Gå til innhold

Noen som vil anbefale en smartklokke? Til eldre mann

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Skal kjøpe en smartklokke til min far til bursdagen hans. Han er i midten av seksti åra. Fint om den ikke er for avansert, da han ikke har hatt smartklokke før. Jeg tenker å bruke max 2500. 

Har sett på Garmin og huawei som de mest aktuelle kandidatene sålangt(han har huawei mobil). 

Vurderer mest Garmin forerunner/Garmin venu sq/Huawei watch gt2. 

Tuusen takk om dere deler erfaring eller gir meg råd her ☺️🌞

Anonymkode: 46e27...bfa

Skrevet

Vi kjøpte fitbit versa (2) til min far for noen år siden, han har vært veldig fornøyd med den.

Stort display og enkel app og ellers enkel klokke. Jeg har samme selv, er mest appen som holder meg siden jeg att fitbit oppigjennom, ellers hadde jeg gjerne skiftet til en mer "sportsklokke".

Versa er mer en aktivitetsklokke enn en sportsklokke. 

Er det til trening eller daglig bruk? 

Utfra modellene du nevner ser det ut som venu er mest lik denne sånn ved første blikk.

Ellers ser jeg test her av den sistnevnte, den har du gjerne sett:

https://www.tek.no/test/i/dO096J/huawei-watch-gt2

Ser ut som det er mye for pengene og god batteritid der. Batteritid kan være en overgang for en som ikek ahr vært vant til en slik klokke, da er jo lenge jo bedre.

Kommer og an på hvor "gammel mann" han er med tanke på tekniske ting og om det er trening eller vanlig bruk du ser for deg.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
ekkoet skrev (11 minutter siden):

Vi kjøpte fitbit versa (2) til min far for noen år siden, han har vært veldig fornøyd med den.

Stort display og enkel app og ellers enkel klokke. Jeg har samme selv, er mest appen som holder meg siden jeg att fitbit oppigjennom, ellers hadde jeg gjerne skiftet til en mer "sportsklokke".

Versa er mer en aktivitetsklokke enn en sportsklokke. 

Er det til trening eller daglig bruk? 

Utfra modellene du nevner ser det ut som venu er mest lik denne sånn ved første blikk.

Ellers ser jeg test her av den sistnevnte, den har du gjerne sett:

https://www.tek.no/test/i/dO096J/huawei-watch-gt2

Ser ut som det er mye for pengene og god batteritid der. Batteritid kan være en overgang for en som ikek ahr vært vant til en slik klokke, da er jo lenge jo bedre.

Kommer og an på hvor "gammel mann" han er med tanke på tekniske ting og om det er trening eller vanlig bruk du ser for deg.

Takk for tilbakemeldingen! Han trener mye, jogging og fjellturer. Han har også litt helseproblemer, så trening og helse er det viktigste mtp hvilken klokke jeg vil kjøpe til han. Han er ganske oppdatert mtp teknologi, men tror noe for avansert hadde bare blitt travelt for han siden det er første smartklokken han får ta i bruk. 

Har hørt fitbit er bra, men er litt usikker på om den er kompatibel med huawei? Er appen som følger med enkel og oversiktlig i bruk? Er det sånn betalingsfunksjon på den? 😊 

Ja, den klokken fra huawei hadde ganske bra omtale! Stod noe om at den manglet 'ekg' funksjon, som var et minus. (Tror det innebærer at med ekg funksjon, så kan klokken detekte om det er noe unormalt med hjertefrekvens)

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Takk for tilbakemeldingen! Han trener mye, jogging og fjellturer. Han har også litt helseproblemer, så trening og helse er det viktigste mtp hvilken klokke jeg vil kjøpe til han. Han er ganske oppdatert mtp teknologi, men tror noe for avansert hadde bare blitt travelt for han siden det er første smartklokken han får ta i bruk. 

Har hørt fitbit er bra, men er litt usikker på om den er kompatibel med huawei? Er appen som følger med enkel og oversiktlig i bruk? Er det sånn betalingsfunksjon på den? 😊 

Ja, den klokken fra huawei hadde ganske bra omtale! Stod noe om at den manglet 'ekg' funksjon, som var et minus. (Tror det innebærer at med ekg funksjon, så kan klokken detekte om det er noe unormalt med hjertefrekvens)

Det visste jeg ikke om, men ser at huaweitelefoner har hatt problemer mot fitbit:

https://www.tek.no/test/i/70y92V/fitbit-charge-3

Appen er oversiktlig og enkel ja og jeg har lagt inn kort på den som gjør at jeg kan betale med den, men bruker det lite. 
Jeg ville sjekket med ang kompabiliteten før jeg vurderte fitbit da, har bare brukt med iphone og samsung.

Du får ikke en klokke som har "alt" og er billig, så noe må man kutte på. EKG er jo en artig greie, men jeg vet ikke hvor gode de har blitt og det er mer enn en gimick, her må man se på pris/nytte.

Men du kan jo se på det som en innstegsmodell og dersom han ser at han bruker den aktivt og savner funksjoner kan man gå for en ny modell om 3-5 år.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjøpte Fitbit inspire 2 til mine foreldre. Den kommer også i en Apple watch lignende modell som er mer avansert enn inspire 2 men den har så mange funksjoner at det vil jeg ikke anbefale til en eldre mann. 

Anonymkode: 5df3f...943

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...