle meg hvilken lukt det er dem mener som går av dem?

Har dere svar på hvorfor det er en del jenter/damer som spriker med fingrene når dem skal ta i boblejakker/dunjakker og andre jakker når dem er på loppemarked/bruktmarked, og kjøper brukte jakker oss andre personer? Det dem gjør syntes jeg er merkelig, for di jakkene er jo brukt og behandlet likens som det dere og jeg behandler våres jakker.

Når dere er på loppemarked/bruktmarked og skal se på boblejakker/dunjakker/jakker og andre klær så lurer jeg på om du spriker med fingrene når du skal ta og se på jakkene/klærne og eventuelt lukter på dem om det går noe lukt av dem før du kommer til og kjøpe noe? Og eventuelt hvorfor gjør dere noe slikt? Og hvis dere gjør det, tenker dere noe på dem som har brukt jakkene hvordan dem har villet reagert? Det er nå tross alt bare jakker. Så ”fisefin” er heldigvis ikke jeg at man kan gjøre noe slikt.

Her for en stund siden var jeg på garasjesalg oss noen utlendinger, det jeg var på jakt etter var en sort Millet og en fjellrev dunjakke som jeg viste hun hadde, siden jeg har sett hun har brukt dem. For noen slike jakker er det nesten helt umulig å få tak i. Vi var noen personer som var på det garasjesalget så vi kom oss nå inn og gikk rundt og tittet på det dem hadde og dere kan tru det var mye, men det rareste jeg opplevde var da vi kom bort til der det var jakker og klær, så la jeg merke til at det var noen av damene som spriket med fingrene når dem tok tak nakken på Millet og fjellrev for så deretter og luktet litt på dem, men dere kan tru dem la dem fort tilbake, dem såg seg rundt om det var noen som la merke til det dem gjorde trur ikke dem såg at jeg gjorde det. Skulle spørre dem hvorfor gjøre noe slikt men før jeg fikk tak i dem så var di borte, så dere kan tru jeg plukket opp di to dunjakkene før noen andre fikk klo i dem, betalte 300,- for dem. Så når jeg kom hjem så måtte nå jeg også lukt om det var noe i veien med dem, men det var det ikke, det luktet ikke noe av dem. Så det jeg lurer på er om dere kan tenke på hvorfor det er noen som kan gjøre slikt?

HÅPER PÅ ÆRLIGE SVAR FRA DERE!!

Endret av Sala1234
Videoannonse
Annonse
Gjest LoisLane
Skrevet

Mange spørsmål her! Kan jo svare oppriktig på et par:

* Nei, jeg spriker ikke med fingrene eller lukter på dem etterpå hvis jeg har prøvd en brukt jakke.

* Ja, jeg kan tenke på hvorfor noen kan gjøre noe slikt.

Skrevet

Hmmm...langt innlegg om boblejakker....

Må være ærlig å si at jeg ikkeleste alt, men svarer på noe av det første du spurte om likevel.

Hvis jeg hadde kjøpt en jakke på et loppemarked, så hadde jeg vasket den før jeg brukte den. :Nikke:

Jeg vasker/renser alle mine jakker med jevne mellomrom, så jeg ville i vhert fall ha gjort det med en jakke som var brukt av ukjente.

Skrevet

Hvorfor kan du tenke at noen kan gjøre slikt?

* Nei, jeg spriker ikke med fingrene eller lukter på dem etterpå hvis jeg har prøvd en brukt jakke.

Skrevet
Hvorfor kan du tenke at noen kan gjøre slikt?

Gjør hva? Lukter på andres gamle klær?

Kan du virkelig ikke tenke deg til hvorfor noen gjør det?

Det må jo være for å sjekke om klærne lukter vondt. Ofte kan det sette seg skikkelig kjellerlukt i ting, og det tror jeg kan være tilnærmet håpløst å få bort.

Skrevet

jeg ønsker ikke uttale meg om hva andre finner på og hvorfor andre finner på det de gjør, men jeg vet at når jeg selv er på loppemarked eller uansett hvor jeg er for å se på/kjøpe brukt tøy, så lukter jeg nok kanskje på klærne ja.

rett og slett fordi jeg ikke vet hvor det har vært, om det har hengt lenge på ett loft eller om det har blitt sølt noe på eller hva som helst, både kvaliteten på stoffet (kjenner derfor på stoffet, men ikke med sprikende fingre, da det ikke gjør noe for meg) og lukter gjerne på det.

om jeg kjøper en jakke på loppemarked som jeg ikke visste var blitt renset, så ville jeg enten vasket den om jeg kunne det selv, eller jeg ville sendt den på rens.

dette fordi jeg vet ikke hva vedkommende som har brukt jakken før har gjort, om den har blitt sølt på eller hva. det kan ha skjedd mye i brukte klær, de kan ha blitt sølt på, kastet opp på (det har da skjedd meg når jeg var yngre eller syk), i det hele tatt.

for at jeg skal føle meg komfertabel i plagget, ville jeg da renset det.

jeg tenker ikke noe om eieren til plagget eller andre som kjøper brukt, da jeg gjerne gjør det selv.

jeg flirer litt av fine fruer som tusler inn på bruktsteder og holder ting med sprikende fingre og rynker på nesen uten grunn, dem om det. skjønner ikke hva man gjør der om man ikke tåler at ting er brukt fra før.

om du ikke føler for å vaske klær andre har brukt før deg, så la det vær.

jeg fortrekker det, ikke fordi jeg tror jeg blir syk eller at jeg tror de som har eid plagget før er urenslig, men bare fordi jeg føler meg mest komfertabel om det er rent når jeg begynner å bruke det.

Det ville jeg gjort om jeg hadde arvet jakken fra noen jeg kjente også. ;)

Skrevet

Men hva med å sprike med fingrene når dem tar i jakker?

Gjør hva? Lukter på andres gamle klær?

Kan du virkelig ikke tenke deg til hvorfor noen gjør det?

Det må jo være for å sjekke om klærne lukter vondt. Ofte kan det sette seg skikkelig kjellerlukt i ting, og det tror jeg kan være tilnærmet håpløst å få bort.

Skrevet

Håper på svar fra så mange som mulig!!!!

Skrevet
Men hva med å sprike med fingrene når dem tar i jakker?

Jeg vet ikke hvorfor andre gjør det... :roll:

Jeg går aldri på loppemarkeder selv, så jeg aner ikke om jeg ville gjort det. Kanskje man føler det litt ekkelt å gå å rote i andres uvaska gamle klær??

Skrevet

Jeg har sett at mange jenter som spriker med fingrene når dem tar i boblejakke/dunjakke/jakke som ikke er kjøpt på loppemarked/bruktmarked og som personene bruker til daglig, såg da vi var på kaffe så hadde en person lakt sin boblejakke på stolen ved naboboret og det hun gjordet var å sprike med fingrene når hun tok i den og leverte dem til han.

Jeg går aldri på loppemarkeder selv, så jeg aner ikke om jeg ville gjort det. Kanskje man føler det litt ekkelt å gå å rote i andres uvaska gamle klær??

Skrevet

Hvorfor kan du tenke at noen kan gjøre noe slikt?

Skrevet

Sala123: Hvorfor tror DU at folk gjør slikt?

Skrevet

Hvorfor kan du ikke svare på alle spørsmålene?

Skrevet

Kanskje fordi det er et helt merkelig tema? Og egentlig syns jeg svarene er ganske så selvsagt. Hvorfor er du så opphengt i dette?

Skrevet (endret)
Har dere prøvd den selv om den ikke har vært vasket?

Nei, jeg hadde ikke prøvd den.

Hvis ikke, hvorfor det?

Pga. evt lukt. (Vil ikke at genseren/skjorten skal bli "smittet" av evt lukt).

Har dere kledd den på deg og brukt den uten at den har vært vasket?

Nei.

Og hvis dere ikke har gjort det hvorfor det? Der er jo tross alt bare en jakke man bruker utvendig på andre klær og dem som har brukt jakkene har nok behandlet dem slik dere og jeg behandler våres jakker.

Se ovenfor.

Har dere svar på hvorfor det er en del jenter/damer som spriker med fingrene når dem skal ta i boblejakker/dunjakker og andre jakker når dem er på loppemarked/bruktmarked, og kjøper brukte jakker oss andre personer?

Nei, jeg vet ikke hvorfor andre gjør det.

Når dere er på loppemarked/bruktmarked og skal se på boblejakker/dunjakker/jakker og andre klær så lurer jeg på om du spriker med fingrene når du skal ta og se på jakkene/klærne og eventuelt lukter på dem om det går noe lukt av dem før du kommer til og kjøpe noe?

Har ikke tenkt over om jeg spriker med fingrene, men det er mulig. Men jeg lukter, selv om jeg prøver å gjøre det så diskre som mulig.

Og eventuelt hvorfor gjør dere noe slikt?

Noen lukter er vanskelig å fjerne selv med utallige rens.

Og hvis dere gjør det, tenker dere noe på dem som har brukt jakkene hvordan dem har villet reagert?

Hvorfor skal de reagere, de vasker/renser vel klærne før de skal selge. Og da vil det jo forhåpentligvis ikke lukte av dem.

Det var mitt ÆRLIGE svar til deg.

Endret av Pleier
Gjest 8888888888888888
Skrevet
:overrasket: Det var da noen merkelige spørsmål da. Trådstarter, kan du ikke bare gå på loppemarked og kjøpe deg en jakke om du har sånn lyst.
Skrevet

Du sier at det kan "smitte" lukt på di klærne du har under når du har prøvd en boblejakke/dunjakke, men det kan jeg ikke skjønne, jeg har ikke merket at det har gått lukt av mine klær.

Nei, jeg hadde ikke prøvd den.

Pga. evt lukt. (Vil ikke at genseren/skjorten skal bli "smittet" av evt lukt).

Nei.

Se ovenfor.

Hvilken lukt er det du lukter etter som går av jakkene??

Nei, jeg vet ikke hvorfor andre gjør det.

Har ikke tenkt over om jeg spriker med fingrene, men det er mulig. Men jeg lukter, selv om jeg prøver å gjøre det så diskre som mulig.

Noen lukter er vanskelig å fjerne selv med utallige rens.

Hvorfor skal de reagere, de vasker/renser vel klærne før de skal selge. Og da vil det jo forhåpentligvis ikke lukte av dem.

Det var mitt ÆRLIGE svar til deg.

Skrevet
Du sier at det kan "smitte" lukt på di klærne du har under når du har prøvd en boblejakke/dunjakke, men det kan jeg ikke skjønne, jeg har ikke merket at det har gått lukt av mine klær.

Da har du vært heldig. Men det er meget mulig at jeg innbildte meg luften av klærne mine. Etter den gang har jeg sluttet å kikke på brukte klær (med unntak av på freetex). For der vet jeg at de er tilstrekkelig renset.

Skrevet

Neivel. Fint for deg. :roll:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...