Gå til innhold

Nå veier jeg like mye som jeg veide i 8 måned i første svangerskap

bondevett

Anbefalte innlegg

Jeg har lagt merke til at jeg har blitt rundere. Men jeg er utstyrt med lav selvinnsikt 😆, jeg tror jeg er like slank som da jeg var 17 år 😂😂. Jeg har selvsagt merket det på klærne mine, at jakker og bukser er trange. Men, jeg fikk litt sjokk. 77 kg viste vekta. Og midjemålet er 77 cm (jeg har alltid hatt flat mage). Jeg er 40 år og det er på tide å stoppe vektnåla, dette gir meg ikke god helse. 

Men, jeg ønsker meg en slankekompis! Noen som er litt i samme situasjon og som ønsker å ta følge i vektnedgang en. 

Jeg skal bruke lifesum og målvekt er 65 kilo. Jeg er fornøyd med 67. Men har satt vektmålet på 65. 

Noen som er med meg? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kan være med og også heie. Det du skriver har jeg opplevd selv. Nå er jeg bare et par kg under det jeg veide ved fødsel. Og buksen jeg bruker var den første jeg kjøpte etter fødselen (flere år siden). Den lå ubrukt på loftet i årevis, og plutselig ble den nødvendig (for 3? år siden). Jeg skal først under 70, så skal jeg få på bunaden... Så får vi se. Når det er sagt så slanker jeg de samme 5 kg de siste to årene. Så i tillegg til at det ikke er lett for meg å gå ned, så er det ikke så lett å holde de borte. ☺️ Men evig optimist.

Jeg veier ikke maten men forsøker å ta gode valg. 

Det er ny veietråd "vi som skal ned.." Den er veldig nyttig. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2ro skrev (14 minutter siden):

Jeg kan være med og også heie. Det du skriver har jeg opplevd selv. Nå er jeg bare et par kg under det jeg veide ved fødsel. Og buksen jeg bruker var den første jeg kjøpte etter fødselen (flere år siden). Den lå ubrukt på loftet i årevis, og plutselig ble den nødvendig (for 3? år siden). Jeg skal først under 70, så skal jeg få på bunaden... Så får vi se. Når det er sagt så slanker jeg de samme 5 kg de siste to årene. Så i tillegg til at det ikke er lett for meg å gå ned, så er det ikke så lett å holde de borte. ☺️ Men evig optimist.

Jeg veier ikke maten men forsøker å ta gode valg. 

Det er ny veietråd "vi som skal ned.." Den er veldig nyttig. 

Takk for tips!! Da skal jeg følge med den tråden om "vi skal ned". Jeg er Superflink til å lure meg selv og fortelle meg selv at jeg er slank og fortjener noen godbiter og belønninger (hver dag!) 😂😂 Så jeg skal holde liv i denne tråden for å prøve å forplikte meg selv til vekttap. 

Apropos gravidbukser, jeg måtte finne frem noen gamle gravidbukser jeg også!! Hjelp! Hahaha på tide å ta grep om denne budeie kroppen (jeg er bonde av yrke). Barna syns jeg er myk og god da, det er jo positivt 🤣🤦

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

bondevett skrev (2 timer siden):

Jeg har lagt merke til at jeg har blitt rundere. Men jeg er utstyrt med lav selvinnsikt 😆, jeg tror jeg er like slank som da jeg var 17 år 😂😂. Jeg har selvsagt merket det på klærne mine, at jakker og bukser er trange. Men, jeg fikk litt sjokk. 77 kg viste vekta. Og midjemålet er 77 cm (jeg har alltid hatt flat mage). Jeg er 40 år og det er på tide å stoppe vektnåla, dette gir meg ikke god helse. 

Men, jeg ønsker meg en slankekompis! Noen som er litt i samme situasjon og som ønsker å ta følge i vektnedgang en. 

Jeg skal bruke lifesum og målvekt er 65 kilo. Jeg er fornøyd med 67. Men har satt vektmålet på 65. 

Noen som er med meg? 

Her må en korrektur til! Vekta viste 74,6. Jeg blandet med midjemålet. Men ok, det er likevel korrekt at dette var vekta i 8. Mnd 😂🤦

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

bondevett skrev (På 13.4.2021 den 11.42):

Her må en korrektur til! Vekta viste 74,6. Jeg blandet med midjemålet. Men ok, det er likevel korrekt at dette var vekta i 8. Mnd 😂🤦

Jeg veier det samme som deg og skal ned like mye :) Veier også det samme som jeg gjorde ved første svangerskap. Håper å nå 69 kg i første omgang, og deretter 65.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg holdt på i tre dager, med lifesum og kaloritelling. Vekta viste 73,8 i dag, så da er jeg ihvertfall på riktig spor. Det betyr minus 800 gram. Regner med litt raskere vektnedgang i starten enn når jeg nærmer meg målet. Men gøy med en god start! 

Jeg merker at jeg har enormt pågangsmot! Jeg har sagt nei til kaker på jobb (vanligvis klarer jeg ikke det), det ligger urørt sjokolade i skapet og jeg har vært flink til å velge sunne alternativer når andre koser seg. Jeg er veldig fornøyd med meg selv! Drømmer om sommerkjole allerede. 

Endret av bondevett
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

bibi123 skrev (18 timer siden):

Jeg veier det samme som deg og skal ned like mye :) Veier også det samme som jeg gjorde ved første svangerskap. Håper å nå 69 kg i første omgang, og deretter 65.

Artig at vi har samme vei å gå! Det blir spennende å se i tiden fremover, det er mange fridager i mai og mange gode unnskyldninger for min del, men jeg skal prøve alt jeg kan å holde øyet på målet! Lykke til! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
bondevett skrev (2 timer siden):

Artig at vi har samme vei å gå! Det blir spennende å se i tiden fremover, det er mange fridager i mai og mange gode unnskyldninger for min del, men jeg skal prøve alt jeg kan å holde øyet på målet! Lykke til! 

Ja, det blir spennende! Jeg gikk ned til 71 for ei stund siden, men så måtte jeg operere og nå veier jeg 75 (i dag). Har endelig klart å bevege meg igjen, så nå håper og tror jeg vekta skal "rase ned"..... 😄

Anonymkode: b1310...62d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja, det blir spennende! Jeg gikk ned til 71 for ei stund siden, men så måtte jeg operere og nå veier jeg 75 (i dag). Har endelig klart å bevege meg igjen, så nå håper og tror jeg vekta skal "rase ned"..... 😄

Anonymkode: b1310...62d

Og det var fra meg, klikket på AB med uhell😄

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...