AnonymBruker Skrevet 13. april 2021 #1 Skrevet 13. april 2021 Hei, I dag var jeg på ultralyd for første for å sjekke ut om det er noen åpenbare grunner til at jeg ikke har klart å bli gravid de siste 3 årene. Jeg fikk tilsendt ultralyd bildene 1 time etterpå, og jeg har ikke legetime før neste uke... Så da sitter jeg her da, å tolker ultralyd bildene meg selv (Er det bare jeg som synest det er dumt at jeg får bildene tilsendt før legetimen?! Da må jeg jo spørre på forum og google, klarer jo ikke å holde opp heller) En av tingene som ikke ser bra ut, er at eggstokkene mine er 2,2 cm og 1,62 cm.. Har googlet at 3-5 cm er normalt, er dette veldig dårlig? Noen som vet? Og volumet av eggstokkene mine er 8,36 ml og 9,20 ml, og jeg googlet at 3-6 ml er normalt. Noen som vet noe om dette? Takk! Anonymkode: f725f...f26
AnonymBruker Skrevet 13. april 2021 #2 Skrevet 13. april 2021 Du må ringe tilbake å spørre hva det betyr. Du kan da ikke bare sitte igjen å tolke dette selv? Anonymkode: 4318c...9db 2
AnonymBruker Skrevet 13. april 2021 #3 Skrevet 13. april 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Du må ringe tilbake å spørre hva det betyr. Du kan da ikke bare sitte igjen å tolke dette selv? Anonymkode: 4318c...9db Legen skal forklare alt neste uke da jeg har legetime. Men jeg må vente en uke. Anonymkode: f725f...f26
AnonymBruker Skrevet 13. april 2021 #4 Skrevet 13. april 2021 Personlig hadde jeg vurdert å bestille en time privat i morgen. Å vente sånn i en uke er ganske slitsomt. Men det er selvfølgelig ikke sikkert du kan prioritere den utgiften. Syns det er utrolig rart at du ikke fikk noe umiddelbar respons. Hvor tok du ul? Anonymkode: 8197a...424
AnonymBruker Skrevet 13. april 2021 #5 Skrevet 13. april 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Personlig hadde jeg vurdert å bestille en time privat i morgen. Å vente sånn i en uke er ganske slitsomt. Men det er selvfølgelig ikke sikkert du kan prioritere den utgiften. Syns det er utrolig rart at du ikke fikk noe umiddelbar respons. Hvor tok du ul? Anonymkode: 8197a...424 Takk for svar, nei jeg har dessverre ikke råd til det. Bor i utlandet! Anonymkode: f725f...f26
AnonymBruker Skrevet 13. april 2021 #6 Skrevet 13. april 2021 4 hours ago, AnonymBruker said: Hei, I dag var jeg på ultralyd for første for å sjekke ut om det er noen åpenbare grunner til at jeg ikke har klart å bli gravid de siste 3 årene. Jeg fikk tilsendt ultralyd bildene 1 time etterpå, og jeg har ikke legetime før neste uke... Så da sitter jeg her da, å tolker ultralyd bildene meg selv (Er det bare jeg som synest det er dumt at jeg får bildene tilsendt før legetimen?! Da må jeg jo spørre på forum og google, klarer jo ikke å holde opp heller) En av tingene som ikke ser bra ut, er at eggstokkene mine er 2,2 cm og 1,62 cm.. Har googlet at 3-5 cm er normalt, er dette veldig dårlig? Noen som vet? Og volumet av eggstokkene mine er 8,36 ml og 9,20 ml, og jeg googlet at 3-6 ml er normalt. Noen som vet noe om dette? Takk! Anonymkode: f725f...f26 Det må du da absolutt ikke? Anonymkode: 74c0e...992 1
AnonymBruker Skrevet 13. april 2021 #7 Skrevet 13. april 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det må du da absolutt ikke? Anonymkode: 74c0e...992 Takk for hjelpsom kommentar. Anonymkode: f725f...f26 3
AnonymBruker Skrevet 13. april 2021 #8 Skrevet 13. april 2021 30 minutter siden, AnonymBruker said: Takk for hjelpsom kommentar. Anonymkode: f725f...f26 Ville det vært mer hjelpsomt om jeg, som renholder, kom med mine synspunkt på størrelsen på eggstokkene dine? Anonymkode: 74c0e...992 2
AnonymBruker Skrevet 13. april 2021 #9 Skrevet 13. april 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ville det vært mer hjelpsomt om jeg, som renholder, kom med mine synspunkt på størrelsen på eggstokkene dine? Anonymkode: 74c0e...992 Nei. Jeg vil jo selvfølgelig ha hjelp fra en profesjonell, eller en som har samme erfaring som meg, som har fått tilbakemelding fra lege. Anonymkode: f725f...f26 1
AnonymBruker Skrevet 13. april 2021 #10 Skrevet 13. april 2021 Hvorfor svarer folk i denne tråden om de ikke har noe relevant eller erfaring å komme med?! Hele KG er blitt helt søppel, så mye drittslenging her inne. TS: jeg har dessverre ikke svar på spørsmålet ditt, men anbefaler å spørre på forumet til babyverden. Mye aktivitet der og ikke drittslenging 🙂 hyggelige og hjelpsomme folk på det forumet. Anonymkode: e7323...c7d 3
AnonymBruker Skrevet 14. april 2021 #11 Skrevet 14. april 2021 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Hvorfor svarer folk i denne tråden om de ikke har noe relevant eller erfaring å komme med?! Hele KG er blitt helt søppel, så mye drittslenging her inne. TS: jeg har dessverre ikke svar på spørsmålet ditt, men anbefaler å spørre på forumet til babyverden. Mye aktivitet der og ikke drittslenging 🙂 hyggelige og hjelpsomme folk på det forumet. Anonymkode: e7323...c7d Takk ❤️ Anonymkode: f725f...f26
AnonymBruker Skrevet 14. april 2021 #12 Skrevet 14. april 2021 Vil bare si at det er kjempeviktig at du får oppfølging av en ekspert. Jeg var til ultralyd etter å ha prøvd i ca 10mnd. Fikk beskjed om at alt var bra. Etter en stund ble vi henvist til fertilitetsklinikk fordi det ikke gikk, legen der tok en ultralydundersøkelse og kunne på to min fastslå mest sannsynlig endometriose og lave eggreserver. Begge stemte. Anonymkode: 9737f...1ab
AnonymBruker Skrevet 14. april 2021 #13 Skrevet 14. april 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Vil bare si at det er kjempeviktig at du får oppfølging av en ekspert. Jeg var til ultralyd etter å ha prøvd i ca 10mnd. Fikk beskjed om at alt var bra. Etter en stund ble vi henvist til fertilitetsklinikk fordi det ikke gikk, legen der tok en ultralydundersøkelse og kunne på to min fastslå mest sannsynlig endometriose og lave eggreserver. Begge stemte. Anonymkode: 9737f...1ab Ok, takk for svar! Ja om legen sier ultralyd ser helt grei ut, så kommer jeg til å gå til ekspert. Er ikke normalt å må prøve i 3 år. Anonymkode: f725f...f26
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå