Gjest Gjest Skrevet 30. august 2005 #1 Skrevet 30. august 2005 Hei Hva synes dere: Kan ungene mine på 7, 10 og 12 år få lov til å være alene hjemme 1-3 timer etter skolen? De vil i såfall alltid være sammen alle tre, sånn at ikke minsten noen gang er alene. De to største er kjempeflinke til å passe på lillebror. Jeg stoler på dem. Det finnes naboer i nærheten og de har telefon. mor-mor bor kort bilvei unna.... Jeg har vel egentlig allerede bestemt meg for at de får lov, men det er vel alltid sånn at vi mødre innimellom lurer på om vi gør det riktige.....så derfor, hva synes dere?
Gjest Gjest Skrevet 30. august 2005 #2 Skrevet 30. august 2005 Jeg og mine to søsken var hjemme alene noen timer fra vi var 10-12 år. Bestemor bodde i nabohuset og vi kunne gå dit om det var noe. Kanskje alliere deg med et par naboer for sikkerhets skyld? Gikk helt greit for oss, gjorde lekser og lekte, satte på poteter til mamma kom hjem og hadde aldri bruk for bestemor (men det var kjekt å vite at hun var der)
Elodi Skrevet 30. august 2005 #4 Skrevet 30. august 2005 Dette tror jeg helt sikkert går kjempefint! Mine på 12 og 7 er ofte alene et par timer. De er aldri så gode venner som når de er alene hjemme !
Gjest Gjest Skrevet 30. august 2005 #5 Skrevet 30. august 2005 mine barn på 10 og 8 er også alene like mye..jeg jobber i nærheten.De krangler som hund og katt,men det går faktisk veldig greit at de er hjemme alene..eller utenfor å leker..til jeg kommer hjem!
Gjest Bertine Skrevet 30. august 2005 #6 Skrevet 30. august 2005 Hei! Det funket helt fint for meg og mine småsøsken. Jeg satt barnevakt fra jeg var 10 år jeg
Pauline Skrevet 30. august 2005 #7 Skrevet 30. august 2005 Leste nettopp i en eller annen avis at det faktisk var sunt for barna å ha litt alenetid uten voksne om ettermiddagen. Det går sikkert helt fint.
Elmat Skrevet 31. august 2005 #8 Skrevet 31. august 2005 Barna mine er omtrent like gamle som dine, de skal fra dette skoleåret være alene et par timer etter skolen noen dager i uken. Dette har vi gjort noen ganger tidligere også, det har gått helt greit, men det er betryggende å ha noen som bakvakt i tilfelle krise. Ungene våre holder noen ganger på å kvele hverandre i krangel, men når de er alene går det helt greit. (Kanskje det er vi som har dårlig innflytelse på dem?!?)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå